Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå tror jeg du blander fotball og politi. Denne tråden er om politi. Ikke om at 14 år gamle gutter kan spille fotball. 

Anonymkode: a8094...787

Eller at kvinner ikke kan spille fotball, samme som at de leker politi på jobb som kvinnelandslaget leker fotballspiller.

Anonymkode: 74872...b6e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eller at kvinner ikke kan spille fotball, samme som at de leker politi på jobb som kvinnelandslaget leker fotballspiller.

Du viser bare at du ikke vet hva politi er for noe og hva de driver med. Gå og diskuter fotball istedenfor. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter å ha lest tråden her så er det ikke unge, utdannede og normalvektige kvinner  som er problemet, men de fulle mennene. Kanskje bør fokuset være menn som ikke kan oppføre seg, og ikke kvinner som tar en utdanning. 

Anonymkode: f3c4c...4d0

Litt som med branner? Hvis vi forbyr branner, så slipper vi å utdanne brannmenn.

Anonymkode: 7084c...eb5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så DRITT LEI av at kvinner skal stemples som jenter, ungjenter og unge jenter når de er i en jobb med autoritet. 

Disse DAMENE er voksne kvinner.

De er utdannet.

De er ansatt. 

De har hatt opplæring.

De er KVALIFISERT.

Men neida, det skal alltid komme noen og diskvalifisere dem fordi de SER unge ut. Fordi de SER ut til å ikke være sterke nok. 

Anonymkode: 70e2a...e04

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er så DRITT LEI av at kvinner skal stemples som jenter, ungjenter og unge jenter når de er i en jobb med autoritet. 

De er utdannet.

De er ansatt. 

De har hatt opplæring.

De er KVALIFISERT.

Men neida, det skal alltid komme noen og diskvalifisere dem fordi de SER unge ut. Fordi de SER ut til å ikke være sterke nok. 

A-føkkings-men!

Anonymkode: 69e4a...b05

AnonymBruker
Skrevet

Mange krenkende småjenter her.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

"Unge jenter på 50-60 kg" kan gjøre en like god jobb som en stor mann på 100kg. Skjønner ikke tankegangen din helt. 

For det første så er det fysiske krav i politiet, og du skal ikke undervurdere hvor sterk "ei ung jente" kan være. 

For det andre så handler ikke det å være politi alltid om rå muskelmakt. Ofte handler det om å bruke hodet og kunnskapen man har. 

Anonymkode: 54e56...4e7

Nei! Det er feil. For det første, så setter du premiss i at deeskalering er en enten/eller-greie. En råsterk politimann kan fint bruke hodet og kunnskapen han har. Men en nett og liten politikvinne (ekte kvinne- ikke en sterk transkvinne) får bank dersom forbryteren utagerer. Ren logikk dette. 

Anonymkode: aa733...c64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det burde vært hardere krav for å komme inn. Spesielt på den psykiske biten. 

Jeg er selv kvinne, og jobbet mange år med sikkerhet. I mange situasjoner er det kjekt å ha en kvinne, da kvinner ofte kan roe situasjonen. 

Når det er sagt, så skal man ikke rygge unna av frykt, i slike yrker. Jeg har pr dags dato ikke rygget annet enn når jeg ble fektet etter med kniv (jeg risikerer ikke livet mitt for en dårlig betalt jobb). Flaks for meg ble han uoppmerksom, og kollegaen min og jeg fikk avvæpnet han. 

Og jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke føler meg spesielt trygg på jobb sammen med slike typer som rygger. Spesielt ikke om personen er 160 og 50 kg. Selv er jeg 180 og 85 kg og driver med kampsport, så jeg føler jeg har noe å stille opp med, i en del situasjoner (selvsagt ikke alene når en svær bamse går amok). 

Men! Jeg føler meg ikke spesielt trygg med Theodor på 22 år, 175 og 70 kg heller. Og hans erfaringer er at han er glad i 'gymmet'. Jeg har bokstavelig talt fått juling rett foran øynene på en ung politimann, uten at han torte å gripe inn. Jeg måtte selv legge mannen som fløy på meg i bakken, og jeg måtte selv få på han håndjern. Først da hoppet politimannen inn.. 

Og sånn skal det virkelig ikke være, uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: 44321...4b6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er så mange små pinglete guttebasser med i politiet også. Det er plass til alle. 

Ikke i politiet. Du kan ikke ha ADHD som flyveleder på en flyplass heller. Det må bli slutt på å tro at alle egner seg over alt. Du kan ikke kvotere inn kvinner og fremmedkulturelle overalt, bare fordi de er kvinner og fremmedkulturelle. Se bare på NRK, hvilket makkverk det er blitt fordi kompetanse ikke teller lenger.

Anonymkode: ba87b...9b4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
jabx skrev (57 minutter siden):

Men hvis du ser på noen av de som er i Delta så er de ekstremt små og spinkle. Menn, men likevel veldig små og tynne. Så rart, hvis rå fysisk styrke er det som skal til for å gjøre godt politiarbeid.

Så hvorfor søker ikke kvinner delta? De er vel bedre enn små spinkle menn som de hadde avvist på byen. 

Anonymkode: bbfd0...97f

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

De som er i Delta har klart opptakskravene, og det er strenge krav. Man trenger ikke se ut som en muskelbunt for å bestå.

Anonymkode: 423fa...546

Nettopp, fordi rå fysisk styrke og størrelse ikke nødvendigvis er avgjørende. Hvis det var slik som enkelte her påstår, så skulle alle i Delta vært digre kjøttberg.

• Liker 1
Skrevet
Blitz21 skrev (35 minutter siden):

Er det en grunn til at riot police under SIAN-demonene bare er menn?

Kilde?

Skrevet
PerUlv skrev (42 minutter siden):

Min erfaring er at dette, til dels, er en konstruert problemstilling.
Nå har jeg jobbet som operativ politi i mange år og kjørt mange vaktsett sammen med kvinnelige kollegaer. 
Jeg har også vært i fysiske konfrontasjoner med disse kollegaene ved min side.
Jeg kan ikke si jeg har følt utrygghet eller savnet en mannlig kollega noen av disse gangene.

Jeg har til dags dato, selv, ikke opplevd eller hørt om at en lovbryter slipper unna fordi politifolkene var for små. Vi vinner stort sett fortsatt.

Uansett størrelse og kjønn: du vil slite med å få kontroll på noen som VIRKELIG IKKE vil. Det har jeg selv opplevd. Og ja; da vil det være en fordel med kollegaene som er "låvedører", fremfor de som er mindre av størrelse. Og størrelse/tyngde TELLER i disse situasjonene. Å si noe annet er uærlig. 

Men det er ikke så ofte disse situasjonene dukker opp. Og i hvert fall ikke ofte nok til å konkludere med at kvinner ikke bør jobbe som operativ politi.

Du skjønner vel at gutta på KG vet bedre enn operativt politi.

• Liker 2
Skrevet (endret)
jabx skrev (1 time siden):

Men hvis du ser på noen av de som er i Delta så er de ekstremt små og spinkle. Menn, men likevel veldig små og tynne. Så rart, hvis rå fysisk styrke er det som skal til for å gjøre godt politiarbeid.

Bade i forsvaret og politiets spesialstyrker så kan det virke sånn. Menn de er råskinn og kan være langt sterkere enn noen som er større. Store menn på gymmen tar mange repetisjoner og "pumper" for å bli store og tunge, og kan derfor se sterk ut. Elitesoldater løfter tungt og få repetisjoner, de blir ikke særlig tyngre, men blir veldig sterke.

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så hvorfor søker ikke kvinner delta? De er vel bedre enn små spinkle menn som de hadde avvist på byen. 

Anonymkode: bbfd0...97f

3 kvinner prøvde seg ved årets opptak. Ingen klarte kravene.

jabx skrev (7 minutter siden):

Nettopp, fordi rå fysisk styrke og størrelse ikke nødvendigvis er avgjørende. Hvis det var slik som enkelte her påstår, så skulle alle i Delta vært digre kjøttberg.

Du har definitivt ikke peiling. Som nevnt ovenfor, rå fysisk styrke og størrelse henger ikke alltid sammen. Løfter man tungt og få repetisjoner så blir man ikke særlig tyngre, men mye sterkere. Det er det ideelle, og det ser man også i idrettssammenheng.

Endret av ?mynonA
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

De er utdannet.

De er ansatt. 

De har hatt opplæring.

De er KVALIFISERT.

Men har de styrken som trengs i en nødsituasjon? Nei. Du er så trangsynt når du nekter å innse realiteten. En dvask utrent mann på 90-100kg legger en flis på 60 i bakken uten engang å prøve.

Anonymkode: 0e315...2f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Mange krenkende småjenter her.

Mye misogyni her. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mye misogyni her. 

Har du blått eller rosa hår?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du blått eller rosa hår?

Mørk brunt. 

Skrevet
?mynonA skrev (12 minutter siden):

3 kvinner prøvde seg ved årets opptak. Ingen klarte kravene.

Ingen små spinkle menn burde bli avvist i hverfall siden de tydeligvis er bedre enn kvinner. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Mørk brunt. 

Lies!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...