Gå til innhold

Angrer på at jeg tok vaksine

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter jeg tok vaksinen har jeg kjent på en slags småangst. Jeg er redd for å bli kronisk syk. 

jeg har to bære venninner som fikk narkolepsi av svineinfluensa vaksinen. Ja, sannsynligheten for at man får en slik sykdom er minimal. Og det var svært få som fikk det. Men for meg er er det da mange nok, fordi jeg kjenner to stk som fikk svineinfluensa vaksinen og ble kroniske syke. 

jeg kjenner jeg angrer litt, men likevel skal jeg fullføre dette og ta andre. Er jo uansett for sent nå. 

er jeg den eneste som småangrer og kjenner på en litt angst angående dette?

Anonymkode: 5e3ef...75d

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forståelig at du kjenner på dette. 

Husk at de uheldige tilfellene med svineinfluensavaksinen er veldig opplyst om, men ikke med alle de hundretusener som det gikk bra med. 

De har også gått ut og sagt at de har lært av feilen med svineinfluensavaksinen, at det skal bedre testing til før de utgir en vaksine på samme måte. Så de har lært og det har vert stort fokus på koronavaksinen i alle land. 

Bivirkninger er det jo av koronavaksinen også, som absolutt alle andre vaksiner. 

Men for å bekjempe dette skumle viruset så må man nesten bidra på lik linje som vaksinene vi får i vaksinasjonsprogrammet vårt. En for alle, alle for en. 💪

Det er bare mine tanker :)

Anonymkode: 3fa50...19e

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risikoen for alvorlige bivirkninger ved Korona er vel uansett høyere? 

Anonymkode: 7d6b3...638

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Etter jeg tok vaksinen har jeg kjent på en slags småangst. Jeg er redd for å bli kronisk syk. 

jeg har to bære venninner som fikk narkolepsi av svineinfluensa vaksinen. Ja, sannsynligheten for at man får en slik sykdom er minimal. Og det var svært få som fikk det. Men for meg er er det da mange nok, fordi jeg kjenner to stk som fikk svineinfluensa vaksinen og ble kroniske syke. 

jeg kjenner jeg angrer litt, men likevel skal jeg fullføre dette og ta andre. Er jo uansett for sent nå. 

Tror absolutt ikke du er den eneste! Det er mange som har angst for det. Selv har jeg tatt begge, og det har gått fint! Gjør nok det for deg også skal du se :) 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hjelper i det hele tatt, så er jeg alvorlig kronisk syk, og jeg skal ta den :) hadde også tatt den om jeg var frisk. Og husk at teknologien er en hel annen.

Anonymkode: 4eceb...9b3

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Koronavaksinen og svineinfluensvaksinen er laget på 2 helt forskjellig måter så angsten din har ingen rot i virkeligheten. 

Anonymkode: 89dd0...dee

Veldig mye angst har ikke rot i virkeligheten.

Anonymkode: 60e1e...144

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på akkurat samme måte, og vurderer å droppe dose 2 pga. angsten. 😓 Møter ingen forståelse. 

Anonymkode: 6bf5f...2d4

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er bedre å angre på noe jeg har gjort enn å angre på det jeg ikke gjorde. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve vaksinen går fort ut av kroppen. Den gjør bare at kroppen «husker» hvordan den skal reagere dersom viruset skulle angripe kroppen senere. 
Så det er ikke slik at vaksinen sirkulerer rundt i kroppen for resten av livet. 

Anonymkode: e35fb...526

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på om det var av vaksinen de fikk narkolepsi.

Anonymkode: d341e...d46

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Veldig mye angst har ikke rot i virkeligheten.

Anonymkode: 60e1e...144

All angst har rot i virkeligheten til den som opplever den, hvis man bare graver litt dypere. 

Anonymkode: a7575...d8d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Angrer du etter å ha tatt Paracet eller Ibux også?

Kan få ganske heftige bivirkninger av de også

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Les denne, ts, her har en med tilsvarende problemer som deg fått hjelp: https://tjomlid.com/2021/07/05/a-spre-vaksinefrykt-skader-andre-epost-fra-en-leser/

Anonymkode: 1b316...3e2

Men det er jo ikke sant. Det tok årevis før myndighetene anerkjente at svineinfluensavaksinen kunne føre til noe negativt. Mange får aldri erstatning.  AstrA zeneca gis fortsatt til fattige land. Hadde det ikke vært for den ene overlegen i Oslo som ikke ga seg, så hadde vi fortsatt gitt den her også. For det handler om ett liv mot en million. Og om det livet er ditt - vil du fortsatt ofre det?

Anonymkode: 3292a...584

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg leste hva FHI skrev om bivirkninger av Moderna-vaksinen, og ble overrasket over hvor hyppige de milde bivirkningene er. Jeg gikk likevel.

Når vaksinen var tatt, ble jeg utrolig lettet og glad, og skal helt uten tvil også ta neste.

Vaksinene Vi bruker i Norge er basert på mRNA-teknologi og virker derfor ikke på samme måte som svineinfluensa-vaksinen.  Ja, jeg vet at dette kan introdusere andre risikoer, men når jeg ser hvor raske de er til å endre vaksineregimet på grunnlag av observasjon av bivirkninger føler jeg meg tilstrekkelig trygg.

Endret av Alterego666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg måtte få Astra Zeneca'n som første dose, og som nummer 2 ble jeg tilbudt Pfizer. Jeg er blitt skikkelig skeptisk etter AZ, og har valgt å avvente med dose 2, da det ikke er forsket noe på å blande vaksiner...

Anonymkode: ca30c...bd6

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som mest sannsynlig har fått en kronisk sykdom etter en virusinfeksjon. Det er selvfølgelig vanskelig å bevise, men også den mest sannsynlige forklaringen. Flere som har hatt covid, kyssesyken og andre virussyksommer sliter i etterkant. Poenget er at det meste her i livet innebærer en risiko, men sannsynligheten for at det skjer noe fordi du har tatt vaksine er veldig lav. Med vaksine har du i tillegg handlet til det beste for fellesskapet og det har jo også en verdi. 👍🏼

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får heller prøve å tenke på alle de som reddet livet ved å ta svineinfluensavaksinen. Det er langt, langt flere enn de som fikk alvorlige bivirkninger.

Anonymkode: e4139...7a7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men det er jo ikke sant. Det tok årevis før myndighetene anerkjente at svineinfluensavaksinen kunne føre til noe negativt. Mange får aldri erstatning.  AstrA zeneca gis fortsatt til fattige land. Hadde det ikke vært for den ene overlegen i Oslo som ikke ga seg, så hadde vi fortsatt gitt den her også. For det handler om ett liv mot en million. Og om det livet er ditt - vil du fortsatt ofre det?

Anonymkode: 3292a...584

Hvorfor sammenligner du med svineinfluensaen? Den er laget på en fullstendig annerledes måte en Pfizer/Moderna.

Leste du linken jeg sendte oppi her? Her er en til:

https://tjomlid.com/2020/10/13/del-1-3-korona-og-vaksiner-noen-tanker-sett-i-lys-av-svineinfluensavaksinen/

Anonymkode: 1b316...3e2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...