Gå til innhold

Hva heter leken med museskritt, elefantsteg, spagathopp, bananhopp, krabbesteg osv.?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det denne leken?

Den husker jeg ikke, men den høres morsom ut.😊

Så gøy å friske opp hukommelsen med gammeldagse leker😃

Anonymkode: 02237...f5d

Ja, og fargekongen bestemmer museskritt, elefantskritt, kenguruhopp, etc😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hull i hatten lekte vi slik: 

1 opproper sto foran en rekke med folk imens hen holdt en ball. Hen måtte tenke på et ord. F. Eks rabarbra. Ga ballen til nr 1. I rekka og sa," jeg tenker på noe som er ute som begynner på R" .. Alle fikk ballen og gjettet på et ord. Om ingen tippet riktig begynte hen forfra igjen og sa "jeg tenker på noe som er ute som begynner på RA" . Hele rekka igjen.. Om en da svarte rett skal hen rope hull i hatten på "Lise" og løpe. Lise tar ballen og roper stopp. Lise tar så 3 lange steg mot opproper, opproper (hen) står med armene som en kurv. Lise sjal spytte mot opproper og stå der spyttet lander for så å kaste oppi kurven, treffer Lise skal hun være opproper. Bommer hun er det hen sin tur igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, disse hadde vi også.😃 Husker saksehopp, men hvordan tar man et krokodillesteg? Kanskje det var den hvor man åler seg langsmed bakken? 

(Hjelp, med alle disse morsomme navnene kommer barna mine aldri til å ville gå normalt igjen hvis jeg først lærer dem om krokodillesteg, saksehopp og bananhopp, da blir det krokodillesteg i matbutikken og bananhopp herfra til evigheten🤣)

Anonymkode: 02237...f5d

Man åler seg fram ja. Litt vondt å forklare. Ligner litt på en målemark, bare at man er helt nede på bakken og setter føttene der hendene havnet etter et tak, så reiser man seg, og tar et nytt, hvis man tar flere. Lettere å vise enn å forklare.

Klart unger syns sånt er gøy. Er jo en grunn til at man husker den 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...