Gå til innhold

Dør til dør vaksinering i USA

Tunique

Anbefalte innlegg

Jen Psaki

Det hvite hus' pressesekretær vil ha dør til dør vaksinering for uvaksinerte folk.

Minner om en creepy sci-fi horror film.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tunique skrev (17 minutter siden):

Jen Psaki

Det hvite hus' pressesekretær vil ha dør til dør vaksinering for uvaksinerte folk.

Har ikke sett videoen men har forstått ellers at både USA og flere andre land gir en slags «belønning» til de som tar vaksinen. Ikke noe problem i Norge da, for her er de mer en villige til å ta vaksinen uansett 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, det viser bare enda mer hvor desperate staten er. Lotterier og dør til dør, herregud. Ikke rart amerikanerene stacker opp på våpen der borte! 

Husker godt denne i fra starten av pandemien:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

infectedsopp skrev (13 minutter siden):

Off, det viser bare enda mer hvor desperate staten er. Lotterier og dør til dør, herregud. Ikke rart amerikanerene stacker opp på våpen der borte! 

Husker godt denne i fra starten av pandemien:

For ikke å glemme gratis lap dance mot vaksine

https://instinctmagazine.com/vaccine-incentives-include-laker-tickets-lap-dances-lotteries/

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Tunique said:

Jen Psaki

Hovedproblemet er at USA er et land der det er mye mindre tillit i befolkningen, både til hverandre og til myndighetene, enn i Norge, som ligger på verdenstoppen. 

Det skyldes i stor grad hvordan valgsystemet er bygd opp i USA; prinsipper "winner takes all" gjør at det uunngåelig bare blir to partier. Disse partiene er brede koalisjoner, og det skaper mer polarisering i samfunnet enn med flerpartisystem som vi har i Norge. 

Det er mange andre årsaker til at vi har høy tillit i Norge, men hovedpoenget mitt er at med den høye graden av tillit vi har i Norge slipper myndighetene å bruke både pisk og gulrot, over 90% sier ja når de blir tilbudt vaksinen.

USA ser ut til å bare nå flokkimmunitet i storbyene på øst- og vestkysten, altså demokratiske stater. San Francisco ser nå ut til å ha oppnådd flokkimmunitet; det oppdages bare enkeltstående smittetilfeller, ingen større spredning. Så lenge det er mange konspirasjonstullinger som ikke vil la seg vaksinere, og det er mange av dem i republikanske delstater, vil USA fortsette å ha større smitteutbrudd med ujevne mellomrom. Derfor kan jeg skjønne at myndigheter prøver både pisk og gulrot.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prøver bare å nå ut til folk.

Samtidig tviler jeg litt på hvor effektivt det er. Det er mange som har bestemt seg for å ikke ta den. 

Kanskje man klarer å nå ut til noen av de mest tiltaksløse og tafatte menneskene som ikke har giddet å ordne seg en time. Hvor mange finnes det av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har lært av Jehovas vitner! Haha, den dagen trodde jeg aldri ville komme :murvegg:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Den Sagnsomsuste skrev (8 timer siden):

De har lært av Jehovas vitner! Haha, den dagen trodde jeg aldri ville komme :murvegg:

Telefonsalg metoden var visst ikke effektiv nok nei, så da måtte noe annet prøves 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vintermorgen

Ryddet for brudd på koronarommets regler.

Vintermorgen, mod

Edit: Ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer.

Edie, adm.

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for kommentarer til moderering og avsporinger.

Tråden stenges etter gjentatte ryddinger.

Edie, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...