Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Blitz21 skrev (4 minutter siden):

Ingen små spinkle menn burde bli avvist i hverfall siden de tydeligvis er bedre enn kvinner. 

Vi burde ha en egen inntakskvote for disse mennene som blir så krenket når de ikke kommer inn på Politihøgskolen. Krenkekvote. 

Anonymkode: c7c0f...d7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi burde ha en egen inntakskvote for disse mennene som blir så krenket når de ikke kommer inn på Politihøgskolen. Krenkekvote. 

Anonymkode: c7c0f...d7a

Jeg vil ikke være politi. Studerer noe som er bedre betalt👍🏽

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke undervurder en ungjente med batong og elektrosjokkvåpen! Bare et tips. Politiet har som kjent lov til å bruke den volden som trengs.

Anonymkode: e7a17...0bb

Kanskje en av hundre kvinner hadde klart å "ta" meg om de hadde batong. I Norge bruker folk vanligvis tykke ytterjakker og elektrosjokkvåpen blir mye mindre pålitelig. Man er også fit for fight så snart de skrur av strømmen, om man skal tro opplæringsvideoene på youtube. 

At politiet får bruke pepperspray i noe enn nødverge viser hvor langt man er villig til å innføre politistateni Norge. Det var den ene tingen Johnny Knoxville ikke ville gjøre igjen i alle årene med Jackass. Det er helt grufult å sprayes.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men har de styrken som trengs i en nødsituasjon? Nei. Du er så trangsynt når du nekter å innse realiteten. En dvask utrent mann på 90-100kg legger en flis på 60 i bakken uten engang å prøve.

Anonymkode: 0e315...2f8

Det er nok en del som rett og slett aldri har vært i, eller sett basketak. 

Er superheltfilmer referanserammen så ser man jo Brie larsen kaste 10-12 mannfolk i slengen gjennom vegger, opp i luften etc. Det er rett og slett filmete tegneserier. Trasig. I virkeligheten hadde hun stått å røsket i armen på den første mannen mens han stirret forvirret på henne, før hun ble lagt greit i bakken.

Da jeg vokste opp ute på landet i gamle dager var det mye slåssing på tørre never. Bestefar, som vokste opp med slåss på både lørdagskveldene og som metode for å trygge lov og orden i en tid da man ikke hadde telefon å ringe snuten med ga oss et råd. Det han fortalte oss var at en "nevesterk" stor gutt alltid vil slå en "nevesterk" liten gutt.

Med nevesterk mente han dyktig å slåss, aggressiv etc. Er det mer enn 10 kilo forskjell er du allerede ganske i vansker. Mer enn 20 kilo, så sliter du skikkelig. Disse damene på 60 kilo har ikke nubbsjans mot en stor branne, som vi ser på diverse videoer.

Klarer de å få ham i håndjern er det fordi han ikke stritter så veldig i mot. Mange gjør bare irritert motstand fordi de vet at uniformert politi kan lage skikkelig vansker for deg ift vold mot tjenestemann osv.

At det skal være så vanskelig å innrømme hos en del på forumet vitner jo om at de ikke har peiling på hva de snakker om.

Unntaket er om du har slagstyrke nok til å bokse folk bevistløse så klart. Men de typene har både bolet og trent seg en del.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette med fysisk styrke er svært utdatert. Faktisk burde politiet droppe fysiske krav. Dette er noe som henger igjen fra tiden med myten om action-preget politi. Det er hemmende for utviklingen. 

Dagens politi skal håndtere faktisk kriminalitet, ikke hollywoodmyter. Og faktisk kriminalitet er svindel,  voldtekt, mord, tyverier, korrupsjon, narkosmugling osv. Ingenting av dette har noe med fysisk styrke å gjøre. 

Å fokusere på fysisk styrke, og fysiske opptakskrav, gjør det vanskelig å fjerne myten om at politiarbeid har noe med fysisk styrke å gjøre. 

Faktisk er behovet for fysisk styrke i arbeidet større blant hjelpepleiere enn politi. Det hadde tatt seg ut med fysiske opptakskrav for å bli hjelpepleier. 

Anonymkode: 3b741...245

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig må dere være forsiktige om man innbiller seg alle kvinnelige politibetjenter er pingler fysisk. Der finnes ekstreme unntak. Husker jeg var ute på byen en kveld i hjembyen, hvor en av byens bråkmakere laget kvalm på et utested. Den svære dørvakta greide ikke å hanskes med fyren og politiet troppet opp.  Politidama som kom la bråkmakeren resolutt ned i bakken mens partneren (han var tynn og sped) stod og så på. Alle som bivånet det hele (dørvakta inkludert) stod der perpleks over denne dyktige politidama. Fikk senere greie på at hun drev med jiu jitsu på høyt nivå. 

