Justlooking Skrevet 8. juli 2021 #21 Del Skrevet 8. juli 2021 Mekkapekka skrev (6 minutter siden): Sant nok. Får helt fnatt når folk bruker det… Samme her, skjønner ikke poenget. Men så skjønner ikke jeg det enorme behovet for likes som mange har heller 😊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 8. juli 2021 #22 Del Skrevet 8. juli 2021 Så for at andre skal føle seg trygge, så skal jeg ta vaksinen? Enda har vi ingen garanti for at den faktisk beskytter mot smitte, eller ikke gir senskader på sikt. Nei, det er en falsk trygghet, og ingen av oss vil se hele bildet, før det har gått noen år. De som vil ha den får «gjøre sin plikt» de da, hvis det er dette de mener. Ikke prøve å overkjøre andre til å gjøre det samme som dem selv. Denne vaksinen skal jeg ikke ha, og det har jeg ikke dårlig samvittighet for. Min kropp, mitt valg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 8. juli 2021 #23 Del Skrevet 8. juli 2021 (endret) Intet nytt under solen... 🙄 Dette solidaritets- hysteriet gjelder i så fall alle andre vaksiner også (som jeg regner med alle vaksine-predikantene har oppdatert seg på; barnevaksinene varer som kjent ikke livet ut) Jeg har i tillegg til covid og oppdaterte barnevaksiner tatt ekstra hepatitt, gulfeber og rabiesvaksine. Burde ikke jeg få en medalje? Endret 8. juli 2021 av Knirke 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 8. juli 2021 #24 Del Skrevet 8. juli 2021 Oh my god, la de uvaksinerte være i fred. Det er så utrolig få av de. Vær heller glad du har vaksinert deg selv og gjort ditt. Er fullvaksinert selv men det er det ingen noble motiver bak. Men kjenner jeg er drittlei av å lese all denne klagingen på uvaksinerte, de er en utrolig liten gruppe. Let it go 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ErGlad Skrevet 8. juli 2021 #25 Del Skrevet 8. juli 2021 (endret) Elhaym skrev (46 minutter siden): Oh my god, la de uvaksinerte være i fred. Det er så utrolig få av de. Vær heller glad du har vaksinert deg selv og gjort ditt. Er fullvaksinert selv men det er det ingen noble motiver bak. Men kjenner jeg er drittlei av å lese all denne klagingen på uvaksinerte, de er en utrolig liten gruppe. Let it go 15 % av Norges Befolkning vil ikke være fullvaksinerte, og 10 % av Norges befolkning vil ikke ta vaksinen i det hele tatt basert FHI sine prognoser. Endret 8. juli 2021 av Visum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie Amberson Skrevet 8. juli 2021 #26 Del Skrevet 8. juli 2021 20 hours ago, NorthernLight said: Uvaksinerte folk risikerer ikke bare sin egen helse, de er også en risiko for alle hvis de blir smittet av Covid-19. Jo flere som er uvaksinerte, jo flere muligheter er det for viruset å formere seg. Ikke bare formere seg, men også mutere seg! Kanskje til noe som vaksinene ikke biter like godt på. Det har vel skjedd delvis allerede for noen av vaksinene. Uten de nye mutasjonene hadde situasjonen nå være mye lysere. Den opprinnelige virus-varianten fra i fjor finnes nesten ikke lenger i Norge. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 8. juli 2021 Forfatter #27 Del Skrevet 8. juli 2021 Charlie Amberson skrev (19 minutter siden): Ikke bare formere seg, men også mutere seg! Kanskje til noe som vaksinene ikke biter like godt på. Det har vel skjedd delvis allerede for noen av vaksinene. Uten de nye mutasjonene hadde situasjonen nå være mye lysere. Den opprinnelige virus-varianten fra i fjor finnes nesten ikke lenger i Norge. Ja ekspertene sier det. Så det er enda en grunn til å vaksinere seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 8. juli 2021 #28 Del Skrevet 8. juli 2021 (endret) Visum skrev (1 time siden): 15 % av Norges Befolkning vil ikke være fullvaksinerte, og 10 % av Norges befolkning vil ikke ta vaksinen i det hele tatt basert FHI sine prognoser. Oki, hva så? 85 % (ikke medregnet barna) stanser kanskje ikke smitten, men det gjør den mye lettere å håndtere. Vaksinerte blir ikke særlig syke av Covid19 og barn slipper billig uavhengig av vaksine. Jeg ser virkelig ikke problemet med at noen avstår fra å la seg vaksinere. Det er virkelig "storm i vannglass" når alt kommer til alt. Elhaym skrev (2 timer siden): Oh my god, la de uvaksinerte være i fred. Det er så utrolig få av de. Vær heller glad du har vaksinert deg selv og gjort ditt. Er fullvaksinert selv men det er det ingen noble motiver bak. Men kjenner jeg er drittlei av å lese all denne klagingen på uvaksinerte, de er en utrolig liten gruppe. Let it go Jepp, la dem være i fred. Det er jo det som er/ var så fint med Norge. Her kan vi faktisk gjøre som vi vil med egen kropp og helse. Freiheit! Jeg er motstander av abort, men tillater meg å låne slagordet til mine meningsmotstandere: "min kropp, mitt valg". Jeg valgte vaksinen, men kjemper gjerne for andres rett til å la være! Autonomi og Kantiansk etikk hele veien til banken her i gården 👍 Endret 8. juli 2021 av Den Sagnsomsuste 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 8. juli 2021 #29 Del Skrevet 8. juli 2021 Den Sagnsomsuste skrev (3 minutter siden): Oki, hva så? 85 % (ikke medregnet barna) stanser kanskje ikke smitten, men det gjør den mye lettere å håndtere. Vaksinerte blir ikke særlig syke av Covid19 og barn slipper billig uavhengig av vaksine. Jeg ser virkelig ikke problemet med at noen avstår fra å la seg vaksinere. Det er virkelig "storm i vannglass" når alt kommer til alt. Jepp, la dem være i fred. Det er jo det som er/ var så fint med Norge. Her kan vi faktisk gjøre som vi vil med egen kropp og helse. Freiheit! Jeg er motstander av abort, men tillater meg å låne slagordet til mine meningsmotstandere: "min kropp, mitt valg". Jeg valgte vaksinen, men kjemper gjerne for andres rett til å la være! Autonomi og Kantiansk etikk hele veien til banken her i gården 👍 Ja rett og slett, so what med de prosentene. Vi har skyhøy dekning her. Jeg er så drittlei denne merkelige shamingen av uvaksinerte her på kg. Vaksinen er gratis og frivillig og det ER DEN. Folk må seriøst passe sine egne saker litt. Ingen av de jeg kjenner som er uvaksinert går rundt og har noen risikoatferd knytta til det valget. De er nok flinkere enn mange av de vaksinerte. Å gå rundt å kalle de som velger å ikke ta DENNE vaksinen det ene og det andre bidrar neppe til at de tar den noe mer heller. Det er bare egnet til å skape harde fronter. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anya66 Skrevet 8. juli 2021 #30 Del Skrevet 8. juli 2021 Knoot skrev (20 timer siden): Koronavaksinerte med 2 doser kan bli smittet og smitte videre, men sjansen for å gjøre det er betydeligere mindre når man er vaksinert. Vaksinerte vil også bare få en mild influensa av korona og unngår dermed alvorlig sykdom. Smitte gjør de som uvaksinerte, men de som er vaksinert blir ikke så syke...sier de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 8. juli 2021 #31 Del Skrevet 8. juli 2021 Både jeg og barna mine har fulgt det vanlige vaksinasjonsprogrammet man får tilbud om via helsestasjonen. Jeg aksepterer ikke å bli kalt vaksinemotstander eller antivaxxer (teiteste ordet) fordi jeg er skeptisk og enda ikke har tatt en helt ny, uprøvd vaksine der man ikke aner langtidsvirkningene eller bivirkningene av, og som er hivd sammen i hu og hei. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 8. juli 2021 #32 Del Skrevet 8. juli 2021 TinaChristina skrev (1 minutt siden): Både jeg og barna mine har fulgt det vanlige vaksinasjonsprogrammet man får tilbud om via helsestasjonen. Jeg aksepterer ikke å bli kalt vaksinemotstander eller antivaxxer (teiteste ordet) fordi jeg er skeptisk og enda ikke har tatt en helt ny, uprøvd vaksine der man ikke aner langtidsvirkningene eller bivirkningene av, og som er hivd sammen i hu og hei. Nei, og det skal du heller ikke bli kalt. Men jeg må spørre: opplever du å bli kalt sånn i omgangskretsen din eller er det mest kommentarer fra nettet som går på dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 8. juli 2021 #33 Del Skrevet 8. juli 2021 Nå tar jeg jo vaksinen av en egoistisk grunn da, for å kunne reise, slippe karantene og dra på arrangementer og sånne ting. Hadde det ikke vært sånt styr for reisende som det er nå hadde jeg lett droppet det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 8. juli 2021 #34 Del Skrevet 8. juli 2021 Elhaym skrev (2 minutter siden): Nei, og det skal du heller ikke bli kalt. Men jeg må spørre: opplever du å bli kalt sånn i omgangskretsen din eller er det mest kommentarer fra nettet som går på dette? Ingen har kalt meg det direkte, men føler det slik da flere og flere rundt meg bestiller time og ikke klarer å snakke om andre ting. Og selvsagt på nett! Men jeg føler også at flere av disse prøver å berolige seg selv ved å mase på andre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 8. juli 2021 #35 Del Skrevet 8. juli 2021 (endret) TinaChristina skrev (1 minutt siden): Ingen har kalt meg det direkte, men føler det slik da flere og flere rundt meg bestiller time og ikke klarer å snakke om andre ting. Og selvsagt på nett! Men jeg føler også at flere av disse prøver å berolige seg selv ved å mase på andre. Jeg tror nok mange blir veldig dratt med av å bestille time faktisk. Har ei venninne som har vært tvilende lenge men som hadde time idag og etter hun bestilte den så har hun ikke snakket om noe annet verken før eller etter. Vet ikke om hun forsøker berolige meg, tror egentlig ikke det. Jeg er jo fullvaksinert. Tror bare hun er glad og tenker at nå er hun fri, kanskje 👀 Endret 8. juli 2021 av Elhaym Fikset noe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 9. juli 2021 #36 Del Skrevet 9. juli 2021 (endret) Ellinl skrev (På 8.7.2021 den 1.32): Man er ikke antivaxxer fordi man velger å avstå eller vente med å ta en hasteutvikla vaksine, som de enda ikke vet langtidsbivirkninger av enda. Vaksinen har vært gjennom alle vanlige stadier. Det er ikke sånn at de har har hoppet over noe. Teknologien går fremover! Og aldri har så mange investert så mye for og kunne utvikle vaksinene. De er utviklet på kort tid men likevel vært igjennom alle test stadier. «Haste «utviklet blir en veldig negativt ladet ord i den forbindelse. Vil heller si så flaks at teknologien går fremover og at så mange har bidratt om samme mål. Vaksiner er veien ut av pandemien. Det finnes ingen annen vei... Endret 9. juli 2021 av J.E 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #37 Del Skrevet 9. juli 2021 J.E skrev (48 minutter siden): Vaksinen har vært gjennom vanlig alle stadier. Det er ikke sånn at de har har hoppet over noe. Teknologien går fremover! Og aldri har så mange investert så mye for og kunne utvikle vaksinene. De er utviklet på kort tid men likevel vært igjennom alle test stadier. «Haste «utviklet blir en veldig negativt ladet ord i den forbindelse. Vil heller si så flaks at teknologien går fremover og at så mange har bidratt om samme mål. Vaksiner er veien ut av pandemien. Det finnes ingen annen vei... Nettopp, men mange skjønner ikke det.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 9. juli 2021 #38 Del Skrevet 9. juli 2021 J.E skrev (1 time siden): Vaksinen har vært gjennom vanlig alle stadier. Det er ikke sånn at de har har hoppet over noe. Teknologien går fremover! Og aldri har så mange investert så mye for og kunne utvikle vaksinene. De er utviklet på kort tid men likevel vært igjennom alle test stadier. «Haste «utviklet blir en veldig negativt ladet ord i den forbindelse. Vil heller si så flaks at teknologien går fremover og at så mange har bidratt om samme mål. Vaksiner er veien ut av pandemien. Det finnes ingen annen vei... Den er akkurat nå i klinisk fase 2 + 3. Den er ikke ferdig, nei. Fra vg: 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 9. juli 2021 #39 Del Skrevet 9. juli 2021 Elida88 skrev (27 minutter siden): Den er akkurat nå i klinisk fase 2 + 3. Den er ikke ferdig, nei. Fra vg: Den er godkjent! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 9. juli 2021 #40 Del Skrevet 9. juli 2021 J.E skrev (47 minutter siden): Den er godkjent! Betinget. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg