jukkapalme Skrevet 7. juli 2021 #21 Del Skrevet 7. juli 2021 Haha, ja, det kunne jeg absolutt ha gjort og kverulert og vært passiv-aggressiv i hver eneste tråd og bedt om å få snakke med en moderator hver gang noen sa meg i mot! Men da måtte jeg hatt en «normal» bruker i tillegg, hadde ikke orket å være «Karen» hele tiden, haha. Kun når jeg skal kverulere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 7. juli 2021 #22 Del Skrevet 7. juli 2021 Hvemsomhelst skrev (36 minutter siden): Har en venninne som heter Karen. Ikke noe galt med henne eller navnet, skjønner ikke hva disse Karen-greiene kommer fra? Det er typisk damer på min alder, 40-60, som klager uberettiget på ting og som generelt tar mye plass. Ei sånn ei som klager over at ikke hjertet på caffe latten ble perfekt… og lager scene eller klager på sosiale media. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #23 Del Skrevet 7. juli 2021 Helgeline skrev (Akkurat nå): Det er typisk damer på min alder, 40-60, som klager uberettiget på ting og som generelt tar mye plass. Ei sånn ei som klager over at ikke hjertet på caffe latten ble perfekt… og lager scene eller klager på sosiale media. Det mange Karens har til felles er at de klager på dårlig service, parkering og at de ofte er rasistiske. Og de skal ha tak i sjefen på butikken, restauranten, kafeen, hotellet osv... eller politiet. Og de lager en scene ut av det. Anonymkode: 7734f...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #24 Del Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Okei, men det ble nå mest kjent via tiktok. Anonymkode: 178c3...fcb Kanskje det er mest kjent for deg via tiktok, men jeg har aldri vært på tiktok og har hørt om uttrykket Karen. Anonymkode: 8734c...027 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 7. juli 2021 #25 Del Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Karninna da? Anonymkode: 85a0f...478 Neeei, det er jo ikke noe gøy. Skal jeg først bytte, er det kun Karen som duger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #26 Del Skrevet 7. juli 2021 Ardwinna skrev (1 minutt siden): Neeei, det er jo ikke noe gøy. Skal jeg først bytte, er det kun Karen som duger! 😄 Liker det navnet du allerede har jeg, men tror du har rett, om man først skal bytte så gå all in! Anonymkode: 85a0f...478 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passpartou Skrevet 7. juli 2021 #27 Del Skrevet 7. juli 2021 (endret) Karen er vel først og fremst en hårfrisyre. The Karen hairstyle. Endret 7. juli 2021 av Passpartou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #28 Del Skrevet 7. juli 2021 Nei, fordi det er mitt ordentlige navn. Utrolig kjipt og krenkende at noen har laget en "morsom" greie ut av et helt vanlig navn, og da mitt navn. Anonymkode: b4947...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 7. juli 2021 #29 Del Skrevet 7. juli 2021 Helgeline skrev (31 minutter siden): Det er typisk damer på min alder, 40-60, som klager uberettiget på ting og som generelt tar mye plass. Ei sånn ei som klager over at ikke hjertet på caffe latten ble perfekt… og lager scene eller klager på sosiale media. Ha ha, skjønner 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #30 Del Skrevet 8. juli 2021 Helgeline skrev (15 timer siden): Det er typisk damer på min alder, 40-60, som klager uberettiget på ting og som generelt tar mye plass. Ei sånn ei som klager over at ikke hjertet på caffe latten ble perfekt… og lager scene eller klager på sosiale media. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det mange Karens har til felles er at de klager på dårlig service, parkering og at de ofte er rasistiske. Og de skal ha tak i sjefen på butikken, restauranten, kafeen, hotellet osv... eller politiet. Og de lager en scene ut av det. Anonymkode: 7734f...0fe Hvor finnes disse damene? Har aldri møtt noen, faktisk. Uttrykket ble laget av en mann som ønsket at kvinner ikke skulle stille krav, men bare holde kjeft og se fin ut, i tillegg selvsagt tråkke på middelaldrende damer. Nå kan ikke kvinner si fra eller sette grenser for da er de liksom «Karen». At andre kvinner bruker uttrykket gjør meg kvalm. Anonymkode: 0767d...a37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #31 Del Skrevet 8. juli 2021 Karen er et fint navn. Pga at vi absolutt skal adoptere alt mulig fra USA uten å tenke oss om, har nå Karen blitt er mindre brukt navn, og det er synd om det skal bli helt utryddet pga noen fjols som bruker et navn som et skjellsord. Anonymkode: 9632b...4f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 8. juli 2021 #32 Del Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor finnes disse damene? Har aldri møtt noen, faktisk. Uttrykket ble laget av en mann som ønsket at kvinner ikke skulle stille krav, men bare holde kjeft og se fin ut, i tillegg selvsagt tråkke på middelaldrende damer. Nå kan ikke kvinner si fra eller sette grenser for da er de liksom «Karen». At andre kvinner bruker uttrykket gjør meg kvalm. Anonymkode: 0767d...a37 Jeg er litt enig med deg, bruker ikke uttrykket selv. Er blitt mye misbrukt; sammen med «boomer». Prøvde bare å forklare bakgrunnen. Det er jo amerikansk dette, synes ikke noe om at vi skal adoptere alt mulig derfra. Trasig for de som heter Karen, det er et flott navn. Men, Slike damer finnes absolutt. De er et eget fenomen, og opplevelsen med caffe latten er hentet fra min datters arbeidshverdag. En av mange episoder fra livet som ung student med ekstrajobb som servitør. Det ER en spesiell type damer som er sånn, og jeg er livredd for å bli en av de. Det er forskjell på å si fra om feil og urett, og å gå i fistel over bagateller. Leste en tid tilbake et avisinnlegg skrevet av en annen mor til arbeidende studenter, de hadde kommet gråtende hjem opptil flere ganger pga atferden til «sånne» damer. Skal se om jeg finner den. Men at begrepet kan brukes urettmessig som hersketeknikk, er klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 8. juli 2021 #33 Del Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor finnes disse damene? Har aldri møtt noen, faktisk. Uttrykket ble laget av en mann som ønsket at kvinner ikke skulle stille krav, men bare holde kjeft og se fin ut, i tillegg selvsagt tråkke på middelaldrende damer. Nå kan ikke kvinner si fra eller sette grenser for da er de liksom «Karen». At andre kvinner bruker uttrykket gjør meg kvalm. Anonymkode: 0767d...a37 Å si i fra eller stille krav er ikke Karen, selv om det er en mann som prøvde å gjøre dette til en måte å kneble (middeladrende) kvinner på. Man må stille usaklige og egoistiske krav, gjerne krav som normalt oppegående mennesker skjønner er alt for mye å kreve, for å være en Karen. De fleste bruker Karen om kvinner som klager på helt tullete ting fordi de innbiller seg at alle andre skal tilpasse seg dem. Jeg vet ikke om så mange som er helt Karen, men det finnes nok av entitled Karens i USA, blant annet. Det er bare å google. Jeg anbefaler blant annet Charlotte Dobre's Youtubekanal der hun jevnlig graver fram svært gode eksempler på folk som lever opp til Karen-stemplet. Her er et godt eksempel på at en Karen-nabo legger seg opp i trappepynten til naboen sin: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syngemann Skrevet 8. juli 2021 #34 Del Skrevet 8. juli 2021 Hvem er denne Karen med sekk og lue på? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå