Gå til innhold

Eggløsnings tester hvordan fungerer de?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

❤️😊Hei jeg er 22 år, jeg og min samboer har nå prøvd og få enda en unge i snart et halvt år. Vi har en gutt på 2 og et halvt, vi hadde planer om og prøve og få en unge før vår første fylte 2 men det fikk vi ikke til. 
Vi har prøvd og se om legen kan hjelpe men har fått et tydelig svar på at det kommer seg siden jeg er såpass unge,  jeg har pleid og få mensen 4 dager  i måneden men først nå så endret det seg i juli til 5 dager. Jeg har prøvd og ta egg løsnings test for og se om Flo matcher med syrkulusen. Tok en test på mandag 5 juli klokken 22:55 og jeg syntes jeg så en svak strek. Tok også en tirsdag klokken 14:57 og var det samme.  Miner om at Flo har tror jeg får eggløsnings test på onsdag 7. juli.

så det jeg lurer på er hva jeg skal se etter vet at man får vondt i magen og litt mer utflod en vanlig men hvordan skal jeg holde følle med testene😩😊

Og ser dere det samme som meg på bildene elle er det jeg som ser syner 😂😊

takk for svar ❤️🌸

8E1D9285-553B-4538-8C12-C921A7E73E64.jpeg

BD10D57F-512B-45E2-A222-7FC59FF118B2.jpeg

Anonymkode: ec2b3...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg trenger ingen tester. Luktesansen min hopper opp flere hakk den dagen jeg har eggløsning. Det er helt sykt. En gang kom jeg inn på lunsjrommet (med fullt kjøkken på den ene siden) på jobb og lurte på om kollegaen min akkurat hadde stekt sjokoladekake fordi en søtlig sjokoladelukt fylte rommet. Han så rart på meg. Han hadde drukket en kopp kakao for sånn 10 minutter siden. Og jeg luktet det med en gang jeg kom inn i rommet og var flere meter unna ham og koppen. Vanligvis merker jeg det på klærne og kroppslukt. Jeg føler alle skitne klær er superskitne. Jeg prøver å bruke klær flere dager hvis de ikke er skitne (spare slitasje og miljøet), så jeg har ofte på meg klær som er brukt før. For vanlige folk lukter de ikke. For meg med eggløsning lukter de som om de har ligget i skittentøyskurven i flere måneder.

Jeg merker det også på utfloden. Av og til får jeg så mye utflod at det ser ut som at jeg har tisset på meg. Seriøst. Det kan bli så mye at det går gjennom buksa.

Anonymkode: 74b0d...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg anbefaler deg å bruke "prøver og ufrivillige barnløse" forumet, der får du flere svar.

Men for at en EL test skal være positiv så skal teststreken være sterkere enn kontrollstreken, så dine tester er negative.

Anonymkode: 1c596...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Streken må være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for at testen er positiv: dine er med andre ord ganske negative. Anbefaler å laste ned en app som heter premom. Der kan du legge inn testene og appen leser av styrken for deg. Legger ved bilde av min forrige PP. Tester en gang til dagen. Helst skal det være på ettermiddagsurin, men jeg orker ikke styret med å ikke drikke eller gå på do på flere timer. Har funnet ut at det funker best for meg å teste på morgen. Men du må bare prøve deg fram. Som du ser så hadde jeg en økning på testen på morgenen cd 17. da begynner jeg å teste to ganger per dag til jeg ser at testen er negativ igjen. Anbefaler deg å bestille fra billigetester.no 😊

39D40542-CF01-42EA-918E-9A2330C4C223.png

Anonymkode: c1978...3c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar, skal prøve meg på appen og se meg litt fram 😊

Anonymkode: ec2b3...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre også skriver; en eggløsningstest er ikke positiv før begge strekene er minst like sterke. De er ikke som en graviditetstest der en svak strek kan bety noe. Man har stort sett alltid streker på eggløsningstester men like sterk ca kun før eggløsning. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...