Gå til innhold

Pris på bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Har foreløpig budsjett på 150 000.

Men brudekjole har jeg kjøpt allerede. Skulle egentlig sy selv, men så fant jeg en perfekt på finn for en tusenlapp.

Vi har leid et lokale som koster 850 pr pers for treretters. Drikke utenom men ellers er alt av servering og lignende inkludert, og vi får ha med kaker selv.  Tips vi blir ca 50-60 gjester. Har ikke helt bestemt oss enda hvor vi skal sette grenser i forhold til slekt vi aldri ser. 

Svigerfar skal fotografere mellom vielse og fest så vi får noen fine bilder. 

Anonymkode: e411e...43e

Så hvor går resten av de 100.000 etter treretters, minus drikke? :) du har kjole og fotograf (håper du betaler han litt uansett), to av de dyreste postene dekket. Kanskje bryllupsreisen er inkludert i den summen?

Et tips er å ikke inkludere slekt du aldri ser. Det er vanskelig nok å få pratet med alle når man er 50-60 stk, og jeg ville heller bare hatt de du har mye kontakt med.

Anonymkode: 3080a...49d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noen priser! 😱 Vi har budsjettert med 50 000, men ender nok nærmere 70 000. 40 gjester, partytelt i hagen.

Det som drar opp kostnadene er transport , mat/drikke, jeg er sær på at kjolen må være perfekt OG fotograf. Synes en god fotograf er veldig veldig viktig 😊

Anonymkode: 7d77c...33e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-8 den 19.56):

Vi blir om lag 75 gjester, og har et budsjett på ca. 350 000kr. Ja, jeg vet det er sykt mye, men jeg klarer bare ikke å se hvordan vi kan få det billigere til de rammene vi ønsker oss. Vi kunne lett spart masse på å vært på et grendehus med catering og Spotify-liste (og ingenting negativt om det), men det er bare ikke det vi vil. Så da koster det deretter.

Det er foreløpig en god stund til og postene i budsjettet er satt litt ut ifra egne antakelser. Så vi kan ha bommet både oppover og nedover. Men dette er et grovt budsjett:

Lokal-leie: 20 000 (stort lokale med personell, servering etc.)

Mat og drikke: 170 000 (2250/pers. Velkomstdrink og fingermat, 3-retters middag m. drikke, kake og kaffe, åpen bar (øl/vin), nattmat)

Underholdning: 40 000 (liveband, mulig dj)

Pynt: 10 000 (bordpynt/blomster)

Brud antrekk: 40 000 

Brudgom antrekk: 10 000

Trykksaker: 5-10 000

Diverse: 25 000 (hotellrom, transport, ringer)

Fotograf: 30 000

Hvis noen tenker vi har grovt over- eller underestimert noe, så kommenter gjerne. 😅

Anonymkode: 2efce...fd6

Jeg fatter ikke ikke hvordan noen kan bruke 40 000 kr på en kjole som skal bruke 1 dag.  Jeg var heldig å fikk spesialsydd kjole til 4900 kr.  Vet ikke alle har den muligheten.  Brukte kanskje 1000 på sko, slør, smykker utenom. 

Anonymkode: a7377...5cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For noen priser! 😱 Vi har budsjettert med 50 000, men ender nok nærmere 70 000. 40 gjester, partytelt i hagen.

Det som drar opp kostnadene er transport , mat/drikke, jeg er sær på at kjolen må være perfekt OG fotograf. Synes en god fotograf er veldig veldig viktig 😊

Anonymkode: 7d77c...33e

70 000?   Hvordan er det mulig?

Anonymkode: a7377...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ca 45 000, det inkluderer alt utenom kjolen min da denne ikke ble kjøpt kjøpt oss. En venn av oss kjøpte live musikk i gave (han jobber i bransjen så fikk band billig), en kollega av min mann er fotograf så fikk vennepris der, en venn av meg og min far er kokk og hjalp til med maten osv, har heldigvis mye kontakter :) hadde 60 gjester, 3 retters middag og drikke til maten men medbrakt til festen, leide et grendahus men pyntet det med tyll, lys og eføy så fikk det kjempe fint :) dyreste var vel dressen til mannen min og drikkevarene, der gikk det vel 20-25000 på de to tingene 😂

Anonymkode: c0ced...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et minibryllup under corona, men det gikk litt penger likevel!

Gifteringer 10 000

Proff fotograf 7500 (kun portretter før og etter vielsen)

Brudekjole 4000

Frisør 800 

Antrekk brudgom 5000

Mat og alkohol ca 2-3000 (pølser, is og cava) 

Det skal sies at vi bare hadde 8 gjester, da det var et corona bryllup🤪

Var superkoselig! 

Anonymkode: 552ae...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte 25 000 på 40 gjester. 

Lagde det meste av maten selv. Både varm og kald mat. Så egentlig var det både colt bord og middag, pluss dessert. Fikk hjelp til kaker.
Maten kom på ca 5000 kr tror jeg.
Drikke                     6000 kr ca

Kjole                         3000 kr 

Blomsteroppsatser laget jeg selv fra hagen til Svigermor. 
Bryllups buketten  2500 kr

Fotograf 4500 kr. 

Lokale 5000. 

Dette var for noen år siden, men skulle glatt ha klart det på under 30 000 i dag. Var en helt utrolig flott dag, ingen savnet noe.
Galskap å bruke så mye penger som mange gjør i dag.

 

Anonymkode: 5d627...e9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette var for noen år siden, men skulle glatt ha klart det på under 30 000 i dag. Var en helt utrolig flott dag, ingen savnet noe.
Galskap å bruke så mye penger som mange gjør i dag.
 

Anonymkode: 5d627...e9a

30 000,- hadde ikke vært nok til å dekke fotografen vår engang. Heldags fotografering var det absolutt viktigste for oss. Ønsket å forevige dagen på en skikkelig måte, og få bilder av familie og andre nære som vi enten ikke ser så ofte, eller regner med ikke har så mange år igjen.

Anonymkode: a68ce...f02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har folk råd? Nei, jeg gifter meg ikke bruker heller pengene på bolig.

Anonymkode: 8ef8e...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Røyker/snuser ikke, drikker lite, tenker gjennom innkjøp, kaster lite mat og bor landlig (selv om det ikke nødvendigvis er så billig, dyrt med kollektivtransport). Vi trengte ikke å spare opp, tok utgiftene fortløpende.

Anonymkode: a68ce...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvordan har folk råd? Nei, jeg gifter meg ikke bruker heller pengene på bolig.

Anonymkode: 8ef8e...a89

Vi forlova oss ifjor vår, og sparer i 2 år for å få råd. Har allerede hus og vi har råd til å spare til noen andre ting i tillegg. Men vi har ikke dyre hobbyer og går sjelden ut for å spise/drikke, så det går fint å sette av 3000 i mnd for oss (pr pers). 

Ellers viser jo tråden her at man kan gifte seg rimelig også 😊

Anonymkode: faaea...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte 140.000,- på selve selskapet for 80 personer for 3 år siden. Vi leide et stort og flott selskapslokale med knalldyktige folk som skapte en flott ramme for selskapet. Jeg kunne slappe helt av og nyte dagen siden vi hadde en proff hovmester som hadde full oversikt. 
 

Vi gjorde det slik: 

- velkomstdrink og tapas til alle gjestene 

- vielse i lokalet med trommemarsj inn og ut

- sosial mingling, fotografering og testing av ulike sorter øl for alle som ønsket det

- middag med flott 3-retters meny

- kake (bestilt bryllupskake, samt kaker som gjestene hadde tatt med)

- Dj og åpen bar med alt 

- Buss til alle gjestene hjem igjen 

Jeg droppet proff fotograf, men var så heldig at jeg har flere i familien som tar gode bilder. Ble veldig fornøyd! Og for meg så ble bildene bedre fordi jeg kjente de som tok bildene. 
Jeg droppet også brudebukett, men valgte å bruke penger på blomsterpynt på bordene. Grunnet flere med allergier, så var det viktig å ha de riktige blomstene i pynten. 
 

I tillegg kom det utgifter på kjole, dress, frisør, ringer og klær til barna. 

Anonymkode: acc36...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvordan har folk råd? Nei, jeg gifter meg ikke bruker heller pengene på bolig.

Anonymkode: 8ef8e...a89

Hadde råd ved å allerede ha hus, og velge å ha et lite bryllup, korona eller ei :) Jeg er en av dem som drar ned pris-snittet.

Anonymkode: 3080a...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvordan har folk råd? Nei, jeg gifter meg ikke bruker heller pengene på bolig.

Anonymkode: 8ef8e...a89

Går fint an å gifte seg uten å bruke mange tusen på fotograf og live musikk. Har selv gjort det, for for oss var ekteskapet det som var viktig. Selve bryllupet er jo bare en dag, som kun brudeparet tenker på i ettertid.

Anonymkode: 1157f...89e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...