AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #21 Del Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Når du sier det høres det logisk ut Jeg klarer ikke finne noe glede/motivasjon til en hel time styrketrening når de fleste øvelser er altfor harde for meg, har du noen tips til steder å lete så si gjerne ifra (jeg har prøvd 5-6 ulike apper og litt youtube, men det meste er jo beregnet på folk med 20 bmi-poeng mindre enn meg). Jeg prøver på ingen måte å være vanskelig eller protestere og jeg har brukt tid på det. Er feks zumba o.l. gode alternativer? Jeg er generelt glad i ting med litt fart Anonymkode: 434a1...925 Prøv lette hjemmeøvelser. Altså, hvor du bruker deg selv som treningsapparat. Noe som dette: Anonymkode: 32291...117 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 8. juli 2021 #22 Del Skrevet 8. juli 2021 Så flink du er, TS! Ser du har fått mange gode råd! Jeg kan også anbefale deg å ta kontakt med frisklivssentralen i din kommune. Der kan du muligens få gratis trening og kostveiledningsråd. (Og drit litt mer i den klokka😊) Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayo Skrevet 8. juli 2021 #23 Del Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): det er også et kosthold jeg kan leve med resten av livet. Så det synes jeg går veldig fint, så er energi til å trene og lysten til å komme i form en bonus Ser ut som du gjør riktig det de fleste som slanker seg gjør feil her Slett ikke uvanlige at man kan få litt vondt når man tar slike tiltak som du har gjort. Anbefaler deg å roe ned til du ikke har vondt for så å kjøre på igjen samtidig som du gir kroppen din ihvertfall en dag hvile. Kroppen din tilpasser seg aktivitetene du gjør om du gir den mulighet til det uavhengig av hvor godt trent man er i utgangspunktet. Om rygg og hofteproblemene kommer tilbake anbefaler jeg deg å få sjekket det ut.. Blir litt for enkelt å kun anbefale deg å variere og trene styrke. Som et bonustips kan jeg anbefale deg å fokusere på å holde brystkassa opp når du går eller kjører elipse. Om ryggproblemene kommer av overbelastning av korsryggen så kan dette lindre og gi gode motoriske vaner langsiktig. Det samme gjelder om hofta tilter bakover når du går som skjer mange når man blir slitne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #24 Del Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når du sier det høres det logisk ut Jeg klarer ikke finne noe glede/motivasjon til en hel time styrketrening når de fleste øvelser er altfor harde for meg, har du noen tips til steder å lete så si gjerne ifra (jeg har prøvd 5-6 ulike apper og litt youtube, men det meste er jo beregnet på folk med 20 bmi-poeng mindre enn meg). Jeg prøver på ingen måte å være vanskelig eller protestere og jeg har brukt tid på det. Er feks zumba o.l. gode alternativer? Jeg er generelt glad i ting med litt fart Anonymkode: 434a1...925 Zumba er kjempefint for å få løst opp. Det kan også være god trening (ikke hviledag) hvis du tar i. (For en godt trent kan zumba fungere som hviledag). Noen få styrkeøvelser er nok i begynnelsen. Du trenger ikke starte med en hel time. Sett gjerne på musikk! Husk å varme opp først! Gjør 10 repetisjoner og 3 sett for hver øvelse eksempel på øvelser knebøy (uten vekter i begynnelsen) glutebridge: ligg på ryggen med beina i gulvet. Armene ut til siden. Knip rumpa og løft den opp så overkroppen ned til knærne blir strak. Rygg: stå på alle fire (eller ligg på magen), løft motsatt bein og arm rett bak/frem. Bytt side. armhevinger - begynn med armene mot en vegg eller vinduskarm. Så mot en stol etter hvert. Det blir tyngre jo mer vannrett du står. mage: situps. Eller ligg på ryggen, løft beina (eller en fot) strakt opp og senk langsomt ned. Jeg har også vært kraftig overvektig og trente mye i en periode. For meg ble treningen en trygg pause fra småspising og noe som jeg ble hekta på. Det ble vanskelig å ta pauser fra trening fordi jeg spiste i stedet. Er deg slik for deg? I såfall kan det være lurt å finne flere aktiviteter som ikke handler om trening eller mat. Anonymkode: 29a9e...856 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #25 Del Skrevet 8. juli 2021 Jeg var som deg i fjor. Gikk fra en dvask, utrent sofagris på 129 kg til fjellgeit omtrent over natten. Har gått mye rusleturer hele tiden, men plutselig gikk jeg lange (type 8-9 km) fjellturer 6 dager ukentlig, og hard styrke tre ganger om uken. Gjorde ingenting med kostholdet, men kosten har aldri vært det store problemet mitt. I høst og vinter har jeg holdt meg på en grusvei som er ca en mil til sammen, og den har kun én oppoverbakke, som er dryg. Jeg kommer fra en plass med skikkelig vinter, så jeg vågde meg ikke på fjellet i den verste snøen, men så fort snøen smeltet i april bar det rett på fjellet igjen. Flere advarte meg om at jeg gikk for hardt ut, jeg kom ikke til å orke å opprettholde det jeg var begynt på. Men se på meg nå, nesten 40 kg lettere og elsker fjellivet. Stå på! Jeg heier på deg👏🏻 Anonymkode: e9cfe...1d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #26 Del Skrevet 9. juli 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Prøv lette hjemmeøvelser. Altså, hvor du bruker deg selv som treningsapparat. Noe som dette: Anonymkode: 32291...117 Tusen takk for godt tips, denne så jo super ut! 19 hours ago, MapleSirup said: Så flink du er, TS! Ser du har fått mange gode råd! Jeg kan også anbefale deg å ta kontakt med frisklivssentralen i din kommune. Der kan du muligens få gratis trening og kostveiledningsråd. (Og drit litt mer i den klokka😊) Lykke til!!! Tusen takk Vi har ikke noe sånt her ser det ut til, men takk for forsag! 17 hours ago, Kayo said: Ser ut som du gjør riktig det de fleste som slanker seg gjør feil her Slett ikke uvanlige at man kan få litt vondt når man tar slike tiltak som du har gjort. Anbefaler deg å roe ned til du ikke har vondt for så å kjøre på igjen samtidig som du gir kroppen din ihvertfall en dag hvile. Kroppen din tilpasser seg aktivitetene du gjør om du gir den mulighet til det uavhengig av hvor godt trent man er i utgangspunktet. Om rygg og hofteproblemene kommer tilbake anbefaler jeg deg å få sjekket det ut.. Blir litt for enkelt å kun anbefale deg å variere og trene styrke. Som et bonustips kan jeg anbefale deg å fokusere på å holde brystkassa opp når du går eller kjører elipse. Om ryggproblemene kommer av overbelastning av korsryggen så kan dette lindre og gi gode motoriske vaner langsiktig. Det samme gjelder om hofta tilter bakover når du går som skjer mange når man blir slitne. Jeg håper det Det høres ut som kroppen trenger litt hvile ja, jeg er veldig glad i stretching feks så kanskje jeg skal legge inn en hviledag eller to med det i stede, det føles alltid bra. Takk for gode råd på elipsen, jeg faller nok i et par av de fellene der 17 hours ago, AnonymBruker said: Zumba er kjempefint for å få løst opp. Det kan også være god trening (ikke hviledag) hvis du tar i. (For en godt trent kan zumba fungere som hviledag). Noen få styrkeøvelser er nok i begynnelsen. Du trenger ikke starte med en hel time. Sett gjerne på musikk! Husk å varme opp først! Gjør 10 repetisjoner og 3 sett for hver øvelse eksempel på øvelser knebøy (uten vekter i begynnelsen) glutebridge: ligg på ryggen med beina i gulvet. Armene ut til siden. Knip rumpa og løft den opp så overkroppen ned til knærne blir strak. Rygg: stå på alle fire (eller ligg på magen), løft motsatt bein og arm rett bak/frem. Bytt side. armhevinger - begynn med armene mot en vegg eller vinduskarm. Så mot en stol etter hvert. Det blir tyngre jo mer vannrett du står. mage: situps. Eller ligg på ryggen, løft beina (eller en fot) strakt opp og senk langsomt ned. Jeg har også vært kraftig overvektig og trente mye i en periode. For meg ble treningen en trygg pause fra småspising og noe som jeg ble hekta på. Det ble vanskelig å ta pauser fra trening fordi jeg spiste i stedet. Er deg slik for deg? I såfall kan det være lurt å finne flere aktiviteter som ikke handler om trening eller mat. Anonymkode: 29a9e...856 All bevegelse er god trening med disse kiloene, skal ikke så mye til å bli svett 😛 Tusen takk for veldig gode tips og råd, jeg skal sjekke de ut. For meg har det vært helt bevisst at jeg ved behov for spising heller trener, da blir det liksom så veldig stor forskjell i kaloriene avhengig av alternativet jeg velger. Så det er en liten kamel å svelge når jeg ikke kan trene i stede for å spise, ja.. Får lete etter aktiviteter da 😛 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var som deg i fjor. Gikk fra en dvask, utrent sofagris på 129 kg til fjellgeit omtrent over natten. Har gått mye rusleturer hele tiden, men plutselig gikk jeg lange (type 8-9 km) fjellturer 6 dager ukentlig, og hard styrke tre ganger om uken. Gjorde ingenting med kostholdet, men kosten har aldri vært det store problemet mitt. I høst og vinter har jeg holdt meg på en grusvei som er ca en mil til sammen, og den har kun én oppoverbakke, som er dryg. Jeg kommer fra en plass med skikkelig vinter, så jeg vågde meg ikke på fjellet i den verste snøen, men så fort snøen smeltet i april bar det rett på fjellet igjen. Flere advarte meg om at jeg gikk for hardt ut, jeg kom ikke til å orke å opprettholde det jeg var begynt på. Men se på meg nå, nesten 40 kg lettere og elsker fjellivet. Stå på! Jeg heier på deg👏🏻 Anonymkode: e9cfe...1d8 Hehe ja, jeg kjenner meg veldig igjen her. Flere har sagt "husk at du må ikke være så flink hele tiden, gjør noe du liker", men jeg liker det jo oppriktig. Jeg synes det er helt magisk å ha fått igjen en kondis som lar meg være ute på vidda et par timer på tur, eller i skogen etter jobb. Det er jo dette som er livet og jeg føler meg litt nyfrelst (jeg var veldig glad i dette før også). Så det er jo også så ekstremt lystbetont. Og det har faktisk harde treningsøkter på elipsen vært også, det har vært en deilig følelse av å klare å bruke kroppen igjen. Så det er kjipt å roe ned, samtidig er jo skade eller å gå på en smell det absolutt siste jeg vil 😄 Veldig inspirerende å høre hva du har fått til! Anonymkode: 434a1...925 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #27 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 8.7.2021 den 13.28): Jeg har enda til gode å finne styrketreningsprogram jeg fikser med alle kiloene mine.. Ang hviledag - den dumme apple watchen min mener jo jeg skal ha 30 treningsminutter hver dag 😆 Kanskje jeg må slippe tvangstanken om å fylle ringene.. Anonymkode: 434a1...925 Finnes mye bra på youtube, det er en gullgruve! Bare å søke på ting som for eksempel plus size/obese beginner/low impact workout/strength training/yoga, bland søkeord og se om du finner noe du vil prøve. Her er et eksempel på ei som har mange mange videoer: Du får mye igjen for å legge inn litt styrke! Skadeforebygging👍 Du trenger ikke å gå hardt ut eller kjøpe så mye utstyr med én gang. Anonymkode: cd37a...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #28 Del Skrevet 9. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Finnes mye bra på youtube, det er en gullgruve! Bare å søke på ting som for eksempel plus size/obese beginner/low impact workout/strength training/yoga, bland søkeord og se om du finner noe du vil prøve. Her er et eksempel på ei som har mange mange videoer: Du får mye igjen for å legge inn litt styrke! Skadeforebygging👍 Du trenger ikke å gå hardt ut eller kjøpe så mye utstyr med én gang. Anonymkode: cd37a...cfd Nydelig, tusen hjertelig! 😄😄 Anonymkode: 434a1...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #29 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 8.7.2021 den 16.50): Jeg var som deg i fjor. Gikk fra en dvask, utrent sofagris på 129 kg til fjellgeit omtrent over natten. Har gått mye rusleturer hele tiden, men plutselig gikk jeg lange (type 8-9 km) fjellturer 6 dager ukentlig, og hard styrke tre ganger om uken. Gjorde ingenting med kostholdet, men kosten har aldri vært det store problemet mitt. I høst og vinter har jeg holdt meg på en grusvei som er ca en mil til sammen, og den har kun én oppoverbakke, som er dryg. Jeg kommer fra en plass med skikkelig vinter, så jeg vågde meg ikke på fjellet i den verste snøen, men så fort snøen smeltet i april bar det rett på fjellet igjen. Flere advarte meg om at jeg gikk for hardt ut, jeg kom ikke til å orke å opprettholde det jeg var begynt på. Men se på meg nå, nesten 40 kg lettere og elsker fjellivet. Stå på! Jeg heier på deg👏🏻 Anonymkode: e9cfe...1d8 Ikke for å være frekk, men hvordan kan kostholdet aldri vært det store problemet hvis du har kommet deg helt opp på 129kg? Hva gjør du hvis du blir syk eller skadet? Anonymkode: e159a...666 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #30 Del Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 9.7.2021 den 22.34): Ikke for å være frekk, men hvordan kan kostholdet aldri vært det store problemet hvis du har kommet deg helt opp på 129kg? Hva gjør du hvis du blir syk eller skadet? Anonymkode: e159a...666 Du vet, det finnes faktisk sykdommer og medisiner som gjør at man legger ekstra mye på seg. Og siden jeg nå har gått ned 40 kg kun ved hjelp av trening, så sier det seg jo selv at kosten aldri har vært problemet. Jeg har snakket med flere ernæringsfysiologer og overleger på overvektspoliklinikker, og de er forbløffet over kosten min mtp hvor stor jeg har vært. Jeg er svært sjelden syk, og ser ikke helt hva skade har med dette å gjøre. Uansett veier jeg 90 kg nå, så istedenfor å sitte der med den pekefingen din og «ikke for å være frekk» så kan du heller si, godt jobba. Respekt for deg som har klart dette på egenhånd og kun ved hjelp av trening. Jeg har enda flere kilo igjen, men jeg er på god vei. Håper du føler det bedre nå når du har fått svar på det ikke frekke innlegget ditt Anonymkode: e9cfe...1d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå