AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Del Skrevet 5. juli 2021 Venninnene vil samles til vinkveld idag siden vi for en gangs skyld har fri alle sammen. Jeg tok en tidligtest idag, 11 dpo, og den var negativ. Så, er det bare å gi opp, og ta seg ei flaske vin? 26 dagers syklus, venter mens på torsdag. Anonymkode: 1f268...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Del Skrevet 5. juli 2021 Så lenge du ikke har fått påvist graviditet så er det bare å drikke tenker jeg. Du kan jo ta noen glass, men ikke flatfylla liksom? Jeg var redd for å drikke alkohol før negativ test det første halvåret med prøving, innså tilslutt at det kunne ta tid, og nå 2 år etter er jeg fortsatt ikke gravid, så drikker alkohol med god samvittighet frem til jeg har positiv test. man må kunne leve. Anonymkode: 71e5e...33f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. juli 2021 #3 Del Skrevet 5. juli 2021 Signerer AB over. Lev som normalt frem til positiv test. Personlig gjorde jeg i alle fall det, men jeg dro ikke på flatfylla rett før testing riktignok. Men vin/øl o.l tenker jeg er helt innafor Først ved positiv test er det 100% avholds. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Del Skrevet 5. juli 2021 Jeg valgte å avstå i denne perioden. Hadde ikke orket ubehaget dersom jeg endte med positiv test. Da jeg ble langtidsprøver tok jeg gjerne 1-2 glass, men aldri fylla. Anonymkode: 7743f...07c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Del Skrevet 5. juli 2021 Med negativ tidligtest på 11 dpo ville jeg drukket uten dårlig samvittighet. Ville droppet sprit-flatfylla da men noen glass vin tenker jeg er ok. Vi prøvde ganske lenge og det ble veldig vanskelig å skulle være avholds halve måneden (selv om jeg ikke drikker veldig mye, men det ble liksom mer stress og fokus rundt prøvingen da) Anonymkode: c268c...14e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #6 Del Skrevet 5. juli 2021 Jeg tok 2 halvlitere 5-6 DPO, uten at det ser ut til å ha gjort noen skade. Søstera mi festa skikkelig før hun visste at hun var gravid begge gangene. De er friske og fine barn i dag. Anonymkode: 54208...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #7 Del Skrevet 6. juli 2021 Hadde nok tatt meg noen glass da ja. Negativ tidligtest 11 dpo skal jo være relativt sikker, selv om det alltid finnes unntak. Jeg valgte å kose meged noen glass i dpo-land siden det tok litt tid å bli gravid. Men drog aldri på fylla da 😅 Anonymkode: 28d95...32b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #8 Del Skrevet 6. juli 2021 Tusen takk for svar alle sammen 🤗 bestemte meg for å gå, men la være å drikke. Det gikk helt supert, spesielt siden en av de andre måtte kjøre 😊 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hadde nok tatt meg noen glass da ja. Negativ tidligtest 11 dpo skal jo være relativt sikker, selv om det alltid finnes unntak. Jeg valgte å kose meged noen glass i dpo-land siden det tok litt tid å bli gravid. Men drog aldri på fylla da 😅 Anonymkode: 28d95...32b Siden egget kan feste seg 12 dpo, så er det absolutt ikke sikkert at håpet er ute, så er ingenting rart med det. Forrige gang fikk jeg ikke positiv før 16 dpo. Forresten dere, idag skimter jeg svak svak strek på 1 vanlig test, og 2 tidligtester 😮😮 tør ikke håpe enda, men skyggestrek på alle 3?? 😬😮 Så konklusjon: glad jeg holdt meg edru igår 😊 Ts Anonymkode: 1f268...8b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frauken Skrevet 6. juli 2021 #9 Del Skrevet 6. juli 2021 Nå er jo vinkvelden over allerede. Men jeg var i ca samme situasjon og spurte legen min når jeg uansett hadde time. Han sa at jeg kunne drikke. At det var viktig å kunne leve som vanlig selv om man prøver, og at det uansett ville ta tid før et eventuelt foster kobles på blodstrømmen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #10 Del Skrevet 7. juli 2021 Frauken skrev (8 timer siden): Nå er jo vinkvelden over allerede. Men jeg var i ca samme situasjon og spurte legen min når jeg uansett hadde time. Han sa at jeg kunne drikke. At det var viktig å kunne leve som vanlig selv om man prøver, og at det uansett ville ta tid før et eventuelt foster kobles på blodstrømmen. Jeg er gift med en lege. Var som nevnt over helt avholds i perioden. Dette med blodstrøm stemmer ikke, alkohol påvirker enhver celle i kroppen. Men utover det sa han omtrent tilsvarende, at så lenge det ikke var snakk om fylla var risikoen marginal, og at man kunne leve som vanlig. Likevel anbefalte han avhold, for han visste at samvittigheten min ikke ville være god om jeg hadde tatt et-par glass dager før jeg stod med en positiv test i handa. Og om det så skulle skje noe med fosteret/barnet, ville alltid tanken på de glassene vært med meg, selv om det ikke hadde noen sammenheng. Anonymkode: 7743f...07c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #11 Del Skrevet 7. juli 2021 Forskning sier også at man kan ta et glass i uka gjennom hele svangerskapet uten at barnet tar noen skade av det, men dette rådet blir ikke gitt fordi man er redd for at folk ikke skal klare å begrense seg. Jeg vil helst ta to glass når jeg først tar, så jeg venter gladelig til etter fødsel med å sette i gang igjen! Anonymkode: 54208...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #12 Del Skrevet 7. juli 2021 On 7/5/2021 at 12:22 PM, AnonymBruker said: Så lenge du ikke har fått påvist graviditet så er det bare å drikke tenker jeg. Du kan jo ta noen glass, men ikke flatfylla liksom? Jeg var redd for å drikke alkohol før negativ test det første halvåret med prøving, innså tilslutt at det kunne ta tid, og nå 2 år etter er jeg fortsatt ikke gravid, så drikker alkohol med god samvittighet frem til jeg har positiv test. man må kunne leve. Anonymkode: 71e5e...33f Jeg begynte å gjøre det samme som deg. Har bestemt meg for å drikke alkohol inntil jeg blir gravid. Nå skal jeg ta mitt første ivf-innsett om noen uker, og da bør jeg nok stoppe å drikke alkohol ved syklus-start / eller noen dager før selve innsettet... Anonymkode: c9d53...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #13 Del Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg begynte å gjøre det samme som deg. Har bestemt meg for å drikke alkohol inntil jeg blir gravid. Nå skal jeg ta mitt første ivf-innsett om noen uker, og da bør jeg nok stoppe å drikke alkohol ved syklus-start / eller noen dager før selve innsettet... Anonymkode: c9d53...870 Jeg som skrev over her som du svarte på. Skal også ha første forsøk IVF nå i august. Starter med nesespray nå om 2 uker, så tenker jeg fortsatt kan ta et glass vin eller øl om det skulle bli en anledning da (vet det blir det en dag etter jeg begynner med nesesprayen), men holder meg helt unna etter det og når jeg begynner med sprøyter osv. Anonymkode: 71e5e...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #14 Del Skrevet 8. juli 2021 En negativ test 11 dpo pleier å være veldig sikker med testene på dagens norske marked, men det finnes så klart unntak med de som produserer hcg senere! Jeg ville i hvert fall kost meg uten dårlig samvittighet, men holdt meg til noen få glass🥰 Anonymkode: 5319e...9d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå