Snabeltann Skrevet 6. juli 2021 #41 Skrevet 6. juli 2021 Husker en reklame for politiutdanningen som hang på t-banen for mange år siden: "Vi trenger deg som klarer å tenke annerledes når andres tanker har låst seg". Husker den gjorde inntrykk, og at jeg da fikk øynene opp for hva politiyrket kunne innebære. Tror en god mix av kvinner og menn i politiet er det ultimate. 11
jabx Skrevet 6. juli 2021 #42 Skrevet 6. juli 2021 Fru Uperfekt skrev (7 timer siden): Skulle det vært ekte likestilling så burde de sett til brannvesenet. Har beklageligvis sett kvinnelige politi i aksjon, og det var ikke pent (Nei jeg tenker da ikke på utseende til betjentene men håndteringene av situasjonene) Så merkelig. Jeg har også sett kvinnelig politi i aksjon, og de løste oppdragene strålende. 5
jabx Skrevet 6. juli 2021 #43 Skrevet 6. juli 2021 ?mynonA skrev (1 time siden): Eneste politiavdelingen med like opptakskrav er Beredskapstroppen Delta. Og der er mannskultur for å si det sånn. Avdelingen består utelukkende av menn, ingen kvinner har klart opptakskravene. Men hvis du ser på noen av de som er i Delta så er de ekstremt små og spinkle. Menn, men likevel veldig små og tynne. Så rart, hvis rå fysisk styrke er det som skal til for å gjøre godt politiarbeid. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #44 Skrevet 6. juli 2021 Det heter unge kvinner. Drit i den infantiliseringen. Anonymkode: 69e4a...b05 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #45 Skrevet 6. juli 2021 Ikke undervurder en ungjente med batong og elektrosjokkvåpen! Bare et tips. Politiet har som kjent lov til å bruke den volden som trengs. Anonymkode: e7a17...0bb 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #46 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): "Unge jenter på 50-60 kg" kan gjøre en like god jobb som en stor mann på 100kg. Skjønner ikke tankegangen din helt. For det første så er det fysiske krav i politiet, og du skal ikke undervurdere hvor sterk "ei ung jente" kan være. For det andre så handler ikke det å være politi alltid om rå muskelmakt. Ofte handler det om å bruke hodet og kunnskapen man har. Anonymkode: 54e56...4e7 Dette er kjente argumenter. Det er bare i Norge det er mulig å tro på en slik livsløgn. Vi tror at forskjellen på kvinner og menn er innbilt. fordom og fremmedfrykt, på samme måte som at vi tror afrikanere er prikk like oss selv. Umulig å se forskjell. Hæ? Hva er forskjellen liksom? Macho-rassist!! Det hjelper lite å bruke hodet, stole på kommunikasjon, når politiets "kunder" ofte knapt nok kan norsk. Dette er norsk politikk. Politikerne tror til og med at de styrer klimaet. På tide med en realitysjekk. Anonymkode: ba87b...9b4 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #47 Skrevet 6. juli 2021 Ei venninne på 166 løfter mye tyngre og er vesentlig sterkere enn mange gutter. Hun løfter tyngre enn hun veier selv, og er knallsterk. Anonymkode: 8afb1...3ea
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #48 Skrevet 6. juli 2021 https://www.nrk.no/rogaland/forskjellig-krav-til-kvinner-og-menn-i-forsvaret-og-politiet-_-ikke-i-brannvesenet-1.15223789 Med en gang det blir stilt like krav til alle uansett kjønn kom hylekoret og sutringen. De som klarer krav uten å bli jentekvotert inn får min fulle respekt, resten kan flippe burger og sutre i media eller kg. Anonymkode: 74872...b6e 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #49 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Når man skal dempe andre menneskers aggresjon og utagering er det ikke fysisk styrke som skal til men mental styrke. Det kan kvinner ha like bra og kanskje mere av enn menn. Anonymkode: c7c0f...d7a Dette er 100% feil. Politiets oppgave er bl.a. å deeskalere situasjoner, men når en person utagerer er det 100% fysisk styrke det går på. I akuttpsykiatrien er det f.eks. et krav flere steder at det er minst 1 mann på hvert skift - nettopp for å være rustet de gangene fysisk sterke menn utagerer. Anonymkode: ec6c1...cfb 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #50 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ei venninne på 166 løfter mye tyngre og er vesentlig sterkere enn mange gutter. Hun løfter tyngre enn hun veier selv, og er knallsterk. Anonymkode: 8afb1...3ea Vi kjenner alle den ene tøffe jenta. Men gutter har 30% mer styrke en kvinner i snitt. Det kommer man ikke unna. Nå løses dette praktiske at jenter parres med menn på patrulje. Og etter noen få år flyttes de fleste jentene i politiet inn i mer kontorjobber. Personellsaker, HMS, sedelighetssaker, etterforskning osv. Stillinger hvor fysikk ikke har betydning. Det blir som i forsvaret. En ferdig utstyrt mann veier 120kg. Vest, våpen, hjelm, ammo. Ved en treff og evaluering. Omtrent ingen jenter er istand til å evakuere en mannlig kollega. Husk inn i land cruiser er det 70cm innsteg. Sosiale ferdigheter hjelper lite her. Misforstå meg rett. Jeg mener kvinner har en rolle å spille. Men det hjelper ikke å late som styrke er uten betydning. USA , Israel m.fl har mange kvinner i forsvaret. Men ikke stridende. Anonymkode: 8fb44...28d 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #51 Skrevet 6. juli 2021 18 minutter siden, jabx said: Men hvis du ser på noen av de som er i Delta så er de ekstremt små og spinkle. Menn, men likevel veldig små og tynne. Så rart, hvis rå fysisk styrke er det som skal til for å gjøre godt politiarbeid. De som er i Delta har klart opptakskravene, og det er strenge krav. Man trenger ikke se ut som en muskelbunt for å bestå. Anonymkode: 423fa...546 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #52 Skrevet 6. juli 2021 Det er så mange små pinglete guttebasser med i politiet også. Det er plass til alle. Anonymkode: a8094...787
PerUlv Skrevet 6. juli 2021 #53 Skrevet 6. juli 2021 Min erfaring er at dette, til dels, er en konstruert problemstilling. Nå har jeg jobbet som operativ politi i mange år og kjørt mange vaktsett sammen med kvinnelige kollegaer. Jeg har også vært i fysiske konfrontasjoner med disse kollegaene ved min side. Jeg kan ikke si jeg har følt utrygghet eller savnet en mannlig kollega noen av disse gangene. Jeg har til dags dato, selv, ikke opplevd eller hørt om at en lovbryter slipper unna fordi politifolkene var for små. Vi vinner stort sett fortsatt. Uansett størrelse og kjønn: du vil slite med å få kontroll på noen som VIRKELIG IKKE vil. Det har jeg selv opplevd. Og ja; da vil det være en fordel med kollegaene som er "låvedører", fremfor de som er mindre av størrelse. Og størrelse/tyngde TELLER i disse situasjonene. Å si noe annet er uærlig. Men det er ikke så ofte disse situasjonene dukker opp. Og i hvert fall ikke ofte nok til å konkludere med at kvinner ikke bør jobbe som operativ politi. 18
Tuba Skrevet 6. juli 2021 #54 Skrevet 6. juli 2021 Det virker som dere tror at politiets viktigste oppgave er å legge rabiate menn i bakken🤣 Som alle steder ellers i arbeidslivet trenger man mange ulike mennesketyper og erfaringer i politiet. 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #55 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det ironiske er at de som kommenterer negativt til såkate "unge" jenter i politiet ikke ser to ting som lyser imot deres standpunkt. 1. Mange av disse jentene har allerede tid bak seg i Forsvaret, trener mer enn sofagrisene som lager innlegg på nettet og har definitivt trent på konflikthåndtering på plan allerede nevnte sofagriser ikke har innsikt i. 2. Det er ikke noe særlig annerledes kontra "unge menn" i Politiet. Det åpenbare med slike innlegg er at mange ikke har særlig innsikt i hva det betyr å ta en utdannelse ved PHS og etterpå få jobb. Anonymkode: e6c1d...487 Du nevner forsvaret. Så hvorfor har kvinner lavere fysiske krav i forsvaret. Det burde ikke bety noe om du er mann eller kvinne når du skal forsvare landet. Enten så er du god nok eller ikke. Burde være like krav for alle. Anonymkode: bbfd0...97f 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #56 Skrevet 6. juli 2021 Det sier litt når kvinnelandslaget taper tosifrede mål mot en lokal 14 år guttelag at hverken fysikk eller teknikk er der. Anonymkode: 74872...b6e 4
Blitz21 Skrevet 6. juli 2021 #57 Skrevet 6. juli 2021 Tuba skrev (1 minutt siden): Det virker som dere tror at politiets viktigste oppgave er å legge rabiate menn i bakken🤣 Som alle steder ellers i arbeidslivet trenger man mange ulike mennesketyper og erfaringer i politiet. Er det en grunn til at riot police under SIAN-demonene bare er menn? Kanskje Norge ikke er kommet så langt i likestilling som vi trodde. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #58 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det sier litt når kvinnelandslaget taper tosifrede mål mot en lokal 14 år guttelag at hverken fysikk eller teknikk er der. Anonymkode: 74872...b6e Nå tror jeg du blander fotball og politi. Denne tråden er om politi. Ikke om at 14 år gamle gutter kan spille fotball. Anonymkode: a8094...787 10
Tuba Skrevet 6. juli 2021 #59 Skrevet 6. juli 2021 Blitz21 skrev (Akkurat nå): Er det en grunn til at riot police under SIAN-demonene bare er menn? Kanskje Norge ikke er kommet så langt i likestilling som vi trodde. Nei, politiet er kanskje ikke likestilte. Men det betyr ikke at ikke at de ikke burde være det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #60 Skrevet 6. juli 2021 Etter å ha lest tråden her så er det ikke unge, utdannede og normalvektige kvinner som er problemet, men de fulle mennene. Kanskje bør fokuset være menn som ikke kan oppføre seg, og ikke kvinner som tar en utdanning. Anonymkode: f3c4c...4d0 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå