Minnie Mus Skrevet 7. juli 2021 #101 Del Skrevet 7. juli 2021 pøbelsara skrev (På 7.7.2021 den 12.41): Det spiller ingen rolle hva du tror eller ikk tror hennes barn tar skade av. De fremstilles på en gitt måte i sosiale medier for et svært stort publikum. Det er brudd på deres rett til privatliv. At du synes de ser fine ut, gjør ikke bruddet på deres rett til privatliv noe mindre. Jeg er dessuten helt uenig i at vi ikke vet noe om barna. Vi vet når og hvor de er født, deres fulle navn, hvor og hvordan de har feiret hver jul og påske og 17.mai og bursdag, hvilken skole eldstebarnet går på, hva slags fritidsaktiviteter barnet har, når de er hjemme og når de er borte, hvor de er på ferie, hvordan det ser ut på rommet deres, hvordan lekestuen ser ut og listen er ganske endeløs. Og dessverre er det nok slik at dette er et helt typisk brudd på barnekonvensjonen. Ekspander Enig. Det sier jo sitt at man får opp 89 000 treff når man googler ene barnet til Cbe..... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 7. juli 2021 #102 Del Skrevet 7. juli 2021 Bremnes.Kari skrev (På 6.7.2021 den 19.59): Enig. Og det er fascinerende at noen av de mest toneangivende deltagerne fremstår veldig analytiske og velformulerte. De evner å pakke kritikken inn i en logisk, fengende, attraktiv og intellektuelt stimulerende pakning, og så kan "de flygende apene" komme og henge seg på med de mer upyntede og direkte spydighetene og latterliggjøringen. Ekspander Bremnes.Kari skrev (På 6.7.2021 den 21.02): Nei, det jeg sa var vel at "de kloke uglene" i tråden skaper presedens for hvordan man skal snakke om Caroline og hennes gesjeft. Så hiver de andre seg på med støyen, uten den samme "finessen" for å si det slikt. Ekspander Bremnes.Kari skrev (På 6.7.2021 den 21.22): Ja. Mulig. Er en stund siden jeg tenkte på å opprette denne tråden, men avventet svar fra admin, for jeg akter IKKE å krangle med bermen om regelbrudd... Så aldri at Månelys hadde svart meg, så jeg kom kanskje litt sent til festen. Anyway, nå er tråden her. Ekspander Bremnes.Kari skrev (På 7.7.2021 den 8.41): Ah, takk for definisjonen på ordet jeg brukte. Sånt er alltid selvsagt og naturlig i CBE-tråden, så kult at vi følger samme regel her. Jeg ville i stedet for bermen kanskje ha sagt brigaden, stormtroppen, horden, et eller anna synonym for de, unnskyld, enkeltbrukerne i tråden, som skal komme og arrestere deg for regelbrudd, ufin tone, pølsevev, urelevant svada, hva nå enn, og drukne deg i ordgyteri og "hair splitting" sånn at man bare overgir seg eller går og graver seg ned en plass. Jeg ønsket som sagt IKKE dette med tanke på denne tråden, og ville derfor ha det på det rene med moderator først. Var det grei nok forklaring? Ekspander Innleggene dine avslører jo veldig hva den egentlige hensikten med tråden er, noe som også var hovedinnholdet i innleggene da du «stakk innom» i selve tråden. Det kom også til syne i HI der du mildt sagt er svært kreativ i tolkningen av reglene for hva man kan tillate seg når det gjelder å omtale en gruppe brukere. Du skal ha for forsøket, men har man ikke argumenter for saken men må ty til nedlatende karakteristikker om motdebattanter, da har man tapt diskusjonen. Beklager på forhånd for mitt velformulerte språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 7. juli 2021 #103 Del Skrevet 7. juli 2021 (endret) https://forum.kvinneguiden.no/topic/1494023-tråden-om-cbe-tråden-en-avklaring/ Jeg har stilt spørsmål om tolkningen av reglene i HI og utviklingen av tråden i forhold til karakteristikker av brukere på «Ris og ros». Jeg synes jo tråden er fornøyelig da. Litt lite utfordrende, men fornøyelig. Hilsen ugle! TS skal ha ros dog. Rent språklig er det interessant hvordan fuglereferansen fra influencerens ektemann følges opp av metakritikeren. «Klok ugle» er jo et hakk opp fra «blinde høns». Endret 7. juli 2021 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PanR Skrevet 7. juli 2021 #104 Del Skrevet 7. juli 2021 Hut skrev (På 6.7.2021 den 21.44): Et eller annet er det ihvertfall. Som får noen til å kritisere alt en influencer driver med. Hver eneste dag året rundt. Ingen detalj er for liten til å kritiseres eller zoomes inn på. Og den evinnelige gjentagelsen av det samme kritikken selv om det er mange år siden. Ekspander Og hva det er, er det store spørsmålet. Man gjemmer seg bak edle hensikter. Men for enhver som leser noen få sider i tråden, så ser en at relevante tema er underordnet. Dette handler om noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. juli 2021 #105 Del Skrevet 7. juli 2021 PanR skrev (På 7.7.2021 den 16.10): Og hva det er, er det store spørsmålet. Man gjemmer seg bak edle hensikter. Men for enhver som leser noen få sider i tråden, så ser en at relevante tema er underordnet. Dette handler om noe helt annet. Ekspander Hva da? :intriisert: 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jhi123 Skrevet 7. juli 2021 #106 Del Skrevet 7. juli 2021 PanR skrev (På 7.7.2021 den 16.10): Og hva det er, er det store spørsmålet. Man gjemmer seg bak edle hensikter. Men for enhver som leser noen få sider i tråden, så ser en at relevante tema er underordnet. Dette handler om noe helt annet. Ekspander Enig, synes faktisk det er ekkelt å se. Svart/hvitt-tankegangen er helt ekstrem i den tråden: Alt CBE gjør er galt, og hvis noen stiller spørsmål ved det som skrives ender det ofte i latterliggjøring. Aldri sett lignende. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 7. juli 2021 #107 Del Skrevet 7. juli 2021 *Konspiranoia* 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 7. juli 2021 #108 Del Skrevet 7. juli 2021 Hva er hensikten med denne tråden? For meg blir det ett av to: Enten fordi noen føler et behov for en tråd hvor man utelukkende skal skryte av CBE, eller så er det for å snakke dritt om de man er uenig med i den andre tråden. En tråd om en tråd...jeg forstår ikke. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 7. juli 2021 #109 Del Skrevet 7. juli 2021 PanR skrev (På 7.7.2021 den 16.10): Og hva det er, er det store spørsmålet. Man gjemmer seg bak edle hensikter. Men for enhver som leser noen få sider i tråden, så ser en at relevante tema er underordnet. Dette handler om noe helt annet. Ekspander Hva handler det om da? Jeg er så dum i huet, så jeg skjønner ikke hva det handler om. Vær snill og forklar. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 7. juli 2021 #110 Del Skrevet 7. juli 2021 Era Vulgaris skrev (På 7.7.2021 den 16.39): Hva er hensikten med denne tråden? For meg blir det ett av to: Enten fordi noen føler et behov for en tråd hvor man utelukkende skal skryte av CBE, eller så er det for å snakke dritt om de man er uenig med i den andre tråden. En tråd om en tråd...jeg forstår ikke. Ekspander Indirekte snakke drit tror jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. juli 2021 #111 Del Skrevet 7. juli 2021 miss summers skrev (På 7.7.2021 den 16.40): Indirekte snakke drit tror jeg. Ekspander Ikke bare indirekte heller. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 7. juli 2021 #112 Del Skrevet 7. juli 2021 pøbelsara skrev (På 7.7.2021 den 16.42): Ikke bare indirekte heller. Ekspander Jeg prøvde å pakke det inn 😬 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 7. juli 2021 #113 Del Skrevet 7. juli 2021 pøbelsara skrev (På 7.7.2021 den 12.39): @Pust: Ekspander Ingen flokkmentalitet eller oss-mot-dem her, nei. Man kysser på kinnet og high-fiver hverandre for gode "gotcha's", men ikke våg å påpek at dette forekommer, nei. CecilieX skrev (På 7.7.2021 den 15.14): Innleggene dine avslører jo veldig hva den egentlige hensikten med tråden er, noe som også var hovedinnholdet i innleggene da du «stakk innom» i selve tråden. Det kom også til syne i HI der du mildt sagt er svært kreativ i tolkningen av reglene for hva man kan tillate seg når det gjelder å omtale en gruppe brukere. Du skal ha for forsøket, men har man ikke argumenter for saken men må ty til nedlatende karakteristikker om motdebattanter, da har man tapt diskusjonen. Beklager på forhånd for mitt velformulerte språk. Ekspander Nice at du skriver mellom linjene hvor dum og tåpelig jeg er, at du må beklage for ditt gode vokabular, som sikkert går meg over hodet. Slik all sarkasme og ironi på vegne av meningsmotstandere i hovedtråden gjerne angivelig gjør. Kreativ syns du også jeg er, ja. Eller skal vi heller si "kreativ". Og takk for at du applauderer mitt ynkelige forsøk. Så veldig ikke-mean girls av deg. Revenge o'Cavatina skrev (På 7.7.2021 den 16.24): *Konspiranoia* Ekspander Hyggelig av deg. Ja, ser nå at det jeg fryktet ble en selvoppfyllende profeti. Jeg omtalte en gruppe brukere som DERE! Brenn heksa! (Meg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 7. juli 2021 #114 Del Skrevet 7. juli 2021 miss summers skrev (På 7.7.2021 den 16.40): Indirekte snakke drit tror jeg. Ekspander Snakker du om den originale CBE-tråden nå, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 7. juli 2021 #115 Del Skrevet 7. juli 2021 Bremnes.Kari skrev (På 7.7.2021 den 16.47): Snakker du om den originale CBE-tråden nå, eller? Ekspander Nei, denne. Jeg spurte om poenget helt i starten. Og har lest/fulgt med. Og det eneste jeg ser er drittslenging. Så, kan jo spørre om poenget igjen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 7. juli 2021 #116 Del Skrevet 7. juli 2021 Bremnes.Kari skrev (På 7.7.2021 den 16.47): Snakker du om den originale CBE-tråden nå, eller? Ekspander Jeg stiller et åpent spørsmål. Kan du svare på det, i stedet for å være spydig mot andre? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 7. juli 2021 #117 Del Skrevet 7. juli 2021 Bremnes.Kari skrev (På 7.7.2021 den 16.46): Ingen flokkmentalitet eller oss-mot-dem her, nei. Man kysser på kinnet og high-fiver hverandre for gode "gotcha's", men ikke våg å påpek at dette forekommer, nei. Nice at du skriver mellom linjene hvor dum og tåpelig jeg er, at du må beklage for ditt gode vokabular, som sikkert går meg over hodet. Slik all sarkasme og ironi på vegne av meningsmotstandere i hovedtråden gjerne angivelig gjør. Kreativ syns du også jeg er, ja. Eller skal vi heller si "kreativ". Og takk for at du applauderer mitt ynkelige forsøk. Så veldig ikke-mean girls av deg. Hyggelig av deg. Ja, ser nå at det jeg fryktet ble en selvoppfyllende profeti. Jeg omtalte en gruppe brukere som DERE! Brenn heksa! (Meg). Ekspander Joda, alt for tonen i debatten! For øvrig er passiv-aggressiv for lengst ute av motebildet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 7. juli 2021 #118 Del Skrevet 7. juli 2021 Era Vulgaris skrev (På 7.7.2021 den 16.49): Jeg stiller et åpent spørsmål. Kan du svare på det, i stedet for å være spydig mot andre? Ekspander Er jeg spydig? Hvor? Fordi jeg sa jeg frykter "bermen"? Mea Culpa, skal aldri gi økenavn til noen igjen. Så du hva som skjedde over her, forresten? Poenget med tråden er å diskutere narrativet og argumentene som fremmes i CBE-tråden her på KG. Var jeg ikke tydelig nok i HI? Nå har tydeligvis flest brukere (ingen navn gitt) funnet det viktigst å filleriste meg og tillegge meg onde hensikter, tenker jeg ikke skal vie det mer oppmerksomhet heretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 7. juli 2021 #119 Del Skrevet 7. juli 2021 Revenge o'Cavatina skrev (På 7.7.2021 den 17.06): Joda, alt for tonen i debatten! For øvrig er passiv-aggressiv for lengst ute av motebildet. Ekspander Sier du? Var det du som kom inn bare for å kalle alt "pølsevev"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 7. juli 2021 #120 Del Skrevet 7. juli 2021 Bremnes.Kari skrev (På 7.7.2021 den 17.06): Poenget med tråden er å diskutere narrativet og argumentene som fremmes i CBE-tråden her på KG Ekspander Er det dette du gjør? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg