AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Del Skrevet 5. juli 2021 Vi fikk plutselig tildelt vaksiner på jobbe, jeg fikk beskjed i dag og vaksine i morgen. Jeg ønsker ikke å si noe til sjefen om at jeg kanskje er gravid. Vi har prøvd i 5-6 mnd…hvordan er det med vaksine og graviditet? Tenkte å ringe i morgen å høre om det er mulig at jeg kan då utsatt den til jeg har fått tatt graviditetstest. Bare så kjedelig at den kom alkurat nå..😣 kunne den ikke venter en uke. Det er dumt å stå over viss det viser seg at jeg ikke er gravid også. Anonymkode: 96eb8...225 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Del Skrevet 5. juli 2021 Ville stått over, men så kjedelig! Anonymkode: cda2c...10b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #3 Del Skrevet 5. juli 2021 Det er ikke anbefalt å tavalsonwn om man er gravid. Vent og se! Anonymkode: 54d28...a7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Del Skrevet 5. juli 2021 Det er ikke anbefalt å ta vaksinen hvis man er gravid. Se helsenorge.no. Vent og se an, alle som vil får .. Ble litt tull over 😂 Anonymkode: 54d28...a7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Del Skrevet 5. juli 2021 De som ringte deg skulle ha stilt deg det spørsmålet før dere laget konkret avtale. Ble også ringt opp i dag og tilbudt vaksine. Før vi avtalte klokkeslett var det ett av flere spørsmål som skulle besvares... Ville ikke tatt den i ditt tilfelle - men forhør deg nærmere for å treffe riktig avgjørelse 👍 Anonymkode: 338c1...02a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #6 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke anbefalt å ta vaksinen hvis man er gravid. Se helsenorge.no. Vent og se an, alle som vil får .. Ble litt tull over 😂 Anonymkode: 54d28...a7a Feil! https://www.fhi.no/nyheter/2021/koronavaksine-aktuelt-for-gravide-uten-andre-risikofaktorer/ Anonymkode: 28d9d...eca 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #7 Del Skrevet 5. juli 2021 Be om bytte av time. Folk står i kø for å få vaksine, så neppe noe problem. Til jobben sier du at det var pga helse. Du trenger ikke nevne graviditet. Anonymkode: 51e52...466 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #8 Del Skrevet 5. juli 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Be om bytte av time. Folk står i kø for å få vaksine, så neppe noe problem. Til jobben sier du at det var pga helse. Du trenger ikke nevne graviditet. Anonymkode: 51e52...466 Du trenger ikke si noe som helst på jobb. Ingen som vet om ts går til vaksine eller ikke.... Anonymkode: 79906...7cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #9 Del Skrevet 6. juli 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Vi fikk plutselig tildelt vaksiner på jobbe, jeg fikk beskjed i dag og vaksine i morgen. Jeg ønsker ikke å si noe til sjefen om at jeg kanskje er gravid. Vi har prøvd i 5-6 mnd…hvordan er det med vaksine og graviditet? Tenkte å ringe i morgen å høre om det er mulig at jeg kan då utsatt den til jeg har fått tatt graviditetstest. Bare så kjedelig at den kom alkurat nå..😣 kunne den ikke venter en uke. Det er dumt å stå over viss det viser seg at jeg ikke er gravid også. Anonymkode: 96eb8...225 Jeg avlyste timen min, pga ivf- innsett-behandling fra 24 juli. Tok ingen sjanser. Kjedelig. Man trenger ikke å si noe på jobb. Det er frivillig å ta vaksine. Anonymkode: 253b2...6fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #10 Del Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Feil! https://www.fhi.no/nyheter/2021/koronavaksine-aktuelt-for-gravide-uten-andre-risikofaktorer/ Anonymkode: 28d9d...eca Eh, det står jo vitterlig i artikkelen at man ikke anbefaler vaksinen i første trimester Anonymkode: e78cd...df2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #11 Del Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Feil! https://www.fhi.no/nyheter/2021/koronavaksine-aktuelt-for-gravide-uten-andre-risikofaktorer/ Anonymkode: 28d9d...eca Lest artikkelen? Vaksinasjon av gravide bør som hovedregel ikke gjøres i svangerskapets første trimester. Gravide i områder med lite smitte og som ikke tilhører en risikogruppe, anbefales fortsatt å vente med vaksinering til etter graviditeten. Anonymkode: a7a6e...909 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #12 Del Skrevet 6. juli 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Eh, det står jo vitterlig i artikkelen at man ikke anbefaler vaksinen i første trimester Anonymkode: e78cd...df2 Men TS er da vitterlig ikke gravid?!? Anonymkode: c072d...6cc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #13 Del Skrevet 6. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men TS er da vitterlig ikke gravid?!? Anonymkode: c072d...6cc Det vet hun jo ikke. Anonymkode: 99f93...98d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #14 Del Skrevet 6. juli 2021 Hvis man alltid skal leve etter "tilfelle ditt og datt" kan man strengt tatt aldri gjøre noe her i livet 🤷♀️ Anonymkode: 2f95d...fc1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #15 Del Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 1.34): Hvis man alltid skal leve etter "tilfelle ditt og datt" kan man strengt tatt aldri gjøre noe her i livet 🤷♀️ Anonymkode: 2f95d...fc1 Nei, men noen forhåndsregler bør man vel kanskje ta når man velger å prøve å få barn? Det frarådes vaksine i første trimester. Dersom jeg er gravid ønsker jeg ikke å ta den. Og det kunne jeg ikke vite på deg tidspunktet. Anonymkode: 96eb8...225 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #16 Del Skrevet 8. juli 2021 Hvis du skulle være gravid er det så tidlig at det enda er flere uker til dere deler blodstrøm. Så har det virkelig noe å si enda? Anonymkode: 93606...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #17 Del Skrevet 8. juli 2021 Vaksinen kan føre til at et befruktet egg støtes ut, det er derfor gravide frarådes. Meldt bivirkning er blødninger fra livmorslimhinnen. Anonymkode: 68d1f...efc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #18 Del Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vaksinen kan føre til at et befruktet egg støtes ut, det er derfor gravide frarådes. Meldt bivirkning er blødninger fra livmorslimhinnen. Anonymkode: 68d1f...efc kilder? Anonymkode: 2063b...d16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #19 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nei, men noen forhåndsregler bør man vel kanskje ta når man velger å prøve å få barn? Det frarådes vaksine i første trimester. Dersom jeg er gravid ønsker jeg ikke å ta den. Og det kunne jeg ikke vite på deg tidspunktet. Anonymkode: 96eb8...225 Det er strengt tatt ikke verre enn å ta en graviditetstest samme dagen som du skal vaksinere deg. Er den positiv så avlyser du bare timen. Vanskeligere enn det er det ikke Anonymkode: 2f95d...fc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #20 Del Skrevet 9. juli 2021 On 7/8/2021 at 9:16 PM, AnonymBruker said: Hvis du skulle være gravid er det så tidlig at det enda er flere uker til dere deler blodstrøm. Så har det virkelig noe å si enda? Anonymkode: 93606...14b Det er ikke sånn det funker, du deler alt med embryo og foster fra det fester seg, det er jo en del av deg. Man deler vel aldri "blodstrøm". Uannsett, grunnen til at de ikke anbefaler vaksine i første trimester er jo ikke pga vaksinen kommer i blodet, det er pga at bivirkningene av vaksinene kan være dårlige for gravide - spesifikt feber som man gjerne får etter dose to. Det er også ukjent om det kan feks øke risiko for spontanabort siden det ikke er forsket på (og en bivirkning mange melder er jo feks forstyrrelser i menssyklus) Og - man må jo tenke litt mer enn akkurat nå, man skal jo ta en dose til om 6 uker. TS - bare snakk med vaksinekontoret og avlys/utsett timen 1 uke til du vet, jobben trenger ikke vite noe. Om det er sånn at dere skal få den PÅ jobb så kanskje ta en egenmelding eller bare si at du er nødt til å utsette timen eller noe. Anonymkode: 6e68c...22b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå