Gå til innhold

Pris på bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva har dere brukt/ planer om å bruke på et bryllup? 
Nå skal ikke vi ha noen voldsomme greier, men jeg bare sjekket pris på fotograf, og kjente jeg fikk litt bakoversveis. Selvom jeg selvsagt skjønner at det er dyrt (for hallo, den jobben!!) og jeg selv er den som tar mest bilder i familien, men akkurat i eget bryllup kunne det vært gøy med litt skikkelige bilder. 
 
Tanker?

Anonymkode: a325d...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer her på ca.160 000kr totalt.

Da er det inkludert leie av lokale med servitører, 3-retters med øl/vinpakke, fingermat og musserende ved ankomst, live band, invitasjoner og andre trykksaker, leie av kirke, heldags fotografering, leie av bil+sjåfør, kjøp av kjole og tilbehør og dress til han, klær til to brudepiker, samt blomster og kaker. Vi venter ca.50 gjester. Alle kommer til middag, vi ville ikke dele inn i to nivå av gjester så har ingen kaffegjester. 

Tror jeg også ville lagt penger i å leie inn en god fotograf og evt band/dj. Gode bilder er gull verdt i ettertid og bryllupsfotografering er krevende, selv for gode fotografer og hobbyfotografer. Musikk tenker jeg også er viktig å legge litt penger i siden det gjør så mye for stemningen.
Kaker,blomster, mat,lokale, trykksaker og antrekk kan man fint få billigere hvis man planlegger godt og kan gjøre litt selv. Ligger mange bra forslag til hvordan man lager egne invitasjoner på YouTube bl.annet. Brudekjole og antrekk til brudgom kan man noen steder leie fremfor å kjøpe. Evt kjøpe på salg eller brukt på Finn. 

Anonymkode: 4a76b...07b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det kommer her på ca.160 000kr totalt.

Da er det inkludert leie av lokale med servitører, 3-retters med øl/vinpakke, fingermat og musserende ved ankomst, live band, invitasjoner og andre trykksaker, leie av kirke, heldags fotografering, leie av bil+sjåfør, kjøp av kjole og tilbehør og dress til han, klær til to brudepiker, samt blomster og kaker. Vi venter ca.50 gjester. Alle kommer til middag, vi ville ikke dele inn i to nivå av gjester så har ingen kaffegjester. 

Tror jeg også ville lagt penger i å leie inn en god fotograf og evt band/dj. Gode bilder er gull verdt i ettertid og bryllupsfotografering er krevende, selv for gode fotografer og hobbyfotografer. Musikk tenker jeg også er viktig å legge litt penger i siden det gjør så mye for stemningen.
Kaker,blomster, mat,lokale, trykksaker og antrekk kan man fint få billigere hvis man planlegger godt og kan gjøre litt selv. Ligger mange bra forslag til hvordan man lager egne invitasjoner på YouTube bl.annet. Brudekjole og antrekk til brudgom kan man noen steder leie fremfor å kjøpe. Evt kjøpe på salg eller brukt på Finn. 

Anonymkode: 4a76b...07b

Takk for utfyllende svar 😃 

ja jeg syns også fotograf er litt viktig for jeg vil så gjerne ha skikkelige bilder! Band/musikk er også viktig som du sier🥰 

Vi skal ikke ha et dyrt lokale, og klær osv kan man jo som du sier, få til greie priser om man vil. 
 

Kan jeg spørre hva du skal betale for fotografen? Har kikket på et par forskjellige og prisene ser ganske like ut.. 

 

Anonymkode: a325d...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for utfyllende svar 😃 

ja jeg syns også fotograf er litt viktig for jeg vil så gjerne ha skikkelige bilder! Band/musikk er også viktig som du sier🥰 

Vi skal ikke ha et dyrt lokale, og klær osv kan man jo som du sier, få til greie priser om man vil. 
 

Kan jeg spørre hva du skal betale for fotografen? Har kikket på et par forskjellige og prisene ser ganske like ut.. 

 

Anonymkode: a325d...0c9

Vi har en heldags-pakke som koster 25 700,- Da var det også inkludert forlovelsesbilder som vi tok noen måneder i forkant. Først tenkte jeg det var litt bortkastet med slike bilder, men det viste seg å være en fin måte å bli litt mer komfortabel foran kamera på (jeg er ikke så glad i å bli tatt bilder av), og å bli kjent med fotografen.

Anonymkode: 4a76b...07b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bevisst ikke regnet ut hva vi brukte på bryllupet, men vet vi har brukt over 100K på 40 gjester. Heldags fotografering var første prioritet, og det kostet rundt 35K. 

Anonymkode: a68ce...f02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha rundt 50 gjester, høst bryllup og av den fotografen jeg veier veldig mot fikk vi pris på 20,000kr og dette var heldags, inkl fotoinsta i selvskapet, forstørrelse av et bilde, fotobok pluss alle bildene redigert innen ei uke. Ellers tipper jeg (og håper jeg) at vi klarer å holde oss rett over 100,000kr😀
 

3 retters, bryllups kake fra popupsandnes, alkohol til maten, ellers bonger/kompispriser i bar, fotograf, kjole(AliExpress)/klær, bil, toastmaster, servitører(noen er vennetjeneste) blomster & dekor(lager oppsatsene selv med blomster fra lokal handel, handler mye dekor brukt+AliExpress/eBay) innbydelse, takkekort, borddekking(mye av dette er inkl i lokalet) Hmm har jeg glemt noe, helt sikkert men er over ett år til, og har ikke alle tingene over i boks enda…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For 98 gjester brukte vi i underkant av 200 000,- Kjole og lokale var gratis og blomsterbukett lagde jeg selv, har fotograf i familien så vi brukte 5000,- på en fin gave til henne som takk. Det som kostet mest var jo fire retters middag til alle samt alkohol og kake. Broren min var DJ og det fungerte perfekt. Veldig fin dag :) 

Anonymkode: 7a91a...6e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir om lag 75 gjester, og har et budsjett på ca. 350 000kr. Ja, jeg vet det er sykt mye, men jeg klarer bare ikke å se hvordan vi kan få det billigere til de rammene vi ønsker oss. Vi kunne lett spart masse på å vært på et grendehus med catering og Spotify-liste (og ingenting negativt om det), men det er bare ikke det vi vil. Så da koster det deretter.

Det er foreløpig en god stund til og postene i budsjettet er satt litt ut ifra egne antakelser. Så vi kan ha bommet både oppover og nedover. Men dette er et grovt budsjett:

Lokal-leie: 20 000 (stort lokale med personell, servering etc.)

Mat og drikke: 170 000 (2250/pers. Velkomstdrink og fingermat, 3-retters middag m. drikke, kake og kaffe, åpen bar (øl/vin), nattmat)

Underholdning: 40 000 (liveband, mulig dj)

Pynt: 10 000 (bordpynt/blomster)

Brud antrekk: 40 000 

Brudgom antrekk: 10 000

Trykksaker: 5-10 000

Diverse: 25 000 (hotellrom, transport, ringer)

Fotograf: 30 000

Hvis noen tenker vi har grovt over- eller underestimert noe, så kommenter gjerne. 😅

Anonymkode: 2efce...fd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her har planleggingen akkurat startet - men vi legger oss på ca 300 000 for 100 gjester. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ca 75-80 000 her, 60 gjester. Skjønner ikke at folk vil bruke 300 000 på EN dag, men det er meg da. Synes 80k er dyrt nok. Blir enkel servering, fint lokale og gjester får ta med drikke selv. Vi skal kjøpe litt drikke til maten da. 

Anonymkode: 3d1a1...7a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proff fotograf: 4500

kjole til brudepiker: 350 pr stykk

Blomst og dekor fra Finn Schjøll 4500

mat til 100 personer: 15000 ( da var også leie av lokalet i prisen)

antrekk til mannen: 1000.-

kjole til meg 3000.-

sko til alle parter: 1000.-

leie av transport: 500.-

 

Kaken laget jeg selv, 

mat til alle tilreisende dagen før ( 45 stykk- 1000) 

alkohol og annen drikke: 4500

 

da har jeg fått med alt

Anonymkode: 5f6c8...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Proff fotograf: 4500

kjole til brudepiker: 350 pr stykk

Blomst og dekor fra Finn Schjøll 4500

mat til 100 personer: 15000 ( da var også leie av lokalet i prisen)

antrekk til mannen: 1000.-

kjole til meg 3000.-

sko til alle parter: 1000.-

leie av transport: 500.-

 

Kaken laget jeg selv, 

mat til alle tilreisende dagen før ( 45 stykk- 1000) 

alkohol og annen drikke: 4500

 

da har jeg fått med alt

Anonymkode: 5f6c8...ec0

Hvilket år var dette?

Hva med gifteringer?

Anonymkode: 3080a...49d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte 40.000 på vår dag.

10 gjester (pga covid), brukte mest penger på mat og drikke, fotograf og ringer. Der ligger 32.000 av potten.

Antrekket mitt kostet 5000 kr, blomster 3000 totalt, ordnet sminke og hår selv, 0 kr i vigsel eller transport, og ingen brudepiker eller lignende :)  Kake bakte vi selv, og fikk noen av familie. 

Helt perfekt lite bryllup for oss. Vi skulle egentlig vært nærmere 30, og da hadde mat og drikke-posten gått kraftig opp. Hadde nok endt opp på nærmere 55-60.000 isåfall. Ellers hadde vi ikke gjort noe annerledes.

Anonymkode: 3080a...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi landet på et budsjett med 200.000 for 80 gjester. Trodde heller ikke det ble så mye før vi summerte alt... Men i den prisen ligger det at vi prioriterer fotograf (30k), vi har en del gjester og vil ha festen på et sted der de lager og serverer maten. Vi sparer på trykksaker, pynt og bryllupskake (lager selv), men det er jo av de rimeligere postene uansett.

Hoveddelen av budsjettet går til mat og drikke, det koster 1600 kr per person for alt (velkomstdrink m snacks, treretters med vin, kaffe/konjakk, 2 bonger hver og nattmat). Mat og drikke er viktig for oss, så da blir det slik 😊 Heldigvis har vi god tid til å spare. Tror det blir en flott dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 14.03):

 

Endret av 1974bloggen
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 14.03):

Hvilket år var dette?

Hva med gifteringer?

Anonymkode: 3080a...49d

2015. Ingen av oss hadde ringer da vi begge hadde jobber der ring var ikke i bruk. Og vi valgte å kjøpe det på 5 års dag da vi gikk over til annet yrke

Anonymkode: 5f6c8...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

On 7/28/2021 at 12:21 AM, AnonymBruker said:

2015. Ingen av oss hadde ringer da vi begge hadde jobber der ring var ikke i bruk. Og vi valgte å kjøpe det på 5 års dag da vi gikk over til annet yrke

Anonymkode: 5f6c8...ec0

150,- per person for mat i bryllupet? Det dekker knapt en peppes pizza og dessert? 45,- per person for alkohol og drikke? Det er vel prisen på en cola på restaurant. Og 22,- per person for mat til tilreisende? Toro-suppe eller noe slikt? For all del, dette er helt sikkert mulig. Kanskje kjenner man en proff fotograff og får vennepris (selv betalte vi 5000,- til et familiemedlem som er semi-proff) og samme med transport.

Jeg tror at om jeg spinket og sparte på hvert øre i mitt bryllup så skulle jeg klart noe lignende, med unntak av drikken. For selv om jeg hadde kjøpt alt av drikke i Sverige så tror jeg ikke at jeg på noen måte ville fått det ned i 45,- per person. Evt om jeg hadde hatt et bryllup som var over på 1 time så kunne det kanskje gått. 

Vi var 110 gjester og brukte til sammen 250 000,- på bryllupet og da er alt med. Vi var heldige og hvert foreldrepar ga 50 000,- til bryllupet så vi sparte opp 150 000,- selv. Hadde også mye vennehjelp, brukte mammas kjole, han brukte sin brors pingvindress, arvet ringer, fotograf i familien, sminke og hår fra hans søster som har utdannelse i det, vetreanbil fra onkel og tante osv.. maten og drikken var rundt 80% av kostnaden for oss. 

Anonymkode: 7a91a...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2021 den 12.37):

150,- per person for mat i bryllupet? Det dekker knapt en peppes pizza og dessert? 45,- per person for alkohol og drikke? Det er vel prisen på en cola på restaurant. Og 22,- per person for mat til tilreisende? Toro-suppe eller noe slikt? For all del, dette er helt sikkert mulig. Kanskje kjenner man en proff fotograff og får vennepris (selv betalte vi 5000,- til et familiemedlem som er semi-proff) og samme med transport.

Jeg tror at om jeg spinket og sparte på hvert øre i mitt bryllup så skulle jeg klart noe lignende, med unntak av drikken. For selv om jeg hadde kjøpt alt av drikke i Sverige så tror jeg ikke at jeg på noen måte ville fått det ned i 45,- per person. Evt om jeg hadde hatt et bryllup som var over på 1 time så kunne det kanskje gått. 

Vi var 110 gjester og brukte til sammen 250 000,- på bryllupet og da er alt med. Vi var heldige og hvert foreldrepar ga 50 000,- til bryllupet så vi sparte opp 150 000,- selv. Hadde også mye vennehjelp, brukte mammas kjole, han brukte sin brors pingvindress, arvet ringer, fotograf i familien, sminke og hår fra hans søster som har utdannelse i det, vetreanbil fra onkel og tante osv.. maten og drikken var rundt 80% av kostnaden for oss. 

Anonymkode: 7a91a...6e7

Tror nok det kommer Ann på hvilke muligheter man har. Hos oss hadde vi tilgang til kjøtt, grønnsaker, og det meste av maten fikk vi for vennepris. Vi hadde selskap fra 1700-0230 så det var nok liv, og slettes ikke over på en time.  

Anonymkode: 5f6c8...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt bryllup kostet ca. 120 000. 
80 gjester. Bryllupet ble holdt på et hotell, 3 retters middag med vin, kaffe (medbrakte kaker, tror det var rundt 30 stk🙈), avec til kaffe. Overnatting i fancy brudesuite. 
Livemusikk, trubadur. Fotograf i kirken og fotosession etterpå. 
Frisør og sminking. Brudekjole og antrekk til brudgom. 
Blomster, bordpynt og trykksaker. 
 

Dette var i 2013. 

Anonymkode: ea9ca...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløpig budsjett på 150 000.

Men brudekjole har jeg kjøpt allerede. Skulle egentlig sy selv, men så fant jeg en perfekt på finn for en tusenlapp.

Vi har leid et lokale som koster 850 pr pers for treretters. Drikke utenom men ellers er alt av servering og lignende inkludert, og vi får ha med kaker selv.  Tips vi blir ca 50-60 gjester. Har ikke helt bestemt oss enda hvor vi skal sette grenser i forhold til slekt vi aldri ser. 

Svigerfar skal fotografere mellom vielse og fest så vi får noen fine bilder. 

Anonymkode: e411e...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...