Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen 2

Chiquita

Anbefalte innlegg

Dette er litt komisk, men jeg tenkte på deg da jeg fant bittesmå bananer på REMA her om dagen. De var dessuten så søte at jeg bare måtte kjøpe dem! :ler:

Kan da ikke være sånn at en må finne ut av hvordan systemet fungerer helt på egenhånd, vel?
Jo, det kan virke slik! Det later ikke til at noen, og i hvert fall ikke trygdekontoret, har forstått hvordan de nye reglene fungerer. Jeg tror faktisk man bør være utdannet jurist og ganske så frisk for å være sykmeldt! :tristbla:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk deilig med en barnehage nærmere der man bor. Er utrolig tungt å måtte bruke hele dagen på henting og bringing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt komisk, men jeg tenkte på deg da jeg fant bittesmå bananer på REMA her om dagen. De var dessuten så søte at jeg bare måtte kjøpe dem! :ler:

Jo, det kan virke slik! Det later ikke til at noen, og i hvert fall ikke trygdekontoret, har forstått hvordan de nye reglene fungerer. Jeg tror faktisk man bør være utdannet jurist og ganske så frisk for å være sykmeldt! :tristbla:

Nå er det ikke NAV som egentlig er mitt problem, for de innrømmer i allefall at de ikke kan reglene nå, og lar tvilen komme meg til gode. Så vi har nå et godt samarbeid.

Problemet er egentlig legen min som ikke helt skjønner hvor problematisk det er med bekkenløsning i barnehagen.

Jeg har enda ikke kommet opp med en "slagplan" før neste legetime på onsdag. Men at jeg skal ut i gradert sykemelding er ikke aktuelt slik jeg ser det. Jeg vil ikke risikere å bli værre igjen nå når jeg på en eller annen måte har funnet et aktivitetsnivå som holder bekkenet ganske stabilt. Merker jo med en gang jeg blir litt mer aktiv enn "det vanlige" at bekkenet begynner å krangle.

Men det var bare det å få legen til å skjønne dette da... :frustrert:

Fantastisk deilig med en barnehage nærmere der man bor. Er utrolig tungt å måtte bruke hele dagen på henting og bringing

Ja.

Jeg bruker jo 3,5 time i bilen dersom jeg skal kjøre hjem mellom bringing og henting. Og det er jo helt galskap!

Det sliter veldig på meg både fysisk og psykisk, kjenner jeg.

Men så har jeg jo ikke noe valg heller da...

Vurderer å kjøre campingvogna i nærheten av der hvor barnehagen er, slik at jeg kan dra dit og legge meg el.l når barna er kjørt i barnehagen.

Det MÅ da egentlig være praktisk!!!!

Men så var det bare å finne et egnet sted å parkere den vogna da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen i nærheten som kan avlaste deg litt den siste tiden av svangerskapet slik at du slipper å kjøre dem til barnehagen hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen i nærheten som kan avlaste deg litt den siste tiden av svangerskapet slik at du slipper å kjøre dem til barnehagen hver dag?

Nei, det er egentlig ikke det.

Alle er i full jobb.

Men men - det er jo bare 6 uker igjen til guttene skal ha ferie, og da skal mannen også ha ferie.

Så det er 6 uker med kjøring igjen.

Skal nok gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til 5 mil som vi har pr vei nå, så går det ned til bare 1 mil.

STOR forrandring, og jeg gleder meg stort

Hjelpe meg! Har dere flyttet og har ungene i barnehagen der der bodde tidligere, eller har dere hele tiden hatt barnehageplass så langt vekke? Høres uansett slitsomt ut, selv om man ikke hadde bekkenløsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hjelpe meg! Har dere flyttet og har ungene i barnehagen der der bodde tidligere, eller har dere hele tiden hatt barnehageplass så langt vekke? Høres uansett slitsomt ut, selv om man ikke hadde bekkenløsning!

Vi har hele tiden (men bare siden februar da) hatt barna i denne barnehagen.

Det har ikke vært SÅ tungvindt tidligere, for da har jeg også jobbet i samme barnehage. Men nå når jeg ikke jobber der (og dermed må kjøre av den grunn), så er det litt slitsomt ja.

Men men - snart ferietid :tommel:

Hvordan gikk det hos legen?

Jo da.

Jeg fikk 100% sykemelding - i 3 uker....

Altså ville legen la meg gå hjemme i 3 uker, før en eventuell ny sykemeding frem til permisjon.

Hun har et håp om at jeg kan jobbe de siste 3 ukene mellom sykemeldingen og permisjonen....

Er jo ikke annet å gjøre enn å le av det hele.

Hvor store er sjansene for det da, når jeg nå har vært sykemeldt siden uke 21(?).... :forvirret:

Jeg måtte ikke krangle meg til 100% sykemelding heller - av den grunn av at NAV hadde ringt henne og fortalt at jeg hadde gått på aktiv sykemelding for lenge nå, og at de da i stedet "anbefalte" full sykemelding (altså, legen fikk ikke la meg gå på aktiv sykemelding noe lengre - og gradert har hun nå innsett ikke er noe alternativ)

Uansett - jobbe er ikke noe alternativ for meg nå.

Jeg er avhengig av krykkene, og krykker i barnehage er vel ikke spesielt praktisk, vil jeg mene :ler:

Jeg er avhengig av hjelp for å kunne "ta meg av" barna jeg har hjemme også. Så da går det i allefall ikke å jobbe.

F.eks dagen i morgen:

06.15: Stå opp. Mannen hjelper til med å få barna klar og i bilen

07.00: Avreise. Min bror er med i bilen siden han skal på skole samme sted. Han hjelper meg med avlevering i barnehagen

08.20: Min bror må være på skolen. Jeg kjører hjem og finner senga (og ev pc'en)

13.10: Henter min søster på skolen. Hun blir med meg for å hjelpe meg i hentesituasjonen i barnehagen

15.15: Vi er hjemme igjen (etter å ha kjørt min søster hjem, samt kjørt litt ekstra rundt mens vi venter på at Bananmannen skal komme hjem fra jobb og dermed hjelpe meg med å få barna inn i huset igjen)

Det er et puslespill uten like å få dagene til å gå opp. Og jeg blir lei. Men men - snart er det ferietid, og da blir alt så MYE MYE bedre....

Jeg har en "gladmelding"også da...

Jeg har nå avtalt time til gravid-fotografering av meg selv.

Det blir spennende!

Har ikke gjort det med de to andre, men nå har jeg veldig lyst. Og ei som er i barselsgruppa med minstemann er "fotograf" (egentlig journalist, men har eget fotostudio i tillegg), så vi har nå en avtale....

Må si jeg gleder meg!!!

Venter enda noen uker før vi tar bildene.

Tar de når jeg er 37+4.

Sjansene for at jeg da allerede har født er jo veldig små (ettersom jeg har født over termin de to andre gangene), så jeg føler meg trygg på å ta de "så sent"...

(ingen tro på noen fødsel før termin her nei) :sjenert::ler:

Nå tror jeg snart at jeg skal gå og legge meg.

Lei av å være oppe også

(egentlig lei av det meste) :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får håpe det...

(jeg rakk forresten å ta en tur i skogen med mei tai'en før jeg ble avhengig av krykkene. Og sånn rent bortsett fra at Minibanan da var syk og litt utilfreds av den grunn, så var det helt supert!!!!!) :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en mildt sagt merkelig lege du har. Hva er vitsen med 3 uker og så skal du liksom jobbe de siste 3 :klø: Da tror jeg at jeg hadde tatt meg bryet med å skrive 6 med en gang. Eller hun mener kanskje at du på mirakuløst vis har kastet krykkene og spretter bortover plena om en 3 ukers tid? :ler: Godt det ikke er lenge igjen iallefall.

Den der levere/hentesituasjonen høres litt tungvindt ut. Mannen din kan ikke begynne senere eller ta fri tidligere for å avlaste deg akkurat da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en mildt sagt merkelig lege du har. Hva er vitsen med 3 uker og så skal du liksom jobbe de siste 3 :klø: Da tror jeg at jeg hadde tatt meg bryet med å skrive 6 med en gang. Eller hun mener kanskje at du på mirakuløst vis har kastet krykkene og spretter bortover plena om en 3 ukers tid? :ler: Godt det ikke er lenge igjen iallefall.

Den der levere/hentesituasjonen høres litt tungvindt ut. Mannen din kan ikke begynne senere eller ta fri tidligere for å avlaste deg akkurat da?

Jeg aner ikke hva legen håper på.

Virker ikke som om hun har så veldig stor kjennskap/kunnskap om bekkenløsning i allefall...

Men men - jeg kan da vel ta en ekstra tur til legen jeg. Har jo liksom ikke annet å gjøre... :forvirret:

Desverre har ikke Bananmannen mulighet for å hjelpe meg i bringe-hente-situasjonene.

Han har en jobb hvor han må være fra 7-15, og når barnehagen først åpner 7.30 og stenger 15.30, så er det jo ikke praktisk mulig.

Mamma har hentet for meg et par ganger da, og det har vært DEILIG... (kan jo tenke dere bare 10 mil kjøring en dag - mot20....!!!)

Men mamma har heller ikke mulighet så veldig ofte, så da får det bare bli som det blir.

Heldigvis er Bananmannen veldig flink til å avlaste meg og la meg få hvile når han er hjemme (vel, bortsett fra nå når han har vært syk da, men det er jo forståelig). Så jeg får hvilt litt innomellom. Og jeg er jo hjemme ca 4 timer hver dag mellom bringing og henting, og da får jeg også hvilt en del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Uff, det høres slitsomt ut å være Chiquita om dagen.

Men siden det ikke går å ha de hjemme hele dagen så må det jo bli sånn.

Spennende med gravid bilde. :tommel:

Håper de siste 6 ukene går unna uten alt for store problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de siste 6 ukene går unna uten alt for store problemer.

*kremt*

Det er 7 uker igjen enda ;)

Jeg skal nok overleve denne perioden også, skal dere se.

Alt går jo når man bare vet at det er midlertidig... :sjenert:

Nå er det vel 49 dager til termin. Som tiden flyr....

Føler IKKE at jeg er klar for dette. Tror jeg prøver å fortrenge det.

- forhåndsjournalen sykehuset skal ha 2 mnd før termin har jeg ikke sendt enda. Er ferdigskrevet, men ikke pakket i konvolutt

- babyklær ligger i en eske nedi kjelleren

- soverommet er ikke "ommøblert" slik at vi får plass til en babyseng igjen

- helsekortet som jeg egentlig skal ha med meg over alt er sjeldent med :fy:

- osv osv osv

Dette hadde jeg klart i god tid tidligere.

Men ikke nå nei

Ting jeg skal gjøre

- sende forhåndsjournal

- vaske babyklær

- bestille lammeskinn fra www.nostebarn.no

- rydde på soverommet slik at det blir plass til å ommøblere

- rydde Lillebanan sine klær ut av stellekommoden, og plassere babyklær der.

- rydde i klesskapet på rommet til Lillebanan, og plassere hans klær der inne

Sikkert mer også, men jeg orker ikke tenke på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sendt forhåndsjournalen :-D

*stolt av at jeg endelig har fått gjort det*

Endret av Chiquita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm - må legge til at innlegg til for å få varsel på svar her igjen.

Det har på mystisk vis forsvunnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Chiquita sier stygge ting*

Etter at bekkenet nå begynte å bli litt bedre i dag, etter noen dager på krykker, så fant jeg ut at jeg skulle rydde litt på vaskerommet.

Har vasket klær til den store gullmedaljen, og skulle sortere det mannen bare hadde hivd på gulvet der inne...

Jo TAKK....

Gjett om bekkenet ble værre igjen da. Greide å komme meg fra vaskerommet og inn på badet, men der falt jeg sammen. Greide ikke å holde meg oppreist vha musklene i bekken og korsrygg

:frustrert:

Heldigvis stod krykkene der og jeg greide å komme meg opp og på stua - til en lettere fortvilt Bananmann :forvirret:

Vi skal etter planen reise bort i morgen, men det ser mørkt ut akkurat nå. Vi har en liten mulighet for å vente til fredagsmorgen før vi reiser, så vi får se da...

Kryss fingrene for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en uke er passert.

6 uker til termin nå...

Det får gå som det går.

Bør vel prøve å få pakket fødebaggen snart, men føler ikke at det haster alikevell.

Akkurat nå er det mest ferie som står i hodet på meg. Avslapping og kos sammen med mann og barn. Så får den kommende fødselen bare komme når den kommer

34+2 (siden vi er overmidnatt nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag pr. def. HØYGRAVID!!!!!!

I dag er det 40 dager igjen til terminen.

Nå må jeg ærlig innrømme at jeg begynner å bli litt stressa.

Føler ikke at vi har NOE klart...

Selvfølgelig - nyfødtklær har vi jo massevis av i nøytrale farger (ettersom vi ikke visste kjønnet på Lillebanan), og det er ikke sikkert den lille trenger så mye klær heller, dersom august blir varm. Men noe klær bør jeg vel vaske opp alikevell...

Og vi har ikke noe babyutstyr klart til bruk (ligger i kjeller og på loft).

Men - dette er jo noe mannen kan fikse mens jeg er på sykehuset da. Må da ha noe å gjøre han også ;)

Det som vel egentlig haster mest, er å rydde på soverommet, og snu senga slik at jeg slipper å klatre over mannen når jeg skal ut av senga (for det er veldig upraktisk med stor mage og bekkenløsning - men jeg syns da det er så godt å ligge inntil veggen) :sjenert:

Men jeg ser for meg at dersom vannet skal gå, så må det da være bedre å kunne "sprette" ut av senga enkelt, enn å kravle seg over mannen :ler:

Men de forrige fødslene har heller ikke startet med vannavgang, så jeg tenker vel ubevisst at det ikke er noen krise, fordi det ikke kommer til å skje.

Men jeg kan vedde på at det skjer dersom vi ikke snur senga... :sprettoy:

Nei fillern, nå tror jeg at jeg skal finne senga igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...