Finki Skrevet 8. juli 2021 #41 Del Skrevet 8. juli 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skal få IVF-behandling etter sommeren og merker at jo mer det nærmer seg, jo mer gruer jeg meg. Har hele tiden tenkt at dette blir tøft psykisk, men innser nå at det blir tøffere psykisk enn jeg kanskje hadde tenkt (hvertfall om det ikke går), og at det også kan være utfordrende fysisk. Er redd for sprøyter (besvimer ofte ved blodprøve, I know, skikkelig teit...) men tror likevel den delen vil gå fint. Men ja, kjenner jeg faktisk er litt redd! Har også hatt drømmer (les: mareritt) hvor de skal ta ut egg og ikke finner noe og at egglederne blir revet over 🙈 Anonymkode: 4ac3b...d5b Tror du kan slappe av når det gjelder den drømmen, altså, det er en liten risiko for ting som kan gå galt, men avrevne eggledere har jeg aldri hørt om 😅 (Dessuten trenger du jo ikke egglederne nå som du skal ha IVF 🤪) Hvis du har sprøyteskrekk, så er denne prosessen fin eksponeringsterapi. Du starter som regel med små sprøyter, og så går det seg til etter hvert. Enig i at det psykiske er verst. Litt vondt nå og da kan jeg takle, men det kan fort bli mye grubling og bekymring. Mitt beste råd er å ikke ha så høye forventninger til det første forsøket. Det kan ta litt tid å finne en metode og medisin som funker for deg, så ikke gå i kjelleren om det blir få eller ingen egg første gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #42 Del Skrevet 8. juli 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skal få IVF-behandling etter sommeren og merker at jo mer det nærmer seg, jo mer gruer jeg meg. Har hele tiden tenkt at dette blir tøft psykisk, men innser nå at det blir tøffere psykisk enn jeg kanskje hadde tenkt (hvertfall om det ikke går), og at det også kan være utfordrende fysisk. Er redd for sprøyter (besvimer ofte ved blodprøve, I know, skikkelig teit...) men tror likevel den delen vil gå fint. Men ja, kjenner jeg faktisk er litt redd! Har også hatt drømmer (les: mareritt) hvor de skal ta ut egg og ikke finner noe og at egglederne blir revet over 🙈 Anonymkode: 4ac3b...d5b Er mange som går igjennom dette, og de sier at det går fint. Men ja er lett å bli grepet av angst og. Jeg er veldig engstelig, og det kun for et ivf-innsett. Anonymkode: 4570b...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #43 Del Skrevet 8. juli 2021 Jeg gikk i alle fall fra å måtte se bort og puste dypt om det var sprøyter eller boldprøve, til at jeg på tredje forsøket måtte blande egen sprøyte, sette den i egen mage med gammeldags sprøytespiss, i svak turbulens på et flytoalett... Så som noen påpeker - tidenes eksponeringsterapi... For ikke å snakke om at jeg nå nærmest kler av meg på vei inn på legekontoret mot gyn.stolen.. Anonymkode: 002b5...6ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #44 Del Skrevet 8. juli 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg gikk i alle fall fra å måtte se bort og puste dypt om det var sprøyter eller boldprøve, til at jeg på tredje forsøket måtte blande egen sprøyte, sette den i egen mage med gammeldags sprøytespiss, i svak turbulens på et flytoalett... Så som noen påpeker - tidenes eksponeringsterapi... For ikke å snakke om at jeg nå nærmest kler av meg på vei inn på legekontoret mot gyn.stolen.. Anonymkode: 002b5...6ad Glad for å slippe å sette sprøyte på meg selv i egen mage. Men det blir sikkert en vanesak når man lærer seg å gjøre det. Anonymkode: 4570b...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #45 Del Skrevet 9. juli 2021 Finki skrev (21 timer siden): Tror du kan slappe av når det gjelder den drømmen, altså, det er en liten risiko for ting som kan gå galt, men avrevne eggledere har jeg aldri hørt om 😅 (Dessuten trenger du jo ikke egglederne nå som du skal ha IVF 🤪) Hvis du har sprøyteskrekk, så er denne prosessen fin eksponeringsterapi. Du starter som regel med små sprøyter, og så går det seg til etter hvert. Enig i at det psykiske er verst. Litt vondt nå og da kan jeg takle, men det kan fort bli mye grubling og bekymring. Mitt beste råd er å ikke ha så høye forventninger til det første forsøket. Det kan ta litt tid å finne en metode og medisin som funker for deg, så ikke gå i kjelleren om det blir få eller ingen egg første gangen. Haha, vet at denne frykten er helt irrasjonell 😅 og for all del, jeg GLEDER meg helt sykt til å komme i gang, men da dukker det jo opp tanker.... Anonymkode: 4ac3b...d5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå