Gå til innhold

Har du og din mann ferie sammen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fire uker sammen, der jeg jobber delvis den ene. Så har jeg en ekstra ferieuke der jeg jobber delvis som han jobber. Det er egentlig bare fordi jobben min trenger meg/det er vanskelig å være borte så mye som 4 uker.

Anonymkode: 30ed4...b98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har du 6 uker ferie? Er den ene uka avspasering? Deilig da❤️

Anonymkode: aaf25...cc8

Ja, avspasering den ene uka. Jobber mye kvelder etter at ungene har lagt seg, så har noen uker avspasering i året å ta av. Det er veldig rolig på jobb i sommerukene, så de er bare glade til for alt vi tar ut da. 

Anonymkode: a5c0f...b7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trist at man ikke har kommet lenger i 2021, og fortsatt ser på familie med en mann og en kvinne. Husk at det er mange familier med to kvinner eller to menn. Kanskje på tide at man også her på kvinneguiden skriver: du og din partner. 

Anonymkode: 7df57...ac2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trist at man ikke har kommet lenger i 2021, og fortsatt ser på familie med en mann og en kvinne. Husk at det er mange familier med to kvinner eller to menn. Kanskje på tide at man også her på kvinneguiden skriver: du og din partner. 

Anonymkode: 7df57...ac2

Jeg tror de fleste forstår at man fint kan svare om man er et lesbisk/homofilt par, og. 

Og en annen ting: Du vet at mange ikke identifiserer seg som hverken kvinne eller mann? Og at det dermed er familier med to individer hvor vedkommende hverken er kvinne eller mann? 

Hvorfor utelot du de?

Anonymkode: 488b7...b4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, Brunello said:

Tipper det er flere som leser denne tråden som også leser den pågående tråden om barnevakt. Akkurat det at barna har 12 uker ferie i året og vi voksne 5 er en god grunn til å skape relasjoner med foreldre og søsken slik at barna kan være sammen med familiemedlemmer noen uker om sommeren. Da kan man ha kvalitetstid i ferien sammen som familie. Vi har tre barn, og har aldri hatt behov for å dele ferien. Barna storkoser seg sammen med besteforeldrene en uke før og en uke etter vår familieferie.

Det hjelper lite når besteforeldre har låst feriev til de samme ukene som foreldrene. Mange år til mine foreldre blir pensjonister 

Anonymkode: 1d8e2...8ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det hjelper lite når besteforeldre har låst feriev til de samme ukene som foreldrene. Mange år til mine foreldre blir pensjonister 

Anonymkode: 1d8e2...8ac

Gjelder å ha besteforeldre som tilpasser seg.

AnonymBruker
Skrevet

Han har 3 uker nå, jeg har 3 uker etterpå. Dette for å få det til å gå opp med barna i den lange sommerferie. Her vi bor finnes det ikke sommerSFO/AKS.

Anonymkode: c12e7...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...