AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Del Skrevet 4. juli 2021 Bør jeg ta teorien nå allerede i tinn 1 (kl B)? Læreren min sa det, jeg har lest gjennom og fokuserer på det som er viktig nå, men det blir letere å ta det ettersom jeg får litt mer forståelse av det store bildet, om du skjønner? Hvordan gjorde du det? Likegreit å ta teorien nå? Anonymkode: 41080...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Del Skrevet 4. juli 2021 Teorien er super enkel, bare å ta den så fort du kan å få den ferdig! Anonymkode: b6601...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Teorien er super enkel, bare å ta den så fort du kan å få den ferdig! Anonymkode: b6601...43b Jeg synes ikke den ser enkel ut Anonymkode: 41080...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Del Skrevet 4. juli 2021 Jeg begynner å ta lappen nå og tenker å ta teorieksamen om en måned. Tenker at mye er grunnlaget for det å kjøre bil. Men jeg er over 25 så jeg slipper trafikalt grunnkurs (som er teori også). Anonymkode: f1d68...cee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Del Skrevet 4. juli 2021 Flere? 😀 Anonymkode: 41080...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 4. juli 2021 #6 Del Skrevet 4. juli 2021 Jeg tok lappen i februar (ikke i år), mens teorien tok jeg november året før der igjen. For meg var teorien ALT annet enn enkel, men når jeg hadde en del kjøreerfaring forsto jeg sammenhengen bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Del Skrevet 4. juli 2021 Tar den før jeg begynner å kjøre. Anonymkode: af65e...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Del Skrevet 4. juli 2021 Tok prøven ca to mnd etter jeg begynte på kjøreskolen. Begynte å pugge da jeg begynte å øvelseskjøre noen måneder før så jeg skulle være godt forberedt og måtte bruke minst mulig tid og penger. Var greit å bare bli ferdig med det. Leser fortsatt på teori innimellom for det er så mye som går i glemmeboka når det ikke brukes. Anonymkode: 707c2...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #9 Del Skrevet 4. juli 2021 kommer litt ann på om du lærer gjennom teori eller praktisk. for noen er det ene best, for andre det andre. det er også lurt å ha litt kjøreerfaring for å ha litt mer bakgrunnsforstpekse. Hvis du lærer best av å lese så er det kanskje best å ta den nå. det gir deg også mer forståelse og kunnskaper til kjøring. noen liker å "vite alle regler og teorien på hvordan" Hvis du lærer mer gjennom praktisk kan det være bedre å øvelseskjøre en stund først.da kan du spørre "hvorfor" eller be kjørelærer og dine foreldre å fortelle om ulike regler, om situasjoner, skilt, hvilke felt du skal ligge i etc. da kan det være lettere å forstå og huske det teoretiske. Anonymkode: 6e4d9...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #10 Del Skrevet 4. juli 2021 NEI. Men det kommer kanskje an på hvor du bor. Her i Stor Oslo er nå sinnsyke køer for oppkjøring, vi snakker 4-5 måneder. Tar man teori før man begynner på praktisk opplæring, så bruker man kanskje ca ett år på å fullføre alt det praktiske, også må man potensielt vente fire måneder før første oppkjøring. Og hvis man da stryker på sin første oppkjøring, har jo man allerede brukt opp 1,5 år av sine 3 år som teoriprøven gjelder. Så nå i Oslo anbefaler man faktisk å vente med å ta teori, etter at man har bestått alt det praktiske, kontra det man anbefalte før - ta teori først. Det er på grunn av at vegvesenet ikke klarer å ta unna kjøreprøver. Anonymkode: 897b4...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå