Brunello Skrevet 6. juli 2021 #101 Skrevet 6. juli 2021 Realverdien skrev (1 time siden): Kanskje en av hundre kvinner hadde klart å "ta" meg om de hadde batong. I Norge bruker folk vanligvis tykke ytterjakker og elektrosjokkvåpen blir mye mindre pålitelig. Man er også fit for fight så snart de skrur av strømmen, om man skal tro opplæringsvideoene på youtube. At politiet får bruke pepperspray i noe enn nødverge viser hvor langt man er villig til å innføre politistateni Norge. Det var den ene tingen Johnny Knoxville ikke ville gjøre igjen i alle årene med Jackass. Det er helt grufult å sprayes. Du vet at det bare er å oppføre seg skikkelig så slipper du å bli sprayet. Og jeg tror 100 av 100 politikvinner med opplæring ville tatt deg. Et velrettet slag på kneet setter deg ut av spill. 3
Snurrepurre Skrevet 6. juli 2021 #102 Skrevet 6. juli 2021 Det viktigste våpenet en politi har er evnen til å de-eskalere en situasjon.. og den evnen ligger ikke i muskulatur eller høyde mange her som ikke har særlig kompetanse innen dette, skjønner jeg. Det er ikke som at alle ansatte i politiet er 180-190 og veier 90-100kg (med rene muskler 😆) og det er det god grunn til! 🙂 Ja til mangfold i politiet ✌🏻 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #103 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Når man skal dempe andre menneskers aggresjon og utagering er det ikke fysisk styrke som skal til men mental styrke. Det kan kvinner ha like bra og kanskje mere av enn menn. Anonymkode: c7c0f...d7a Si meg, har du noe erfaring med å håndtere mennesker i krise? De som virkelig ikke bryr seg om hva konsekvensene blir om de skader noen eller seg selv. Det har jeg, og jeg kan trygt si at det du skriver er vrøvl og vås fra ende til annen. Mange en gang har jeg måtte ta over jobben til unge kvinner som føler slik skrekk i en situasjon som man ikke kan kontrollere. Og når det gjelder å dempe en utagering, hvor i all verden har du det fra at kvinner er flinkere til å dempe vedkommende mer enn menn? Anonymkode: f7c5e...e6d 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #104 Skrevet 6. juli 2021 Tviler på at profesjonell kvinnelige boksere på 70kg klarer å vinne en kamp mot mannlige boksere på 70kg. Det samme er det i friidrett også. Beste 100m kvinnelig sprinter klarer ikke å komme videre fra forsøksheatet til 100m menn sprint engang. Det er bare å innse det, menn er best i alt selv innen kokkekunst blant annet. Anonymkode: 74872...b6e 4
Realverdien Skrevet 6. juli 2021 #105 Skrevet 6. juli 2021 Brunello skrev (54 minutter siden): Du vet at det bare er å oppføre seg skikkelig så slipper du å bli sprayet. Og jeg tror 100 av 100 politikvinner med opplæring ville tatt deg. Et velrettet slag på kneet setter deg ut av spill. Ikke drit deg ut. Det øyeblikket en bamse som meg får tak i henne havner hun under meg på bakken og har tapt. Evt rekker hun å slå en enkelt gang med batongen før jeg hiver eller slår henne veggimellom. Sier ikke dette for å tøffe meg på nettet, men fordi det er sant, og det vet alle. Foruten et og annet judokast og annen 'trolldom' ligger en mindre motstander dårlig an. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #106 Skrevet 6. juli 2021 Realverdien skrev (Akkurat nå): Ikke drit deg ut. Det øyeblikket en bamse som meg får tak i henne havner hun under meg på bakken og har tapt. Evt rekker hun å slå en enkelt gang med batongen før jeg hiver eller slår henne veggimellom. Sier ikke dette for å tøffe meg på nettet, men fordi det er sant, og det vet alle. Foruten et og annet judokast og annen 'trolldom' ligger en mindre motstander dårlig an. Du vet at jo større og tyngre jo hardere faller du. Og desto tregere..😀 Anonymkode: 6714e...d0f 2
Brunello Skrevet 6. juli 2021 #107 Skrevet 6. juli 2021 Realverdien skrev (Akkurat nå): Ikke drit deg ut. Det øyeblikket en bamse som meg får tak i henne havner hun under meg på bakken og har tapt. Evt rekker hun å slå en enkelt gang med batongen før jeg hiver eller slår henne veggimellom. Sier ikke dette for å tøffe meg på nettet, men fordi det er sant, og det vet alle. Foruten et og annet judokast og annen 'trolldom' ligger en mindre motstander dårlig an. Du ligger og klynker på bakken etter et slag i kneskåla eller knehasen. 2
Realverdien Skrevet 6. juli 2021 #108 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinner generelt sliter med å ha leder/maktstillinger, de klarer ikke håndtere det. Kvinner er jo mistenksom mot andre av natur. Saken du beskriver er jo tragisk, det var 3 personer som kvalte han. Ene var ambulansearbeider, 2 politi. https://www.nrk.no/norge/fylkeslegen_-avsluttar-tilsynssak-mot-oslo-legevakt-1.12941740 Anonymkode: b4cee...755 Der er videoen ja. Nrk måtte gå til høyesterett fordi Tor Axel Busch og kompisene hans nekta å utlevere den. Må man drepe folk før man kan legge dem i jern er man faen ikke sterk nok til å hanskes med dem. 2
Realverdien Skrevet 6. juli 2021 #109 Skrevet 6. juli 2021 Brunello skrev (3 minutter siden): Du ligger og klynker på bakken etter et slag i kneskåla eller knehasen. Ok. Orker ikke måle pikk på nettet. Med den logikken er jo alle politifolk i full kontroll når de har batong da. Kan bare inndra pistoler og pepperspray og la de gå patrulje alene. Trengs bare kneslag. Underlig at politiet ikke brukte brunello metoden da palestinske og blm opprørere holdt helvete i oslo og bergen i vår. De hadde jo opprørsutstyr og alt på seg. Jaja. Vel vel. Jojo. 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #110 Skrevet 6. juli 2021 Såvidt jeg husker er det politistudenter som tar telefonen på Åsted Norge, så disse er ikke ferdig utdannet ennå/for det meste forholdsvis unge. Tenker at det noen ganger er en fordel å være stor og sterk i en slik jobb men det er samtidig bare én av mange egenskaper som kan være viktige. Det planlegges forhåpentligvis for hvem som er partnere og hvem som f.eks. patruljerer i hvilke områder? Eller? Det er vel også vanlig å sende flere biler hvis noen er helt rabiate, uansett kjønn på betjentene... Trodde jeg. Anonymkode: 78890...d06
Realverdien Skrevet 6. juli 2021 #111 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du vet at jo større og tyngre jo hardere faller du. Og desto tregere..😀 Anonymkode: 6714e...d0f Ok. Når fantomets krøniker er referanserammen din om slåssing så blir det litt hult å sitte å diskutere. Jeg banker så klart dritten av ei dame enten hun har et bordbein eller en batong eller en kniv. De som tror at store og sterke menn (uten at jeg stiller øverst i næringskjeden der) er trege aner jokke hva de snakker om. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #112 Skrevet 6. juli 2021 Realverdien skrev (8 minutter siden): Ok. Når fantomets krøniker er referanserammen din om slåssing så blir det litt hult å sitte å diskutere. Jeg banker så klart dritten av ei dame enten hun har et bordbein eller en batong eller en kniv. De som tror at store og sterke menn (uten at jeg stiller øverst i næringskjeden der) er trege aner jokke hva de snakker om. Jeg tror du bare har det i kjeften jeg. Som regel er de som er størst i kjeften noen pingler.. Anonymkode: 6714e...d0f 1
Realverdien Skrevet 6. juli 2021 #113 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror du bare har det i kjeften jeg. Som regel er de som er størst i kjeften noen pingler.. Anonymkode: 6714e...d0f Tror du bare har det i kjeften. 4
?mynonA Skrevet 6. juli 2021 #114 Skrevet 6. juli 2021 Realverdien skrev (1 time siden): Med den logikken er jo alle politifolk i full kontroll når de har batong da. Helt enig. Ingen sikkerhet i batong. Politiet i Norge frarådes å bruke det etter denne hendelsen i Sverige, hvor politimannen mister betongen og mistenkte nesten får tak i den: Pepperspray derimot, fungerer bedre. Noen reagerer likevel ikke på det heller, enten av genetikk eller rus. Små kvinner burde ha bikkje. Fungerer nesten alltid. Denne er jo bare tragisk. Tre kvinner i samme bil er jo bare håpløst. Hele håndteringen av situasjonen er bare helt på tryne. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #115 Skrevet 6. juli 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Fun fact: Politiet er ikke der når du trenger dem uansett, uavhengig av kjønn 🤣 Anonymkode: 0e315...2f8 Å jo da, norske politikere lovet at responstiden skulle bli så mye bedre når man la ned lensmannskontor etter lennsmannskontor. Er man i FInnmark så går det veldig mye fortere for tante Olga som må vente på et helikopter fra Trondheim fremfor å vente på en lokal politibetjent. Hilsen Ironi Anonymkode: 4d292...e84 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #116 Skrevet 6. juli 2021 ?mynonA skrev (20 minutter siden): Helt enig. Ingen sikkerhet i batong. Politiet i Norge frarådes å bruke det etter denne hendelsen i Sverige, hvor politimannen mister betongen og mistenkte nesten får tak i den: Pepperspray derimot, fungerer bedre. Noen reagerer likevel ikke på det heller, enten av genetikk eller rus. Små kvinner burde ha bikkje. Fungerer nesten alltid. Denne er jo bare tragisk. Tre kvinner i samme bil er jo bare håpløst. Hele håndteringen av situasjonen er bare helt på tryne. Synd at vi snart er kommet dit at politiet ikke har nok styrke, slik at slagvåpen og andre typer våpen må benyttes. Det bør gå an å få kontroll på folk uten å påføre dem skader. Det er jo faktisk mange ganger snakk om mennesker som er psykotiske. Bruddskader i tillegg er vel neppe ønskelig? Da er det vel bedre å sette inn noen med nok tak i armene for å få kontroll på situasjonen, ikke små, forsvarsløse jenter… Anonymkode: f08e2...3e0 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #117 Skrevet 6. juli 2021 Er de 20 år eller mer, så er det kvinner, ikke jenter. Det er kommende politikvinner, på lik linje med at de mannlige politistudentene er kommende politimenn, ikke ung-gutter. Anonymkode: e389e...c72 1
Fru Uperfekt Skrevet 6. juli 2021 #118 Skrevet 6. juli 2021 jabx skrev (11 timer siden): Så merkelig. Jeg har også sett kvinnelig politi i aksjon, og de løste oppdragene strålende. Sikkert andre betjenter evt andre situasjoner da Har primært sett de i situasjoner hvor det foretas arrestasjoner eller tilsvarende hvor det gjelder å holde hodet kaldt
Gjest Vintermorgen Skrevet 7. juli 2021 #119 Skrevet 7. juli 2021 Ryddet for brukerangrep. Vintermorgen, mod
jabx Skrevet 7. juli 2021 #120 Skrevet 7. juli 2021 ?mynonA skrev (På 6.7.2021 den 11.11): Bade i forsvaret og politiets spesialstyrker så kan det virke sånn. Menn de er råskinn og kan være langt sterkere enn noen som er større. Store menn på gymmen tar mange repetisjoner og "pumper" for å bli store og tunge, og kan derfor se sterk ut. Elitesoldater løfter tungt og få repetisjoner, de blir ikke særlig tyngre, men blir veldig sterke. Styrke og muskelmasse henger sammen. Ikke 1:1, men det henger sammen. Dessuten, en liten fyr på 70 kg vil uansett ikke kunne legge et fjell på 120 kg i bakken helt alene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå