AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #21 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke sånn det funker, du deler alt med embryo og foster fra det fester seg, det er jo en del av deg. Man deler vel aldri "blodstrøm". Uannsett, grunnen til at de ikke anbefaler vaksine i første trimester er jo ikke pga vaksinen kommer i blodet, det er pga at bivirkningene av vaksinene kan være dårlige for gravide - spesifikt feber som man gjerne får etter dose to. Det er også ukjent om det kan feks øke risiko for spontanabort siden det ikke er forsket på (og en bivirkning mange melder er jo feks forstyrrelser i menssyklus) Og - man må jo tenke litt mer enn akkurat nå, man skal jo ta en dose til om 6 uker. TS - bare snakk med vaksinekontoret og avlys/utsett timen 1 uke til du vet, jobben trenger ikke vite noe. Om det er sånn at dere skal få den PÅ jobb så kanskje ta en egenmelding eller bare si at du er nødt til å utsette timen eller noe. Anonymkode: 6e68c...22b Da dropper man dose 2 om seks uke blæh Anonymkode: e0b52...185 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #22 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 21.11): Vi fikk plutselig tildelt vaksiner på jobbe, jeg fikk beskjed i dag og vaksine i morgen. Jeg ønsker ikke å si noe til sjefen om at jeg kanskje er gravid. Vi har prøvd i 5-6 mnd…hvordan er det med vaksine og graviditet? Tenkte å ringe i morgen å høre om det er mulig at jeg kan då utsatt den til jeg har fått tatt graviditetstest. Bare så kjedelig at den kom alkurat nå..😣 kunne den ikke venter en uke. Det er dumt å stå over viss det viser seg at jeg ikke er gravid også. Anonymkode: 96eb8...225 Det er ikke anbefalt å ta vaksine som gravid, det var en ny oppdatering på helsenorge for en uke siden. De har ikke noen testet for det og heller ikke for ammede. Ikke ta noen sjanser! Anonymkode: 54d28...a7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #23 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke anbefalt å ta vaksine som gravid, det var en ny oppdatering på helsenorge for en uke siden. De har ikke noen testet for det og heller ikke for ammede. Ikke ta noen sjanser! Anonymkode: 54d28...a7a Du må kun tenke på det eventuelle barnet i magen nå. Ta helle en eventuell vaksine når du har født og er ferdig med ammingen - om det er viktig for deg å ta den i det hele tatt. Anonymkode: 54d28...a7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #24 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 21.26): Feil! https://www.fhi.no/nyheter/2021/koronavaksine-aktuelt-for-gravide-uten-andre-risikofaktorer/ Anonymkode: 28d9d...eca Se helsenorge oppdatert nylig Anonymkode: 54d28...a7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #25 Del Skrevet 10. juli 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Se helsenorge oppdatert nylig Anonymkode: 54d28...a7a Det rare er at nesten alle andre land regner graviditet i seg selv som en risikofaktor for alvorlig koronasykdom, og anbefaler gravide å vaksinere seg av den grunn 🤔. Dog ikke i første trimester, da vanlige bivirkninger som feber ikke er bra for tidlig fosterutvikling. Anonymkode: 6a193...6f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #26 Del Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det rare er at nesten alle andre land regner graviditet i seg selv som en risikofaktor for alvorlig koronasykdom, og anbefaler gravide å vaksinere seg av den grunn 🤔. Dog ikke i første trimester, da vanlige bivirkninger som feber ikke er bra for tidlig fosterutvikling. Anonymkode: 6a193...6f7 Det er akkurat dette. Særlig de som ikke tar denne fordi de planelegger graviditet de neste 1-2 månedene sjokkerer meg. Det er jo en grunnleggende mangel på forståelse for hva en koronainfeksjon kan gjøre med fosteret. Og her vil jo selv en dose gi en god forsikring. Anonymkode: 409a9...bc5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå