Gå til innhold

Du som er gravid, merket du noen symptomer rett etter EL?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har mensen om ca. to uker, hatt EL og lagt inn litt aksjer to dager før EL. Har nå ømme bryster og litt små murring i magen, det er 4 dager siden EL. Jeg har lest litt forskjellig, men vil gjerne høre om noen her har opplevd symptomer på graviditet like etter EL? ☺️

Anonymkode: f694b...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mange sier at det ikke er mulig å kjenne symptomer på graviditet før du får positiv test, på grunn av hcg skaper symptomer. Men jeg opplevde symptomer allerede 1 dpo. Da fikk jeg sterke menssmerter, noe jeg aldri pleier å ha annet enn når jeg har mensen. Disse smertene kom og gikk. Ca 7dpo fikk jeg kommentarer av mannen at jeg hadde større pupper😅 Jeg prøvde å blåse det bort og si at det er bare fordi mensen snart kommer, men jeg visste at det skjedde noe i kroppen min.

Samtidig fikk jeg såre brystvorter 3 dpo. Jeg har vanligvis fått såre bryster, ikke brystvorter, så det var et symptom for meg.

Anonymkode: 03c0c...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, etter å ha vært prøver en del måneder så erfarte jeg at "symptomer" etter EL varierer litt syklus til syklus, uten at det har noe som helst å gjøre med en eventuell graviditet. Det gir jo egentlig mening - selv om et egg skulle blitt befruktet så må det feste seg i livmoren og begynne å produsere hcg før kroppen selv vet at den har blitt gravid. Dette skjer vanligvis rundt dag 6-10 etter eggløsning. Før det så er det fysisk umulig å merke noe som helst.

(Derimot kan jeg skrive under på at man kjenner veeeeldig godt etter når man prøver. Og at om man har gått på hormonprevensjon er man ikke vant til hvordan kroppen kjennes etter å faktisk ha hatt eggløsning. Om man da senere finner ut at man var gravid, tolker man det som "symptomer" selv om det faktisk da bare var tilfeldig. Sorry.)

Anonymkode: e60b9...de1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri kjent noe. Kun èn av 8 ganger jeg har blitt gravid forsto jeg at noe hadde skjedd, for da fikk jeg en festeblødning på 9 dpo. Den var så spesiell at det ikke kunne vært noe annet. Alle de andre gangene ble jeg overrasket, fordi kjente helt vanlig PMS og var sikker på mensen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har følt en slags hardhet i livmorområdet noen dager etterpå. Har vært samme følelsen i alle 4 graviditeter.

Anonymkode: eeaea...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De to gangene jeg ble gravid var eneste jeg merket før ikm at eggløsningsslimet aldri ga seg på en måte. Hatt slimete utflod gjennom begge svangerskap.

Anonymkode: 76e01...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å få litt ømme bryster mellom EL og IKM, men da jeg var gravid fikk jeg helt vanvittig ømme bryster 6 dpo, så ømme har de aldri vært før. I tillegg kjente jeg på følelsen «shit, nå  er jeg gravid», hadde det på følelsen og den har jeg ikke hatt i andre prøveperioder (hvor det da ikke har klaffet heller). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har mensen om ca. to uker, hatt EL og lagt inn litt aksjer to dager før EL. Har nå ømme bryster og litt små murring i magen, det er 4 dager siden EL. Jeg har lest litt forskjellig, men vil gjerne høre om noen her har opplevd symptomer på graviditet like etter EL? ☺️

Anonymkode: f694b...a72

Jeg kjente ingenting. Kjente ingenting mange uker på vei. 

Anonymkode: effa8...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjente ingenting. Kjente ingenting mange uker på vei. 

Jo forresten det var et par dager hvor brystene mine plutselig føltes store og tunge! Men det forsvant da. Det var før positiv test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei kjente ingenting. Men har ofte litt mens-aktige smerter rundt EL, uavhengig av graviditet. 

Anonymkode: e300a...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var helt sikker på at det ikke hadde gått. Har alltid kjent mer symptomer når svangerskapet har vært innbilt enn de to gangene det var reelt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...