Gå til innhold

Jeg vil ta lappen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville priser om dagen.. 70----tusen?

Billigere å ta tungbil lappen jo.

 

Anonymkode: 29cd7...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville priser om dagen.. 70----tusen?

Billigere å ta tungbil lappen jo.

 

Anonymkode: 29cd7...ecf

Det kommer an på om du har talent for bil/trafikk og mulighetene for øvelseskjøring. Jeg har brukt sikkert over 100 000. Til slutt kjøpte jeg meg egen bil og øvelseskjører med den. Jeg strøk på førerprøven i vinter og meldte meg opp til ny prøve rett etter påske. Har ennå ikke fått time pga. lange ventelister hos vegvesenet. Syns det er helt tragisk men satser på at det er verdt det når lappen er i boks. 

Anonymkode: 88431...ee4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre 3 eldste har brukt mellom 20-25 000 på lappen, dette inkluderer alt fra trafikalt grunnkurs, teorien, kjøretimer og oppkjøring. De har øvelseskjøre mye,og trengte kun de obligatoriske kjøretimene. Vi har øvelseskjørt med dem så mye som mulig, gjerne flere ganger pr dag. Den viktigste kjøringen som vi ser de har fått mest utbytte av, er ikke de lange turene, men korte turer på butikken etc. Da får de øvd på kryss, avpassing av fart, holde oversikt på uoversiktlige steder (parkeringsplass), parkering +++ mye læring på en kjøretur som for vår del tar 4 minutt.

Anonymkode: 9adcb...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med lappen nå. På grunn av store køer hos både trafikkskoler og vegvesenet har siden januar:

- Tatt det trafikale grunnkurset i januar (bare førstehjelp og mørkekjøringsdemonstrasjon)

- Teoritentamen i midten av mars

- Hatt 8 doble kjøretimer (først automat, så manuell for så å bli irritert på bykjøring i manuell at jeg hoppa tilbake til automat)

Jeg har hatt som mål å kjøre opp i sommer, og ville klart det hadde det ikke vært for køene. Siden jeg måtte bytte kjøreskole da jeg flyttet har vi avtalt de obligatoriske kursene til september, nærmere oppkjøring, så jeg rekker å bli godt vant til bil ved masse øvelseskjøring og samtidig holde mye av teorien fra de obligatoriske kursene friskt i minne.

Jeg har kjørt veldig lite før januar, og likte ikke tanken på å være ansvarlig for manøvrering av flere tonn med maskin i høy fart, så har brukt en del tid og penger på dette.

Så langt har jeg brukt litt over 12 000,-, har ca. 18 000,- - 20 000,- igjen. Men så er det minst 4 mnd ventetid på oppkjøring også da.

Anonymkode: 786cb...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.7.2021 den 18.25):

eg har startet å lese til teorieksamen med teoritentamen.no med en gang og tenker å ta eksamen om en måned, da jeg har fått time da. For å ta teorieksamen så må du søke om førerkort ja,

Hvor lenge er denne gyldig, bestått teorieksamen? 

Hvis jeg tar den nå, men ikke får kjørt opp før sommeren 2022, går det fint? Er det en frist? 

Anonymkode: 7366d...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge er denne gyldig, bestått teorieksamen? 

Hvis jeg tar den nå, men ikke får kjørt opp før sommeren 2022, går det fint? Er det en frist? 

Anonymkode: 7366d...811

Du må ta lappen innen 2 år etter at du besto teorien.

Anonymkode: 194c6...e1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må ta lappen innen 2 år etter at du besto teorien.

Anonymkode: 194c6...e1d

Tre år!

Anonymkode: add3b...f6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tre år!

Anonymkode: add3b...f6d

Takk begge! Uansett god tid 😇

Anonymkode: 7366d...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...