Gå til innhold

Blir litt provosert av sensuren her inne


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er tydelig at ytringsfriheten ikke gjelder her i forumet. Syns det er tåpelig. Når man legger inn et innlegg får man tåle å få både positiv og negativ tilbakemelding. Det er sånn det fungerer i den virkelige verden, og det burde være sånn her inne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Og hva er så galt nå da?

Tror alle her inne tåler både positive og negative tilbakemeldinger, men det har alltid noe med måten ting blir sagt på å gjøre. Man skal ikke finne seg i drittslenging, men negativ kritikk som blir sagt på en ålreit måte tar alle gjerne til seg.

Det som er synd er at absolutt alle drittslengingen foregår fra anonyme. Er det virkelig ingen som har guts nok til å gi negative kommentarer med navn her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det har da ingenting med "guts" å gjøre? Det er dessuten ingen her som har sitt eget navn som nick?

Hvordan hadde du likt å bli sensurert i den "virkelige verden" og ikke lenger kunne si det du mente og følte?

Det skjer sikkert at folk sier ting på en ekkel måte og ikke gir "konstruktiv" kritikk her inne (- har ikke sett det i og med at det blir fjernet med en gang), men uansett syns jeg man får tåle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er synd er at absolutt alle drittslengingen foregår fra anonyme.  Er det virkelig ingen som har guts nok til å gi negative kommentarer med navn her?

Hva med å begynne med deg? Sier ikke at du slenger dritt, men du må da tørre å stå frem med dine meninger sammen med ditt nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jo, det synes jeg har med guts å gjøre. Om man virkelig vil stå for det man mener bør man i det minste kunne oppgi et nick for at man skal kunne bli kjent igjen. Og da når man kommer med negativ kritikk.

Jeg har sett massevis av drittslenging her inne på KG den siste tiden, og jeg kan ikke i min villeste fantsi skjønne hva som er vitsen med det. Om man ønsker å si noen alvorsord til en av brukerene her, kan man ikke registrere seg og sende en PM istedenfor å henge ut brukeren offentlig?

Vel, folk er forskjellig, men reglene på KG må bare alle finne seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med å begynne med deg? Sier ikke at du slenger dritt, men du må da tørre å stå frem med dine meninger sammen med ditt nick.

Det har jeg gjort så mange ganger nå care at jeg ikke gidder mer rett og slett. Hvis jeg komme med tilbakemeldinger av noe slag som er negtivt bruker jeg alltid nick!!! Nå orker jeg rett og slett ikke mer, og derfor er jeg anonym akkurat nå (noe jeg så og si aldri er).

Men dette er en evig diskusjon og jeg vil ikke blande meg noe mer inn i den nå. Når det gjelder sensuren synes jeg den er god jeg, og moderatorene gjør en flott jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg er helt enig. Mitt innlegg inne på julesidene om at jeg ikke liker hjemmelagede julegaver fra voksne folk ble f eks slettet fordi det var sårende for dem som liker å gi sånne gaver. Ærlig talt, smaken er alltid delt, på alle områder! Hvorfor skal man bare få si sin mening dersom man vil skryte eller rose? Det blir vel ikke akkurat et riktig snitt av folks meninger, gjør det vel? Selvsagt behøver man ikke å være nedlatende eller ekkel dersom man er uenig i noe/ikke liker noe, men det er da en ærlig sak å ha egne meninger! Problemet er kanskje at man blir oppfattet som ekkel med en gang man sier noe som ikke er ros/skryt.

Her på KG får man alltid bekjed om å la være å skrive noe dersom man f eks ikke liker brudekjolen noen har valgt seg. Man skal kun si sin mening dersom man er enig med og eller roser den som startet tråden opp i skyene. Man får også beskjed om å hoppe over tråder man ikke finner interessante. Poenget er at jeg synes alle trådene jeg går inn på er interessante, selv om jeg ikke liker vedkommendes kjole, bukett, hjemmelagede gaver osv osv. Jeg synes det er like moro å kikke på andres kjoler, buketter osv som mange andre her, forskjellen er at jeg både sier i fra når jeg liker noe og ikke liker noe.

Er ikke folk voksne nok til å høre andres meninger, får de la være å være med i et diskusjonsforum da. Kanskje ikke forumet her skulle hett diskusjonsforum, men skryteforum, siden det kun er dem som roser som får lov å legge ut svar her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jo, det synes jeg har med guts å gjøre.  Om man virkelig vil stå for det man mener bør man i det minste kunne oppgi et nick for at man skal kunne bli kjent igjen.  Og da når man kommer med negativ kritikk.

Hvorfor skal man kunne være anonym når man skryter, men ikke når man kritiserer??? Det blir for dumt vet du.... Enkelte mennesker liker å bare være "Gjest", og det må man få lov til. Er lei av alle steder på internett hvor man er nødt til å registrere seg for å få være med på alt mulig. Syns det er flott at man bare kan stikke innom her å diskutere uten å måtte være logget på. Har ingenting med feighet og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at sensuren her inne av og til kan være litt spesiell.

Man skal jo helst ikke si noe som er negativt. SPESIELT om brudene og deres kjolevalg etc.

Selvsagt er MÅTEN ting blir sagt på av betydning, men man vil oppfatte dette forskjellig avhengig av hvilken mening man selv har. Jeg har ofte sett at innlegg som JEG synes er helt greie blir slettet fordi noen synes at det er sårende o.s.v.

At innlegget på julesidene ble slettet er etter min mening tøysete. Stakkars de som lager masse hjemmelagede gaver, og så er den en slem "anonym" på nettet som antyder at kansje ikke alle blir overlykkelige for hjemmelagede gaver?????

Såpass får man vel tåle?

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde blitt så glad for et steintroll, eller et hjemmlaget bilde, eller noe annet som ikke passer min stil.

Hjemmestrikkede raggsokker derimot hadde vært fin-fint :-)

Hvis noen ber om tilbakemelding i forumet her, uansett tema, så bør det også være rom for å uttrykke uenighet/at man misliker det det er snakk om. Som sagt skal man ikke trakassere eller være ufin, men ofte er det LANGT fra tilfelle heller før moderator begynner å slette.

Synes man heller skal konsentrere seg om å slå ned på de tilfellene som virkelig bryter reglene!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det er helt latterlig å hevde at man har mer guts fordi man skriver under et nick. Om du heter Eple, Motorrypa, Tusenfryd, Care eller bare Gjest er vel klinkende likegyldig, man er da ikke mindre anonym med et nick! Når man først snakker om guts er det vel de som tør å si sine meninger, uansett om det er ros eller ris, som har den største porsjonen med guts her.

Den eneste fordelen jeg ser med nick er at man lettere skiller mellom innleggene i en tråd dersom alle heter forskjellige ting. Men meningen til en gjest er like verdifull som en hvilken som helst annen anonyms mening, selv om vedkommende tilfeldigvis kaller seg Care eller Eple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt latterlig å hevde at man har mer guts fordi man skriver under et nick. Om du heter Eple, Motorrypa, Tusenfryd, Care eller bare Gjest er vel klinkende likegyldig, man er da ikke mindre anonym med et nick! Når man først snakker om guts er det vel de som tør å si sine meninger, uansett om det er ros eller ris, som har den største porsjonen med guts her.

Den eneste fordelen jeg ser med nick er at man lettere skiller mellom innleggene i en tråd dersom alle heter forskjellige ting. Men meningen til en gjest er like verdifull som en hvilken som helst annen anonyms mening, selv om vedkommende tilfeldigvis kaller seg Care eller Eple.

Vel, hvis du titter litt lenger opp, så ser du at en av deltakerne her inne nettopp valgte å droppe nicket sitt når hun hadde noe negativt å si. Hva tror du det kommer av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt sikkert av at folk er forskjellige.......

Spiller vel ingen rolle om man skriver under nick eller ikke, bare man holder seg til reglene? Man svarer vel på det det blir spurt om og man ønsker å kommentere uansett om det er er en registrert bruker som har skrevet det eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut link til kjolen min for en stund siden og jeg hadde fint taklet litt konstruktiv kritikk.. Jeg er enig i at man skal takle det i et diskusjonsforum. Kritikk er bra. Drittslenging syns jeg er unødvendig.

Men jeg kan selvfølgelig ikke svare for hva moderatorene mener er for drøye innlegg..

Det som kan bli forvirrende er fordi 10 stykker kan diskutere det samme på en tid som gjest og det er da vanskelig å vite om det gjelder samme gjest eller flere forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Må si meg helt enig med Gjest som ikke liker hjemmelagde julepresanger og Lula her. Til tider er moderatorene litt vel tidlig ute både med å sensurere og fortelle hva de synes er ufint.

Dette med hjemmelagde julepresanger er noe jeg selv hadde tenkt å skrive et innlegg om, men fant ut at da var vel "helvete" løs, det viste seg jo å være riktig. Det er litt dumt dette her, for uansett hvordan man snur og vender på det, så er mennesker forskjellige, og alle liker ikke det alle andre gjør. Slik er det bare!

På et forum som dette, hvor alle, så langt de selv ønsker det, er anonyme kan jeg ikke skjønne at det skal være et stort problem at noen andre mener noe annet enn en selv. Man burde jo være glad for det. Tenk hvor kjedelig verden hadde vært hvis alle var enige med deg i ett og alt.

Og når det gjelder bruder og kjoler så kan jeg veldig godt forstå at de vil vise frem drømmekjolen her inne på nettet, og da får de jo tilbakemeldinger.

Men når noen seriøst går ut å spør forumets medlemmer om en spesiell kjole er pen, om de skal velge den eller ikke, så må de vel tåle at folk skriver sannheten. Ærlighet har jo blitt fremhevet som den gode egenskapen i fora etter fora her, hvorfor ikke også når det gjelder brudeting?

For faktum er jo at, om de her inne på forumet liker kjolen eller ikke, spiller jo absolutt ingen rolle, de har jo ikke sett den vordende bruden i kjolen, så de kan ikke bedømme om det er rett kjole eller ikke til den respektive brud, det svares jo bare på et generelt subjektivt nivå om man liker kjolen eller ikke. Hva er problemet??? Jeg hadde ihvertfall vært glad for alle tilbakemeldinger, både positive og negative - eller skal man kalle det konstruktiv kritikk. Kjolevalg og andre valg er det ene og alene det enkelte medlem her inne som foretar på vegne av seg selv, for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes det er mye "ja-folk" her inne, bare skryt og velstand alt sammen. Spesielt på bryllupssidene. Tror vi alle kan takle flere meninger, uten at det blir drittslenging. Synes ikke det er så mye av det. Men det må vel være greit å si at hjemmelagede presanger er teit (jeg digger det, men anerkjenner at mange ikke gjør det, og det er jo interessant å høre de som ikke liker det hva de mener, for folk jeg gir hjemmelagede gaver til vil jo ikke innrømme det!) og at man synes en kjole er for mye ditt eller datt. Og er enig med overnevnte: Hva dere mener om en brudekjole må være utrolig uinteressant - hva betyr dere for bruden? Og siden bruden ikke kjenner dere (eller oss!) så kan det jo faktisk være at dere har skikkelig dårlig smak!

Ja, ja. Mer kritikk og mindre jatting og forståelse. Tror vi alle har noe å lære av motsatte meninger, jeg har selv fått passet mitt påskrevet mange ganger. HELT OK - jeg behøver ikke å være enig for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du med høyere hold sikter til meg som moderator her på bryllup, så må det være lov å påpeke at vi ikke sitter på nett 24/7 og derfor kan det ta litt tid før vi svarer.

Jeg prøver etter beste evne å utøve min makt som moderator til alles beste. Det er imidlertid ikke alltid lett å skille mellom personhets og normal kritikk.

Jeg er et menneske og jeg kan gjøre feil. Det er beklagelig, men i mange tilfeller er det ikke mye jeg kan gjøre. Bryllup er et av de mest aktive fora med nærmere 200 innlegg i døgnet (ja - jeg har telt).

Det sier seg selv at det ikke er lett å få med alt når vi tross alt gjør dette på vår fritid.

I usikkerhets tilfeller vil jeg alltid konferere med Gry og de andre moderatorene for å avgjøre ene og alene etter REGLENE.

Hvis noen mener vi gjør en dårlig jobb - vil jeg anbefale å gi besjed til Gry, enten pr mail eller på ris/ros.

Husk også at en registrert bruker kan endre sine egne innlegg. De kan også be oss stenge/slette, i slike tilfeller vurderer vi, men ved legetim grunn gjør vi det.

Hvis noen mener jeg har gjort noe feil hører jeg gjerne fra dere (pm/mail) slik at jeg kan forbedre meg og gjøre en bedre jobb for dere alle.

HMSP - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...