Gjest PunkCouture Skrevet 9. juli 2021 #1 Del Skrevet 9. juli 2021 Har et lite skap i ubehandlet furu. Ønsker å sette det inn med noe hvitpigment. At skapet blir hvitere, men at de naturlige sjateringene i treverket synes igjennom. Litt som når man har fått hvitoljet parketten. Har spurt på Maxbo og Jernia, men ingen visste hva man kan bruke. Noen som har tips? ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 9. juli 2021 #2 Del Skrevet 9. juli 2021 Hvitpigmentert olje, men det koster en del og må oljes noen ganger i året for å beholde fargen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #3 Del Skrevet 9. juli 2021 Jeg malte et skatoll i ubehandlet furu med beis. Kjøpte den hvite beisen til Maxbo som heter harmoni, billig og god å male med er den også. Jeg malte veldig tynne strøk med stor pensel og hadde på tre strøk, det ble passe hvitt men, samtidig også litt gjennomsiktig så jeg ser treverkets naturlige form. Vask skapet på forhånd med husvask og mal lette tynne strøk. La det tørke mellom hver runde, kanskje du syntes det passer å bare bruke et strøk også. Anonymkode: 75259...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #4 Del Skrevet 10. juli 2021 Ja, billigst og enklest er nok beis. Dyrere og med silkefinish er oljevoks, slik som Osmo. Men det er mest til benkeplater, bord, slike overflater, som du enten spiser fra eller tar på veldig ofte. Anonymkode: 32470...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå