Gå til innhold

Skal du til Spania i sommer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til høsten, er ferdig vaksinert.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
jentegutt skrev (8 timer siden):

Barn som er med er ikke vaksinert, og selv om du er vaksinert kan du ta med virus tilbake og smitte folk som ikke er vaksinert, dumskap og egoisme lenge leve, slutter aldri å bli overrasket over hvor dumme folk kan bli.

Barn kan like gjerne bli smittet i barnehagen og smitte andre. Viruset sprer seg også uten reising. 

Anonymkode: 779f8...2f2

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barn kan like gjerne bli smittet i barnehagen og smitte andre. Viruset sprer seg også uten reising. 

Anonymkode: 779f8...2f2

Ja men kjære deg, du må da forstå at risikoen øker ved å dra ut av Norge, at barn og voksne drar med seg virus utenfra og inn, er jo nettopp slik tankegang som du viser jeg beskriver som dumskap og egoisme. Det er lov å bruke hodet.

Endret av jentegutt
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei det skal jeg ikke. Jeg vet du ikke ville ha "nei" svar men jeg forholder meg til trådens tittel. Jeg kunne nok, for innen jeg tar ferie er jeg fullvaksinert, men jeg skjønner ikke hva jeg skal der å gjøre. Har vært der og selv om de stedene jeg har besøkt har vært fine så haster det ikke med gjenvisitt. 

Anonymkode: 776fa...364

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 8.01):

Hvordan er det der? Bor du der eller er du på ferie? Hvilken by?

Anonymkode: 0ce35...dfb

Jeg bor her, og synes det er relativt normalt her nå, men noen restriksjoner er det jo. Jeg holder til på Costa Blanca. Er det noe spesielt du lurer på?

Anonymkode: a467c...9d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det for barn som reiser med fullvaksinerte voksne? Noen som vet? Må de i karantene tilbake i norge,

Anonymkode: 8b98e...321

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bor her, og synes det er relativt normalt her nå, men noen restriksjoner er det jo. Jeg holder til på Costa Blanca. Er det noe spesielt du lurer på?

Takk for svar. Jeg elsker å reise og vurderer å bestille meg en tur i august. Lurer på hvilke restriksjoner der er, er det mange turister, eller tomme gater?  Jeg skal leige leilighet gjennom Airbnb og bare ha rolige late dager...uten en eneste plan. ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar. Jeg elsker å reise og vurderer å bestille meg en tur i august. Lurer på hvilke restriksjoner der er, er det mange turister, eller tomme gater?  Jeg skal leige leilighet gjennom Airbnb og bare ha rolige late dager...uten en eneste plan. ts

Det er litt ulike restriksjoner i de forskjellige stedene i Spania, hvilket område skal du til? De går litt på stengetider, antall som kan sitte ved samme bord på restauranter og slike ting. Og munnbind innendørs, og utendørs hvor man ikke kan holde 1,5meters avstand.

Det er endel turister her i år, mange fler enn det var i fjor, men færre enn feks 2019. Gatene er ikke tomme, og det er fint å se folk på gatebarene og i butikkene 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvordan er det for barn som reiser med fullvaksinerte voksne? Noen som vet? Må de i karantene tilbake i norge,

Anonymkode: 8b98e...321

"Barn under 18 kan avslutte karantene dersom de tester negativt tre døgn etter ankomst"

Hentet fra nrk.no 

Det står i en faktaboks litt ned på siden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 3685a...16b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har aldri vært der og kommer aldri til å reise dit. Hvorfor skulle jeg det?

Anonymkode: f02ef...b26

AnonymBruker
Skrevet

Er i Spania nå, og skal være her hele sommeren.

Anonymkode: b1025...b8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nei, har aldri vært der og kommer aldri til å reise dit. Hvorfor skulle jeg det?

Anonymkode: f02ef...b26

You must be fun at parties 😂

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2021 den 15.52):

Absolutt ikke! Jeg håper Spania og andre land blir røde slik at de som har vært så sinnsykt "smarte" med å dra til utlandet må i karantene når de kommer hjem fra ferie!

Anonymkode: af29f...088

Spania er jo allerede rødt 😂 Har ikke vært grønt siden en liten periode i fjor sommer.

• Liker 2
Skrevet

Spør du egentlig om det er "innafor" å dra till spania...? Så møkka lei hvordan verden har blitt, og norge spesiellt. 

Skrevet
jentegutt skrev (12 timer siden):

Ja men kjære deg, du må da forstå at risikoen øker ved å dra ut av Norge, at barn og voksne drar med seg virus utenfra og inn, er jo nettopp slik tankegang som du viser jeg beskriver som dumskap og egoisme. Det er lov å bruke hodet.

Mange som ikke bruker hodet her til lands også. Hva med de som nettopp bare måtte ha flere gjester enn tillatt i bryllupet sitt og spredde deltavarianten til "halve" Norge?

Og nei, risikoen øker ikke kun fordi man drar til det "farlige" utlandet. Typisk "Ola Dunk" holdning 🤦‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt en uke til Mallorca andre uken i august, men begynner å tvile på om vi skal reise. (Bestilte tur i februar)

Senest på nyhetene i dag snakker de om folk som er fullvaksinerte og som likevel blir kjempesyke av delta-varianten. Én fullvaksinert lå i respirator. Jeg føler rett og slett at det blir uansvarlig å dra, selv om vi selvsagt har lyst på ferie. Om vi hadde reist, så tror jeg det hadde blitt med en bismak dessverre.

Anonymkode: f6622...069

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spania er uaktuelt. Det finnes mange andre reisemål som ikke er blodrøde. 

Spania nå? Ellers takk....

Anonymkode: 7bb18...f8c

Skrevet
Lycka skrev (45 minutter siden):

Mange som ikke bruker hodet her til lands også. Hva med de som nettopp bare måtte ha flere gjester enn tillatt i bryllupet sitt og spredde deltavarianten til "halve" Norge?

Og nei, risikoen øker ikke kun fordi man drar til det "farlige" utlandet. Typisk "Ola Dunk" holdning 🤦‍♀️

Nå var det snakk om spania og ikke alle andre dumme ting folk gjør, fordi mange gjør tåpelige ting i norge forsvarer ikke det å reise utenlands, du er tydeligvis en av dem 😕

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Vi reiser ofte til Spania på ferie, men ikke i fjor og ikke i år. 
Så på nyhetene i kveld at det blomstrer opp mye korona i Spania nå, mer og mer deltavariant. De lokale sa at turistene ikke respekterer koronareglene der heller. 

Anonymkode: 4e88b...589

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...