Anonymkode: 6714e...d0f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette med fysisk styrke er svært utdatert. Faktisk burde politiet droppe fysiske krav. Dette er noe som henger igjen fra tiden med myten om action-preget politi. Det er hemmende for utviklingen. 

Dagens politi skal håndtere faktisk kriminalitet, ikke hollywoodmyter. Og faktisk kriminalitet er svindel,  voldtekt, mord, tyverier, korrupsjon, narkosmugling osv. Ingenting av dette har noe med fysisk styrke å gjøre. 

Å fokusere på fysisk styrke, og fysiske opptakskrav, gjør det vanskelig å fjerne myten om at politiarbeid har noe med fysisk styrke å gjøre. 

Faktisk er behovet for fysisk styrke i arbeidet større blant hjelpepleiere enn politi. Det hadde tatt seg ut med fysiske opptakskrav for å bli hjelpepleier. 

Faktisk kriminalitet innebærer også slossing i forbindelse med festing, noe som det faktisk er mer av enn de eksemplene du kom med her…

Anonymkode: f08e2...3e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest flere poster her inne, så tror mange menn at jenter er 50kg når dei er 70+, samtidig som de sier at de er feite om de veier 70kg.

Politi er også trent til å legge folk i bakken på måter som ikke trenger at de er store og veier mye.

Anonymkode: c8288...da5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Får håpe at dette bildet av kjønnsfordelinga som vi ser på Åsted Norge er feil. Jeg mener ikke at kvinnet ikke skal i politiet, tvert imot, det er bra det, men som regel er det 1 mann, maks 2 på hver sending av Åsted Norge. Ikke sikkert at dette gir et riktig bilde av kjønnsfordelinga, men som sagt, jeg vet for lite om politiyrket, ja. Men jeg har lyst til å føle trygghet for at man får hjelp, og det tror jeg også de fleste har…

Det fikser man ganske lett ved at politiet bruker elektrosjokk-våpen. Politifolk generelt er lite interessert i å måtte sloss.

For vanlige folk har det null betydning for sikkerheten om det er kvinner i politiet. Det er svært sjelden man må reddes av politiet. 

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, jabx said:

Du skjønner vel at gutta på KG vet bedre enn operativt politi.

Ja. Rart med det  XD

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Innerst inne så vet du at det du sier her er feil…

Det der vet du egentlig er feil…

Siden du allerede har bestemt deg på forhånd, hva er da poenget med å opprette en tråd her? Du er jo åpenbart ikke interessert i å diskutere problemstillingen.

Anonymkode: ee41f...d0a

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt uenig. 
Fysisk styrke er ikke utdatert. Selv om det er sjeldent vi faktisk må bruke rå makt, er det fortsatt et faktum at vi i blant må. Det er ikke alle som lar seg prate ned. Da må politifolk være i stand til å håndtere dette.
Dersom fysiske opptakskrav blir borte vil vi nok ende med et politi som nærmer seg det trådstarter tror.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Etter å ha lest flere poster her inne, så tror mange menn at jenter er 50kg når dei er 70+, samtidig som de sier at de er feite om de veier 70kg.

Politi er også trent til å legge folk i bakken på måter som ikke trenger at de er store og veier mye.

Anonymkode: c8288...da5

INGEN KVINNER PÅ 70 er feite.

DA er hun isåfall 150cm.

Helt kurant at damer veier 5 kilo mer enn høyden sin. De som sier noe annet er ikke særlig hetero. Det kan jeg fortelle deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At du kaller voksne kvinner 'småjenter' sier mye om deg som person. 

Norsk politi setter stort fokus på de-eskalering. Jeg gikk vekterkurs da jeg var en såkalt 'småjente', og den muskuløse, barske instruktøren var veldig tydelig på at kvinner var langt flinkere på akkurat dette, og at kvinner flest lærer kunsten å de-eskalere situasjoner i oppveksten (hjemme, skolen, ute på byen når menn blir emosjonelle og reagerer med å ville starte slåsskamper).

Anonymkode: 43b74...ece

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
PerUlv skrev (8 minutter siden):

Helt uenig. 
Fysisk styrke er ikke utdatert. Selv om det er sjeldent vi faktisk må bruke rå makt, er det fortsatt et faktum at vi i blant må. Det er ikke alle som lar seg prate ned. Da må politifolk være i stand til å håndtere dette.
Dersom fysiske opptakskrav blir borte vil vi nok ende med et politi som nærmer seg det trådstarter tror.

Du kan være så uenig du vil. Men du har ingen støtte i empirien. 

Bare det faktum at fysisk styrke er et krav for å komme inn på politiskolen, men ikke for å beholde jobben senere bør få varselklokkene til å ringe. 

Hvorfor er det et krav at en politistudent må løpe en viss distanse under en viss tid, mens en politiveteran kan ha så stor ølmage han bare vil uten å miste jobben?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (4 timer siden):

Men det har dem.

Jeg er selv rundt 90 kilo. Og vil påstå at jeg skulle kunne banket samtlige menn i Norge som er 20 kilo lettere enn meg.

Kanskje unntak for en og annen karate-ninja mann med mørkesort belte.

Er en grunn til at vektklasser er en greie i boksing. Mellomvektere har null sjanse mot tungvektere.

På legevakta i Oslo ble det jo kvalt i hjel en mann, fordi en forbipasserende måtet gripe inn for å redde to småjenter i politiuniform. Videoen ligger også på nettet et eller annet sted. Ambulansesjåføren er en svær branne, som bare la ned den mistenkte på egenhånd og kvelte ham i hjel på 50 sekunder. Da hadde TO av politidamene holdt på uten å lykkes i lang tid med ham. 
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2QMVy/legevaktdoedsfall-i-oslo-skyldtes-kvelning

Man kan jo snu på det. Tror noen at jeg hadde hatt sjanse til å legge ned en 120 kilos mann i bakken, om han ikke ville? da hadde det nok blitt basketak for å hindre at han var den som kverket meg i stedet.

Tenker vel også at det er bra med kvinner i politiet, til både det ene og det andre av politiarbeid. Mishandlede kvinner, barn, å roe ned her og der. Men i min erfaring er snutekjerringer de sinteste og mest aggressive bertene man kan komme ut for. De står å skriker på en måte til "mistenkte" som en mann aldri ville gjort. For mannen vet fra 13-14 års alderen at han må backe opp slik oppførsel fysisk, ellers får'n juling.

Mange av politidamene lærer aldri at det er vanlig å få tenna slått ut når man ter seg provoserende, før de går der i politiuniform og da er det jo straffbart å bare kalle dem ei fette om de så måtte te seg som ei. Ikke bra.

Bare min erfaring.

Kvinner generelt sliter med å ha leder/maktstillinger, de klarer ikke håndtere det. Kvinner er jo mistenksom mot andre av natur.

Saken du beskriver er jo tragisk, det var 3 personer som kvalte han. Ene var ambulansearbeider, 2 politi.

https://www.nrk.no/norge/fylkeslegen_-avsluttar-tilsynssak-mot-oslo-legevakt-1.12941740

Anonymkode: b4cee...755

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bare det faktum at fysisk styrke er et krav for å komme inn på politiskolen, men ikke for å beholde jobben senere bør få varselklokkene til å ringe. 

Hvorfor er det et krav at en politistudent må løpe en viss distanse under en viss tid, mens en politiveteran kan ha så stor ølmage han bare vil uten å miste jobben?

Hvilken empiri?
Som nevnt jobber jeg som politi, og ingen av mine kollegaer som jobber operativt har ølmage. Faktisk trener de fleste styrke jevnlig. 
Jeg mener arbeidsgiver burde kreve et visst nivå av de som jobber ute, så jeg er for jevnlige fysiske tester for å beholde jobben.
Mitt inntrykk er at de fleste ønsker å ha et viss nivå på det fysiske. Ellers kan det fort bli utrygt i jobben. Både for deg selv og kollegaer. Det virker som det er en enighet om dette.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bare fordi han har ølmage betyr ikke at han er i dårlig form.

Anonymkode: bbfd0...97f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er så DRITT LEI av at kvinner skal stemples som jenter, ungjenter og unge jenter når de er i en jobb med autoritet. 

Disse DAMENE er voksne kvinner.

De er utdannet.

De er ansatt. 

De har hatt opplæring.

De er KVALIFISERT.

Men neida, det skal alltid komme noen og diskvalifisere dem fordi de SER unge ut. Fordi de SER ut til å ikke være sterke nok. 

Anonymkode: 70e2a...e04

De har fått en TILPASSET utdannelse pga hylingen om likestilling/inkuldering/feminisme.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

De har fått en TILPASSET utdannelse pga hylingen om likestilling/inkuldering/feminisme.

I alle kampsporter så trener og fighter begge kjønn med tilpasning etter kilo og etter evne, ingen mann på 70kg fighter en mann på 90kg 

Anonymkode: b02e6...2f1

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...