Gå til innhold

Bruker det å være lettere å bli gravid med nummer to?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hørt at kroppen liksom vet hva den skal 😀

Anonymkode: 648dd...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke nødvendigvis. Kjenner flere som sliter med nr 2 men som ble raskt gravid med nr 1.

Anonymkode: 45d3d...080

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er tilfeldig ja, men like morro å lage da!..😂...Husk det er minst  20 års etterarbeid etterpå..🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her ble nummer en til på p-pillen. Nummer 2 tok lenger tid å lage, nesten 3 år.

Anonymkode: f1831...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nummer en ble til etter første måned med prøving. Nummer to tok det nesten tre år å lage. Det er ikke noe galt med noen av oss, og begge er i 20-årene.

Anonymkode: f1599...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har slitt og mistet i våre forsøk på nr 2. Jeg blir gravid bare han ser litt lenger på meg, men vi sliter som sagt med å få det til å vare på denne runden. Er gravid igjen nå, og har en bedre følelse enn de to forrige gangene. 

Anonymkode: 058d5...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.7.2021 den 16.31):

Hørt at kroppen liksom vet hva den skal 😀

Anonymkode: 648dd...fe4

Jeg fikk høre av gynekolog jeg gikk til at man blir lettere gravid med nummer to. Han sa alt gjerne går lettere andre gang, både og bli gravid og fødsel. 

Jeg brukte ett år på nummer en, men kun en måned på nummer to 😊

Anonymkode: 50b43...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble gravid på første forsøk med nr 1. det var vel ikke et forsøk heller, for vi prøvde ikke. Nr 2 har vi prøvd på siden desember nå😭 jeg brukte litt tid på å bli klar for nr 2, og ventet derfor litt for lenge fordi jeg trodde jeg kom til å bli gravid like lett. Nå er hun fire år, og jeg er superstressa for at nr 2 ikke klaffer 😢 

Anonymkode: b52c0...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble gravid på første forsøk med nr 1. det var vel ikke et forsøk heller, for vi prøvde ikke. Nr 2 har vi prøvd på siden desember nå😭 jeg brukte litt tid på å bli klar for nr 2, og ventet derfor litt for lenge fordi jeg trodde jeg kom til å bli gravid like lett. Nå er hun fire år, og jeg er superstressa for at nr 2 ikke klaffer 😢 

Høres akkurat ut som meg. Nr.1 kom via prevensjon, så jeg var uforberedt på at det skulle ta tid med neste. Begynte å prøve da nr.1 var 5 år. Først da var jeg klar. Og barnet ønsket seg søsken veeldig. Ekstra vondt når måned etter måned gikk. Akkurat 1 år prøvde vi, og så satt spiren. Vi var i himmelen! Litt bekymret for aldersforskjellen som var akkurat 6 år, men det viste seg å bli perfekt 👌 Faktisk så perfekt at det ble 6 år mellom nr.2 og 3, og 3 og 4 også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Amatariel skrev (4 timer siden):

Høres akkurat ut som meg. Nr.1 kom via prevensjon, så jeg var uforberedt på at det skulle ta tid med neste. Begynte å prøve da nr.1 var 5 år. Først da var jeg klar. Og barnet ønsket seg søsken veeldig. Ekstra vondt når måned etter måned gikk. Akkurat 1 år prøvde vi, og så satt spiren. Vi var i himmelen! Litt bekymret for aldersforskjellen som var akkurat 6 år, men det viste seg å bli perfekt 👌 Faktisk så perfekt at det ble 6 år mellom nr.2 og 3, og 3 og 4 også 😅

Så godt å høre at aldersforskjellen ikke gjør så mye😊 jenta mi har så lyst på søsken og snakker om det nesten hver dag 😢 da er det tung når månedene går og ingenting skjer… håper det skjer snart 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...