Gå til innhold

Hvitpigment til ubehandlet furumøbel. Tips?

Gjest PunkCouture

Anbefalte innlegg

Gjest PunkCouture

Har et lite skap i ubehandlet furu. Ønsker å sette det inn med noe hvitpigment.  At skapet blir hvitere, men at de naturlige sjateringene i treverket synes igjennom. Litt som når man har fått hvitoljet parketten. Har spurt på Maxbo og Jernia, men ingen visste hva man kan bruke. Noen som har tips? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest førstedamen

Hvitpigmentert olje, men det koster en del og må oljes noen ganger i året for å beholde fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg malte et skatoll i ubehandlet furu med beis. Kjøpte den hvite beisen til Maxbo som heter harmoni, billig og god å male med er den også. Jeg malte veldig tynne strøk med stor pensel og hadde på tre strøk, det ble passe hvitt men, samtidig også litt gjennomsiktig så jeg ser treverkets naturlige form. Vask skapet på forhånd med husvask og mal lette tynne strøk. La det tørke mellom hver runde, kanskje du syntes det passer å bare bruke et strøk også.

Anonymkode: 75259...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, billigst og enklest er nok beis. 

Dyrere og med silkefinish er oljevoks, slik som Osmo. Men det er mest til benkeplater, bord, slike overflater, som du enten spiser fra eller tar på veldig ofte.

Anonymkode: 32470...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...