Gå til innhold

Campingvogn, ett hav av merker.

Nilsenjo

Anbefalte innlegg

Så er jeg faktisk nødt til å gi etter. Det er kanskje ikke så blodharry som jeg først trudde, selv om crocsa blir forbudt å bruke. 

Det virker jo fryktelig lettvint å bare hekte på vogna og reise på ferie. Slipper hotell og hytter som er dyrt og oftest ikke lett tilgjengelig i sommerperioden. Men det er jo ett hav av merker og varianter på finn.no. Har sett for meg en vogn som er nyere enn 2010, prisklasse 150-200k. Egen sovesone er å foretrekke. Dobbelseng med en køyeseng i samme ende. Vi er 4 som blir å bruke den, og skulle det bli nødvendig, så er det jo plass i de fleste salonger og. 

Har skjønt at prisene på vogner er høye nå for tiden grunnet pandemien, så innkjøp neste år går helt greit, da jeg uansett på ta BE/B96 og. 

Så kjære fintfolk, dere som antageligvis har mer peiling. Hvilke merker burde jeg se etter, som er da shit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Se på bruksområde først. Sommervogn eller vintervogn? Noen vogner er mer egnet også for vinterbruk. 

Anonymkode: dccf8...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Se på bruksområde først. Sommervogn eller vintervogn? Noen vogner er mer egnet også for vinterbruk. 

Anonymkode: dccf8...25a

Sommervogn. Blir å lagre den innendørs på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen vogner er også laget for å være bedre enn andre å kjøre med, så se an hva du ønsker å bruke den til før du bestemmer deg. 

Anonymkode: 5c278...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Små vogner er mest populære som reisevogner.  Store vogner er gode til lenger opphold på fast plass, omtrent som hytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nilsenjo skrev (12 minutter siden):

Slipper hotell og hytter som er dyrt (...) prisklasse 150-200k

Hører du deg selv? Hotellrom for 4 er typisk 1500kr i Norge, og du skal kjøpe en gedigen hvit plastkasse full av isopor, sopp og dritt tilsvarende prisen av 100 (etthundre) hotellovernattinger? Så skal du dra den rundt omkring i landet, doble forbruket på bilen og slite ut girkassen, dermed kraftig øke utgiftene dine og redusere verdien på bilen?

Så skal du sette skrapet fra deg et sted, til sjenanse for naboer eller til en kostnad av 12000kr/vinter? Og kan du kjøre med en diger tilhenger som dette eller vil du være nordmann nr. 2 million i sommer som propper smale veier i distriktet, kjørende rundt 60% av fartsgrensen, optisk forsøpling i fin natur og til plage og sjenanse for samtlige bilister rundt deg?

Ugh, nei takk til flere bobiler og campingvogner!

Anonymkode: 55ac3...7da

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så sikker at prisene går ned neste år. Muligheten er der for at markedet har lagt seg opp i pris for en stund, og at vi må leve med disse prisene.

Er servicen, fukt og gass, fulgt, kan du se på design og interiør, mer enn merke. De fleste vognmerker idag er greie alle sammen, men det er klart noen ligger over i kvalitet, men dermed også pris. Det viktigste du skal tenke på er fukt. Er vogna fukttestet uten anmerkning, er dere forholdsvis trygge. 

Personlig har vi hatt Solifer og nå Fendt. Vi skulle egentlig ha en Adria, men det ble et problem med selger, så vi endte da opp med en Fendt. Fantastisk vogn med solid kvalitet. For en familie med barn er Adria, Knaus og Hobby vogner med gode køyeløsninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...