AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Del Skrevet 3. juli 2021 Venter barn til høsten. Pappaen er halvt irsk og der fungerer jo navnet ypperlig. Men vi skal bo i Norge, er det best å bruke Claire som fornavn nr to? Fks Mia Claire, er det pent? Anonymkode: 5cfde...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 3. juli 2021 #2 Del Skrevet 3. juli 2021 Synes Claire var veldig fint, jeg. ❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #3 Del Skrevet 3. juli 2021 Pent, men hvordan funker det i praksis? Klair? Jeg kan ikke uttale det riktig på engelsk engang. Fornorsket er det ikke pent. Anonymkode: 77f7a...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Del Skrevet 3. juli 2021 Syns det er fint som mellomnavn. Jeg har utenlandsk fornavn og norsk mellomnavn, og bruker bare det norske. Liker at jeg fikk et av hver så jeg fikk velge selv. Anonymkode: 025bd...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #5 Del Skrevet 3. juli 2021 Fint navn på engelsk, men jeg ser for meg at det blir vanskelig å uttale på norsk. Kler? Eller tenker dere å bruke engelsk uttale? Anonymkode: 426ce...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #6 Del Skrevet 3. juli 2021 Synes det er merkelig å gi en unge som skal vokse opp i Norge et navn som ikke kan uttales på norsk. Anonymkode: 31b88...eaf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Del Skrevet 3. juli 2021 Jeg har dårlige assosiasjoner til navnet, men sikkert greit nok. Anonymkode: 9f0ef...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 3. juli 2021 #8 Del Skrevet 3. juli 2021 Claire og Mia er veldig fine navn, de minner meg om resident Evil 2 og 7 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #9 Del Skrevet 3. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Synes det er merkelig å gi en unge som skal vokse opp i Norge et navn som ikke kan uttales på norsk. Anonymkode: 31b88...eaf Kler funker da fint det. Anonymkode: 9f0ef...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 3. juli 2021 #10 Del Skrevet 3. juli 2021 Ah, selvfølgelig. I alle tråder med et navn som ikke er 100% norsk skriker folk ut om at uttalen skal bli så vanskelig. Legg godvilja til da folkens, hva? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #11 Del Skrevet 3. juli 2021 Jeg synes også Claire er et nydelig navn. Hadde jeg bodd i et engelsktalende land eller hatt barn med en fra England/Irland/USA så hadde jeg brukt det. Jeg synes du fint kan bruke i Norge også. Når far er engelsktalende så har man en "unnskyldning" for alle som kommer til å spørre. De aller, aller fleste i Norge klarer å uttale Claire på engelsk. Og de som ikke klarer det får si Kler, det går nok greit. Anonymkode: bd45b...c8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #12 Del Skrevet 3. juli 2021 Khadira skrev (3 minutter siden): Ah, selvfølgelig. I alle tråder med et navn som ikke er 100% norsk skriker folk ut om at uttalen skal bli så vanskelig. Legg godvilja til da folkens, hva? Jo, men gjør skolebarn det? Ganske brutalt å vokse opp med et navn ingen, inkludert henne selv klarer uttale. Anonymkode: 77f7a...337 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #13 Del Skrevet 3. juli 2021 Khadira skrev (4 minutter siden): Ah, selvfølgelig. I alle tråder med et navn som ikke er 100% norsk skriker folk ut om at uttalen skal bli så vanskelig. Legg godvilja til da folkens, hva? Synes alle disse trådene med forslag om navn til barn er idiotiske. Om et navn er fint er bare en subjektiv mening, og er det et navn andre i dag har (og ikke noe skikkelig tilfeldig), er det mest sannsynlig noen som synes det er fint, uavhengig av majoriteten her på KG. Anonymkode: a75c9...7d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 3. juli 2021 #14 Del Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, men gjør skolebarn det? Ganske brutalt å vokse opp med et navn ingen, inkludert henne selv klarer uttale. Anonymkode: 77f7a...337 Mulig jeg blir steinet for det her, men når barn klarer uttale nymotens navn som Chanel Isadora og Maximillian Olivander så klarer de helt sikkert uttale Claire også, tenker jeg da. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #15 Del Skrevet 3. juli 2021 Khadira skrev (Akkurat nå): Mulig jeg blir steinet for det her, men når barn klarer uttale nymotens navn som Chanel Isadora og Maximillian Olivander så klarer de helt sikkert uttale Claire også, tenker jeg da. Ok.... 😄 Canel Isadora blir sikkert takknemlig for navnevalget åså. Anonymkode: 77f7a...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #16 Del Skrevet 3. juli 2021 Pent navn, men låter ikke bra i norsk uttale. Det blir jo 'kler' Anonymkode: a15f2...cb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #17 Del Skrevet 3. juli 2021 Så lenge dere ikke bor på Vestlandet. KLEEERRRR! Anonymkode: 59123...0e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #18 Del Skrevet 3. juli 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så lenge dere ikke bor på Vestlandet. KLEEERRRR! Anonymkode: 59123...0e0 samme med Sørlandet.. det er akkurat samme måte vi uttaler klær... Anonymkode: a15f2...cb2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #19 Del Skrevet 3. juli 2021 hvorfor ikke bare bruken de norske versjonen av navnet: Klara? 🙄 det blir like dumt som å kalle ungen Catherine, istedenfor Katrine 🙄 Anonymkode: c82e3...737 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 3. juli 2021 #20 Del Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hvorfor ikke bare bruken de norske versjonen av navnet: Klara? 🙄 det blir like dumt som å kalle ungen Catherine, istedenfor Katrine 🙄 Anonymkode: c82e3...737 Hver sin smak, sa kjerringa.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå