Gå til innhold

Tråden om CBE-tråden - en avklaring

Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Hei

Jeg er interessert i en gjennomgang av tråden. 

I denne tråden 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1491355-er-der-lov-å-opprette-en-tråd-om-en-annen-tråd/?tab=comments#comment-27843953

svarer dere TS for begge tråder i forhold til hva som er lov. Det siteres fra andre avklaringer som er gjort. Blant annet at det å snakke nedsettende om brukere ikke er lov. 

Allerede i HI kommer TS med en tolkning av disse avklaringene som jeg mener er i strid med reglene. 

Deretter utvikler tråden seg til å handle om brukere i tråden ikke tråden i seg selv. 

Siden dette er upløyd mark ønsker jeg en avklaring på hva som er lov i forhold til karakteristikker av brukere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betimelig spørsmål.

Ut fra mitt synspunkt og KG's regelverk, sklir det jo helt ut.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo bare nok en tråd for å snakke dritt om folk. HVor mange har det vært til nå?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også rapportert en drøss innlegg for nedsettende kritikk av brukere, negative karakteristikker og påstander om mobbing, og bedt om en gjennomgang og revurdering av tråden i siste rapportering.

Men konstaterer samtidig at tråden er ryddet et par ganger og mye av det rapporterte (pluss tråden som sådan) får stå. Så jeg må si jeg gjerne skulle sett en grenseoppgang av hva som regnes som nedsettende og negativt nok. Dessuten skjønner jeg ikke helt hvorfor tråden får stå uten å flettes med den eksisterende CBE-tråden - de innleggene som ikke er uforfalskede brukerangrep er jo stort sett on-topic CBE.no-diskusjon.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, pøbelsara said:

det er jo bare nok en tråd for å snakke dritt om folk. HVor mange har det vært til nå?

Vel, utifra Rampelys så er det rundt 275 tråder som er ment for å snakke dritt om folk. Ikke medberegnet de utallige stengte Fotballfrue/Caroline Berg Eriksen trådene vel og merke.

Edit: Glemte M-Å, så pluss på ca 150.

Endret av Nebel86
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er stadig under vurdering.

Det betyr at om det er høy forekomst av regelbrudd, vil tråden stenges. Det kan også bety at slike tråder ikke vil tillates i fremtiden.

Hva gjelder nedsettende ytringer så er det ikke mulig å lage en uttømmende liste over hva som defineres av dette.

I hovedsak er det tillatt å kritisere en større gruppe brukere for å engasjere seg i noe, "lete etter feil" osv.

Det er derimot ikke tillatt å bruke nedsettende karakteristikker om brukeres psyke, livsførsel eller spekulasjon i deres agenda.

Vi oppfordrer til å bruke rapporteringsfunksjonen.

Måne, admin.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...