Gå til innhold

Har du og din mann ferie sammen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen ferie sammen i år, og barna har 3 uker ferie mens mannen jobber 🥶 

Anonymkode: e616e...fdc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 5 uker sammen. Er jo veldig takknemmelig for det😊 samtidig greier jeg ikke helt å se for meg noe annet, det hadde ikke vært ferie for meg å være alene med barna i flere uker i strekk😅

Anonymkode: 6026e...d77

AnonymBruker
Skrevet

4 uker sammen, 2 hver for oss. 

Anonymkode: 840b1...026

Skrevet

Jeg følger skoleruten, så har alltid ferie når barna har. Mannen jobber offshore. Så han er stort sett masse hjemme med oss og. Men klaffer selvsakt ikke alltid like bra.

Skrevet

Ja, vi har nå fire uker sammen i sommer. 

AnonymBruker
Skrevet

I år 1 uke sammen. Jobber på et åndssvakt sted (helsevesenet) som ikke ga meg ferie før i august, selv om har to barn på skole. Til høsten begynner jeg på lærerstudiet!

Anonymkode: 39a15...da7

AnonymBruker
Skrevet

1 uke hver, og 3 uker sammen. 

Anonymkode: e23c8...145

Skrevet

Tipper det er flere som leser denne tråden som også leser den pågående tråden om barnevakt. Akkurat det at barna har 12 uker ferie i året og vi voksne 5 er en god grunn til å skape relasjoner med foreldre og søsken slik at barna kan være sammen med familiemedlemmer noen uker om sommeren. Da kan man ha kvalitetstid i ferien sammen som familie. Vi har tre barn, og har aldri hatt behov for å dele ferien. Barna storkoser seg sammen med besteforeldrene en uke før og en uke etter vår familieferie.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Tipper det er flere som leser denne tråden som også leser den pågående tråden om barnevakt. Akkurat det at barna har 12 uker ferie i året og vi voksne 5 er en god grunn til å skape relasjoner med foreldre og søsken slik at barna kan være sammen med familiemedlemmer noen uker om sommeren. Da kan man ha kvalitetstid i ferien sammen som familie. Vi har tre barn, og har aldri hatt behov for å dele ferien. Barna storkoser seg sammen med besteforeldrene en uke før og en uke etter vår familieferie.

Å så? Vi vil ha ferie med barnet vi og det går helt fint å dele seg litt , da henger jeg med mine venner med barn og omvendt , hekt topp

Anonymkode: 9a61d...bfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har lik ferie, nesten. Begge er lærere. Jeg jobbet en dag lengre enn han, og han starter opp 3 dager før meg. (Grunnskole og vgs)

Anonymkode: 3e38d...35d

AnonymBruker
Skrevet

Min jobb har 3 uker feriestengt hver år, så min ferie er satt, og den klaffer i år dårlig sammen med mannens turnusjobb, så i år får vi 1 uke sammen… 

Anonymkode: 87f52...25f

Skrevet

Her har en av oss misforstått så vi har kun neste uke felles. Han skal ha 2+2 uker ferie, jeg skal bare ha 2 uker

AnonymBruker
Skrevet

4 uker sammen 😍

Første gang vi har så lang ferie sammen, jeg har alltid jobbet deltid i restaurantbransjen, så kunne bare drømme om ferie... I år har jeg ordentlig ferie for første gang! 😍

Anonymkode: 488b7...b4a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bare ha ei uke ferie. Den har jeg sammen med far i huset. Han skal ha tre uker ferie. Blir da den ene uka sammen med meg og barn, siden en og en halv uke på guttetur.

Ellers så er det med ferie sammen ikke alltid et valg. Det er ikke alle som kan velge ferie. Mange får tildelt puljer. Så for mange handler det ikke om å ville tilbringe ferien sammen, men om å være heldig med tildelingen.

Har et vennepar der begge jobber i kommunen. Hun fikk tildelt første pulje, han siste. 

Anonymkode: 5d08b...4b5

AnonymBruker
Skrevet

I år er jeg sykemeldt. Men vanligvis får vi til 2 eller 3 uker sammen, takket være besteforeldre som gladelig låner ungene 🙂

Anonymkode: 98899...1e2

Skrevet

Ja, vi har alltid fire uker ferie sammen om sommeren.

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Brunello said:

Ikke alle som har foreldre som hjelper til, svigerforeldrene er døde og søsken bor i utlandet. Er vel ikke alltid relasjonene som det står på.

Anonymkode: da454...b24

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke alle som har foreldre som hjelper til, svigerforeldrene er døde og søsken bor i utlandet. Er vel ikke alltid relasjonene som det står på.

Alltid noen som bare må ;) Nei, men de fleste i Norge dør ikke i 50-60årsalderen, de fleste nordmenn bor i Norge, de fleste har greie foreldre, de fleste har også evt vennepar, kusiner/fettere eller tanter/onkler som de kommer overens med. Selvfølgelig ikke alle men you get my point. Kanskje.

Anonymkode: e62e8...b05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Alltid noen som bare må ;) Nei, men de fleste i Norge dør ikke i 50-60årsalderen, de fleste nordmenn bor i Norge, de fleste har greie foreldre, de fleste har også evt vennepar, kusiner/fettere eller tanter/onkler som de kommer overens med. Selvfølgelig ikke alle men you get my point. Kanskje.

Nei det gjør jeg faktisk ikke. De fleste av de jeg kjenner får noe hjelp, men ikke ukesvis med barnevakt fra familie og venner. Ikke alle har unge, spreke forledre og de fleste i 50-60 års alderen som du nevner har vel full jobb selv og ønsker ikke å bruke hele ferien på å passe barnebarn. I tillegg er det mange som har foreldre i andre deler av landet. Du bør være utrolig glad for at din familie stiller opp. Vi løste det med au pair da mine barn var små og nå med sommerskoler og litt delt ferie osv. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei det gjør jeg faktisk ikke. De fleste av de jeg kjenner får noe hjelp, men ikke ukesvis med barnevakt fra familie og venner. Ikke alle har unge, spreke forledre og de fleste i 50-60 års alderen som du nevner har vel full jobb selv og ønsker ikke å bruke hele ferien på å passe barnebarn. I tillegg er det mange som har foreldre i andre deler av landet. Du bør være utrolig glad for at din familie stiller opp. Vi løste det med au pair da mine barn var små og nå med sommerskoler og litt delt ferie osv. 

Nei, du har rett i at mine foreldre nok ikke kunne tenke seg å bruke 4 uker (eller hele ferien som du skriver) på å passe barnebarn. Haha, det hadde tatt seg ut ;) De holder seg til en dag her og der, kanskje en helg til og med. Mannen er fra vestlandet og besteforeldrene der omtrent sikler etter å få tilbringe tid med oss (det blir jo dessverre ikke så mye av året ellers) så mann og barn drar en uke mens jeg jobber og så kommer jeg for en uke etter det. Vi løser det også med sommerskole, ferie så mannen har en uke før meg, vi har tre uker sammen og jeg har en uke etter ham, så skal eldstemann være med en kompis på hytta og yngstemann blir med kusiner/fettere på hytta til tanten og onkelen. Mannen er enebarn så jeg er jo veldig glad for at jeg har en søster og vi passer ofte hverandres barn. Som nevnt mange ganger så har ikke alle venner og familie nei, men de fleste har jo det.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...