Gå til innhold

Synes Claire er så fint navn. Kan det brukes i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Khadira skrev (2 timer siden):

Ah, selvfølgelig. I alle tråder med et navn som ikke er 100% norsk skriker folk ut om at uttalen skal bli så vanskelig. Legg godvilja til da folkens, hva? 

Du kan gjere si det, men det er reelt. Har en kompis med et amerikansk navn, Typ James eller Charles. INGEN over 40(ja, jeg er seriøs) klarer å si det riktig. De sier James og Charles med norsk uttale(tenk; Sharles). 

Anonymkode: a7c31...a66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns Claire er et fint navn, men det er sikkert fordi under fødsel nr 2 så hadde eg en dansk jordmor (som var helt fantastisk) som het Claire. Syns navnet funker dårlig med norsk uttale da, her hvor jeg bor blir det uttalt «kleer». På dialekten vår høres det ut som vi sier kler når vi sier navnet. Trur/håper navnet funker bedre i Danmark da😅

Anonymkode: 06f61...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det blir uproblematisk med uttalen. Jeg jobber i et internasjonalt miljø og om man legger godviljen til så klarer man å lære å uttale navnene til andre. De fleste nordmenn er ok i engelsk fra før, så ville ikke tenkt på dette som et stort problem.

Anonymkode: 14ffe...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jo, men gjør skolebarn det? Ganske brutalt å vokse opp med et navn ingen, inkludert henne selv klarer uttale. 

Anonymkode: 77f7a...337

Skolebarn lærer fort. Verre med deres foreldre. 

Anonymkode: c5907...1c9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synes ikke det er spesielt fint på norsk ("Kler"), spesielt ikke om dere skarrer. Tror ikke folk flest vil ha store problemer med å uttale det, men pent er det ikke.

Ville heller funnet en navn som fungerer på både engelsk og norsk, det er jo ikke akkurat sånn at det er vanskelig å finne... 

Anonymkode: fe1a3...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...