AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Del Skrevet 7. juli 2021 Jeg tør ikke å ta den pga ivf-innsett om kun få uker i utlandet. Er redd for at den klusser til. Så jeg må desverre utsette å ta den. Vaksinen er viktig, men håper på å kunne ta den i september om vi ikke lykkes med ivf. Regner med at det er fullt mulig å ta første dose, mens folk tar 2 dose i september. Det er ubehagelig når kollegaer spør om vaksinen. Men jeg vil ikke fortelle om ivf i utlandet. Er det flere som ikke skal ta vaksinen pga ivf/ prøving / graviditet? Anonymkode: 698c4...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #2 Del Skrevet 7. juli 2021 Jeg skal ta vaksine denne uken, og må dermed skippe en måned med prøving. Er under utredning med hensyn til fertilitet pga abort i fjor, og at vi begge har forsøkt i over et år nå. Vi går gjennom det private. Har tenkt mye på vaksine hele veien, men siden det ikke klaffet denne måneden heller så tenker jeg det er ikke krise å stanse opp prøving en måned for å få en dose i det minste. Og andre dose er uansett ikke før på høsten uansett. Satser på syklusen ikke blir helt rotet til, ellers så kan det jo hende vi kan gjøre et forsøk denne måneden også dersom syklusen blir forskjøvet. Anonymkode: f6f58...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver30 Skrevet 7. juli 2021 #3 Del Skrevet 7. juli 2021 Jeg har landet på at jeg ikke skal ta vaksinen på grunn av prøving. Jeg synes ikke det er en lett avgjørelse, og har tenkt mye på det. Man har jo lyst til å være med på dugnaden, men jeg har utrolig lite lyst til å utsette prøving etter 8 måneder uten hell… Jeg kontaktet faktisk to leger for å spørre hva de tenker. Begge svarte, som forventet, at man vet lite om vaksinen og graviditet/fertilitet enda, så man bør velge enten vaksine eller prøving. Den ene legen sa at man heller ikke vet langtidsvirkningene av dette, og at hans råd derfor var å utsette vaksine selv om man ikke planlegger å starte prøvingen før om flere måneder. Hadde i utgangspunktet tenkt at det var nok å vente med prøving en måned den måneden man får vaksinen. Men etter siste legens kommentarer landet jeg på å vente til etter (forhåpentligvis) graviditet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #4 Del Skrevet 7. juli 2021 Jeg hadde bestemt meg for å utsette vaksine grunnet graviditet. Mista dessverre i går, og er nå i tankeboksen igjen. Har time i starten av august. Tror jeg ender med å ta første dose, og se hva som skjer fremover. Anonymkode: 12f0d...b2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #5 Del Skrevet 7. juli 2021 Valgte å bli ferdig vaksinert før vi nå skal starte prøvingen. Anonymkode: da902...d09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 7. juli 2021 #6 Del Skrevet 7. juli 2021 Valgte å ta første dose av vaksinen i dag, er 4dpo nå. Tenker at det sikkert går helt fint, det er jo ingen rapporter som tilsier at det er utrygt for gravide. Blir jeg ikke gravid nå så fortsetter vi å prøve som normalt. Skal ta andre dose i september 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #7 Del Skrevet 7. juli 2021 10 hours ago, Prøver30 said: Jeg har landet på at jeg ikke skal ta vaksinen på grunn av prøving. Jeg synes ikke det er en lett avgjørelse, og har tenkt mye på det. Man har jo lyst til å være med på dugnaden, men jeg har utrolig lite lyst til å utsette prøving etter 8 måneder uten hell… Jeg kontaktet faktisk to leger for å spørre hva de tenker. Begge svarte, som forventet, at man vet lite om vaksinen og graviditet/fertilitet enda, så man bør velge enten vaksine eller prøving. Den ene legen sa at man heller ikke vet langtidsvirkningene av dette, og at hans råd derfor var å utsette vaksine selv om man ikke planlegger å starte prøvingen før om flere måneder. Hadde i utgangspunktet tenkt at det var nok å vente med prøving en måned den måneden man får vaksinen. Men etter siste legens kommentarer landet jeg på å vente til etter (forhåpentligvis) graviditet. Jeg synes at det er skummelt å ikke ta vaksinen, pga delta-viruset. Forstår det slik at delta-viruset er ganske så farlig. Men vet ikke helt om det er så farlig for alle. Hører jo om de som får korona på lett måte. Lei meg for å ikke få tatt vaksinen med det første, men skal ta den hvis første ivf-innsett ikke fører til graviditet. Anonymkode: 698c4...c6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #8 Del Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg hadde bestemt meg for å utsette vaksine grunnet graviditet. Mista dessverre i går, og er nå i tankeboksen igjen. Har time i starten av august. Tror jeg ender med å ta første dose, og se hva som skjer fremover. Anonymkode: 12f0d...b2b Trist å høre at du mistet ❤️ Anonymkode: b8f3f...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #9 Del Skrevet 7. juli 2021 Har tatt vaksine, og mistet mens etter dette. Vi ønsker barn, men det er som sagt rot i systemet etter vaksinering. Har tatt pfizer. Anonymkode: b8f3f...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå