Chiquita Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #521 Del Skrevet 3. mars 2007 den modereringen som er blitt gjort her har ikke noe med hva vedkommende modde synes passer best eller ei. ← Vel, da har vi forskjellige meninger rundt dette... Hei, forresten Jeg hadde ikke reagert dersom det ble moderert slik at det gjenstod et avsnitt... Men i mitt tilfelle så ble det stående igjen "litt her, og litt der", altså ikke en sammenhengende tekst. Men du må vite hva som stod på forhånd for å vite hva som ble fjernet. Så da er det kanskje ikke noe rart at du ikke synes moderatoren har gjort en feil. Men - saken er "tatt opp" med Mette, og vi har blitt enige om "saker og ting" (uten å gå noe mer inn på det) ______ Så til det jeg gikk inn hit for å skrive... I dag er jeg 18+4 ut fra tidlig-UL... Hjelp som tiden flyr... I neste uke skal vi på ordinær UL også. Det blir spennende å se hva den endelige terminen blir. Når jeg var til jordmor så var hun i tvil om tidlig-UL-terminen var riktig, for livmoren tilsvarer ca 2 uker lengre enn hva tidlig-UL sa... Men - jeg vil tro at siden jeg har tre tette svangerskap, så kan det også føre til at livmoren vokser raskere. Så jeg heller litt mot den forklaringen... Men vi får se.... Ellers så har jeg nå sinnsykt vondt i bekkenet.... Jeg kommer meg fra arbeidsdag til arbeidsdag. Har ikke så veldig vondt når jeg er på jobb, men det kommer i full styrke på ettermiddagen og på kvelden... Så det er spennende å se hvor lenge jeg greier å holde ut i jobben... Nå i neste uke begynner det 2 nye barn (er ferdig med tilvenningen på de), og da blir det 5 barn under 1 år der (og ingen av de går). I tillegg til en på 2 år og 2 på 3 år. Så dagene er tunge. Merkes godt på bekkenet ja. Men jeg har funnet ut at dersom jeg holder meg mest mulig på gulv-plan så går det greit. Da blir det jo mindre belastning... Men så er vi jo bare 2 som jobber samtidig også da, og assistenten kan jo ikke gjøre alt det andre selv. Så da MÅ jeg jo bare gjøre så godt jeg kan. Målet nå er å kunne jobbe i 2 uker til, og så ev be legen om delvis sykemelding. Egentlig kjenner jeg at jeg skulle ha gjort det så snart som mulig, men jeg vil prøve å holde ut. Styrer/ped.leder for bhg reiser bort nå og blir borte de neste to ukene, og da er planen at jeg skal overta for henne i denne perioden. Og jeg vil jo gjøre så godt jeg kan. Men selvfølgelig - helsa går forran alt. Og det er styrer/ped.leder også veldig inneforstått med. Hun sier hun er lykkelig for hver dag jeg greier å være der. Nå har vi litt "styr" med en assistent der, som vi ikke helt vet hvor mye vi kan stole på. Og det hadde vært greit å fått avklart dette før jeg begynner å trappe ned... Men vi får se. Styrer/ped.leder driver nå og søker etter vikar for meg. Vi vet begge hvilken vei dette går... Ellers så driver vi og kikker etter bil. Og det er ikke mange biler vi liker, som samtidig har plass til 3 barneseter i bredden!!!! Men vi har funnet et par stykker som vi skal prøvekjøre nå til uka. Gleder meg!!! Så da er det bare om å få finansieringen i orden, og det ser også veldig lovende ut. Vi har jo ikke billån fra før, så når vi selger den bilen vi har nå, så får vi jo ganske ok egenkapital. Samt at vi har litt penger stående på forskellige konti. Så jo da. Det ordner seg nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 3. mars 2007 #522 Del Skrevet 3. mars 2007 Hvilke biler er det dere ser på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #523 Del Skrevet 3. mars 2007 Tja. VW Touran (eller hvordan det skrives) Toyota Avensis Verso Toyota Previa Ja, er vel disse vi har mest i tankene nå. Skal prøvekjøre de to toyotaene neste uke. Så VW har vi egentlig slått fra oss også... Så da står det mellom to Toyotaer. Vi får se hva det blir til... (Alle disse har 7 seter. Like greit å kjøpe det med en gang, ikke sant) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #524 Del Skrevet 3. mars 2007 Hm. Hvorfor får jeg ikke mail om nye innlegg her???? *irriterer meg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 3. mars 2007 #525 Del Skrevet 3. mars 2007 Tja. VW Touran (eller hvordan det skrives) Toyota Avensis Verso Toyota Previa Ja, er vel disse vi har mest i tankene nå. Skal prøvekjøre de to toyotaene neste uke. Så VW har vi egentlig slått fra oss også... Så da står det mellom to Toyotaer. Vi får se hva det blir til... (Alle disse har 7 seter. Like greit å kjøpe det med en gang, ikke sant) ← Veldig greit å kjøpe det med en gang Og om du ikke har behov for alle 7 setene så får du enda mere lasteplass. Og se om dere finner en bil der dere kan komponere hvor dere vil ha stolene selv, for da slipper dere å ha tre barneseter på rekke og rad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #526 Del Skrevet 3. mars 2007 På begge toyotaene kan vi ta ut de setene vi vil, uten at det har noe å si for de andre setene. Det har vi lagt vekt på ja. Så slik som vi tenker nå, så tar vi to forran, to på neste rad, og et sete bakerst. Da får vi nok lasteplass, mener vi... Men altså, vi skal prøve nå til uka. Og da skal vi ha med oss tre barneseter for å se hvordan det blir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 3. mars 2007 #527 Del Skrevet 3. mars 2007 Lurt å ta med setene Vi syntes det ble litt trangt i Previaen, men dere vet jo hvilken bil vi har nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #528 Del Skrevet 4. mars 2007 Vi syntes det ble litt trangt i Previaen, men dere vet jo hvilken bil vi har nå. ← Nei, det husker jeg ikke... *gullfiskhukommelse* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #529 Del Skrevet 9. mars 2007 Nå har vi vært på UL. Og vi fikk vite kjønnet (men vil ikke offentliggjøre det denne gangen - litt morro å ha en hemmelighet også...) Terminen min ble flyttet frem til den 31.juli, men jeg har ikke noe tro på at det bli juli-barn. Får jo barn med store hoder, og så nå at hode-terminen var en uke tidligere enn lår- og mage-termin. Så en uke uti august er vel tidligste fødselstidspunkt, tenker jeg Ellers så alt bra ut på UL da. Men måtte ut på gangen en tur før vi kom tilbake igjen, siden vi ikke fikk sett noen magesekk når vi var inne først. Men etter en liten time så var det da kommet en liten magesekk tilsyne Du kan kjenne fosterets bevegelser: 25. februar, 2007 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 11. mars, 2007 Fosteret begynner å høre: 1. april, 2007 (fremdeles fra babyverden.no) Altså, om et par dager nå begynner den lille å få et søvnmønster. Blir morro å se hvordan denne lille luringen planlegger å sove.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. mars 2007 #530 Del Skrevet 9. mars 2007 Så bra at alt står bra til der inne. Det er jo ikke lenge igjen nå. Halvveis allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #531 Del Skrevet 9. mars 2007 Snart halvveis ja. Egentlig skremmende å tenke på... Men morro da, selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 9. mars 2007 #532 Del Skrevet 9. mars 2007 Skal du holde oss på pinebenken helt til termin...? Ja - da er min teori at det kommer en lille chiquita senorita... *følger med vett du* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #533 Del Skrevet 10. mars 2007 Skal du holde oss på pinebenken helt til termin...? Ja - da er min teori at det kommer en lille chiquita senorita... *følger med vett du* ← Sender du en PM så skal du nok få vite, men jeg legger det ikke åpent ut i forumet nei. I allefall ikke før famiie får vite det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. mars 2007 #534 Del Skrevet 10. mars 2007 Skal du holde oss på pinebenken helt til termin...? Ja - da er min teori at det kommer en lille chiquita senorita... *følger med vett du* ← *sitter på samme pinebenken* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. mars 2007 #535 Del Skrevet 11. mars 2007 Så moro at alt så bra ut på UL.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #536 Del Skrevet 11. mars 2007 20+0 i dag!!!! I morgen er ejg 20+1 og HALVVEIS!!!! Nå er det snart bare nedtelling til terminen som gjenstår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #537 Del Skrevet 18. mars 2007 Sjefen ringte nå og spurte om jeg hadde lyst til å gå opp til en 100% stilling f.o.m neste uke... JAAAA... Og det ble jeg spurt om, selv om hun er 100% klar over at jeg er gravid, o 100% klar over at bekkenet mitt begynner å krangle, slik at jeg mest sansynlig blir helt/delvis sykemeldt i løpet av de nærmeste ukene....!!!! :hopp: Det er jo helt supert!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 18. mars 2007 #538 Del Skrevet 18. mars 2007 Gratulerer med 100% fast jobb Blir det flytting på dere nå kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #539 Del Skrevet 18. mars 2007 Gratulerer med 100% fast jobb Blir det flytting på dere nå kanskje? ← Ikke utenkelig... Men det er heller ikke utenkelig at vi blir boende her. Mannen jobber jo her, og her er det egentlig et veldig fint nabolag å vokse opp i. Men det finnes jo andre fine nabolag også... Så det blir neppe noen flytting med det første... Kanskje om mannen også får jobb samme sted som meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 18. mars 2007 #540 Del Skrevet 18. mars 2007 Ja, det beste hadde jo vært om begge hadde jobbet samme sted. Vi jobber med saken vi også.... å få jobb til begge på rett siden av byen slik at henting og bringing blir lettere og fritiden vår blir så lang som mulig. Foreløpig ser det ut som at bare jeg har klart å få jobb nært hjemmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå