Gjest Xavia Skrevet 16. september 2005 #41 Skrevet 16. september 2005 Lurven kan fort bli pappa selv om han ikke har blitt det til nå. ← Men han sier jo at han VET at han er fruktbar. Det betyr vel bare stort sett at han har gjort ei jente gravid en gang. Man sjekker jo ikke sædkvalitet bare for moro skyld.
Gjest Bellatrix Skrevet 16. september 2005 #42 Skrevet 16. september 2005 Ja, det tenkte jeg ikke på. Men da tror jeg fortsatt ikke han kan føle seg helt trygg ved å bare hoppe av.
Gjest Bellatrix Skrevet 16. september 2005 #43 Skrevet 16. september 2005 "Avbrutt samleie/ «Hoppe av i svingen» Denne metoden kan ikke anbefales. Det kan komme sæd ut av penis før selve uttømmingen." Klinikk for seksualopplysning.
Gjest lurven Skrevet 16. september 2005 #44 Skrevet 16. september 2005 Men han sier jo at han VET at han er fruktbar. Det betyr vel bare stort sett at han har gjort ei jente gravid en gang. Man sjekker jo ikke sædkvalitet bare for moro skyld. ← ja har gjort en jente gravid en gang, men da fullførte jeg svingen
Gjest anynom Skrevet 21. november 2006 #45 Skrevet 21. november 2006 har nettopp lest denne interessante tråden og er forundret over så mange meninger uten noe som helst fakta. for å bli gravid av å "hoppe av i svingen" kreves en av to ting: 1) mannen kommer i vagina 2) mannen har rester fra sperm på penis (han må ha hatt utløsning etter forrige toalettbesøk) ergo, precumet fra penis (det som kommer før) inneholder ikke sperm. (kun eventuelle "rester") hold kontroll på utløsningen karer, da slipper dere problemer! innvendinger?
Gjest Klar som bare det ;-) Skrevet 24. januar 2008 #46 Skrevet 24. januar 2008 Ærlig talt, er det noen her som mener at å hoppe av i svingen er 100% sikkert??!! En dråpe er nok ja, hvis kvinnen er i rett hjørne og er normalt fruktbar, og at mannen er fruktbar! Alt har med at mannen har nok med sædceller under en utløsning, og da blir det også bedre resultat hvis det bare kommer noen dråper, som gjerne kommer før selve utløsningen altså. Med det mener jeg at mannen har bra sædkvalitet. Så, jeg repeterer. Frisk mann + eggløsning = sant!! Tror ting blir vanskeligere hvis man f.eks. har sluttet på p-piller/minipiller og man ikke har fått tilbake mens, og da heller ikke har eggløsning ;-) Har man har et sterkt ønske om å ikke få barn, så er nok denne metoden MEGET usikker. Jeg og min samboer hopper av i svingen, knapt en mnd. etter mitt minipilleslutt. Jeg har enda ikke fått tilbake mensen, men man vet jo aldri..Vi er begge klar over risikoen, og takler situasjonen om det skulle skje. Men, han vil helst vente pga. liten plass der vi bor etc. Men, vi er begge voksne, og egenlig klar for dette, derfor gjør det oss ingen ting.
FruLuna Skrevet 24. januar 2008 #47 Skrevet 24. januar 2008 Hvis du ikke vil bli gravid, er det ikke lurt å satse på å skulle hoppe av i svingen. Det er ikke sikkert at det kommer ut noen sædceller før gutten får utløsning, men dette er umulig å vite. Det er også umulig å vite om han rekker å trekke seg ut i tide. Det finnes heller ingenting som heter "sikre perioder" for jenta, så selv om du hopper av i svingen under mensen, for den saks skyld, så kan det bli barn av det. Dette fordi kroppen er en rar ting som ikke alltid oppfører seg rasjonelt. Men det er selvfølgelig situasjoner som gjør det mer og mindre sannsynlig for befruktning, men er man fruktbar, er man aldri helt sikker. Derfor er det lurt å bruke prevensjon, hvis det er krise at det skjer en befruktning.
FruLuna Skrevet 24. januar 2008 #48 Skrevet 24. januar 2008 har nettopp lest denne interessante tråden og er forundret over så mange meninger uten noe som helst fakta. for å bli gravid av å "hoppe av i svingen" kreves en av to ting: 1) mannen kommer i vagina 2) mannen har rester fra sperm på penis (han må ha hatt utløsning etter forrige toalettbesøk) ergo, precumet fra penis (det som kommer før) inneholder ikke sperm. (kun eventuelle "rester") hold kontroll på utløsningen karer, da slipper dere problemer! innvendinger? Ja, innvendingen er at dette stemmer dessverre ikke. I teorien ja, men ikke i praksis. Du kan ikke vite om det kommer sædceller ut av penis sammen med den "pakken" som skal smøre og være næring for sædcellene. Ingen kan vite det. Ta en titt på en anatomiplansje over mannens indre kjønnsorganer, så skjønner du sikkert hva jeg mener
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #49 Skrevet 24. januar 2008 En dråpe er nok! Det kan gå bra lenge,men en dag går det galt(eller bra etter hva man vil)...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå