Gå til innhold

Brune pelsbiller og museumbiller.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fortunatus skrev (På 28.9.2025 den 14.58):

Sjekka limfellene under kjøkkenskapene nå. De var tomme utenom 1 felle som det var noen få biller i.. Men mer på fellene i de andre delene av huset. Så plasserer feller rundt omkring nå for å få en bedre oversikt... men ja, finner jo liksom levende biller litt her og der så ikke så lett å vite nøyaktig hvor de er.. jaja, blir rimelig støvfritt her nå.

Er det biller eller larver i fellene? Her finner jeg noen få larver, men de er pittesmå og finner dem mest i limen under fellene, altså den som skal holde fellen på plass på gulvet. Ellers  får jeg ikke noe særlig i fellene. Hvor mange feller har du ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
yabbadoo skrev (12 timer siden):

Er det biller eller larver i fellene? Her finner jeg noen få larver, men de er pittesmå og finner dem mest i limen under fellene, altså den som skal holde fellen på plass på gulvet. Ellers  får jeg ikke noe særlig i fellene. Hvor mange feller har du ute?

Det er begge deler, samt en del andre insekter.

Nå har jeg vel 10 feller rundt omkring, mest under kjøkkenskap, under senger og under sofa i stua. Har bare lim på oversiden.

Men er en del av de som er tomme, men betyr jo ikke at det er fritt for insekter der. 

Har fått lagd noen egne typer også nå som er lengre og kan ligge helt inn til lista ved veggen, så skal la de ligge en uke nå og sjekke.

Jeg ser på reddit at de anbefaler denne sprayen, men jeg vet ikke om det er mulig å få kjøpt den i norge. https://www.amazon.com/MGK-NyGuard-Flea-Premise-Spray/dp/B00C7X7R7M

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg ikke funnet biller på mange dager, og det har blitt stadig færre. Men nå finner jeg plutselig larver rundt omkring! Er det en ny generasjon på gang, tro?? 

AnonymBruker
Skrevet
yabbadoo skrev (6 minutter siden):

Nå har jeg ikke funnet biller på mange dager, og det har blitt stadig færre. Men nå finner jeg plutselig larver rundt omkring! Er det en ny generasjon på gang, tro?? 

Ja, da er det ny generasjon. Best å få knerta de mens de er larver.

Anonymkode: deec5...5a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...