Engel Skrevet 8. juli 2021 #41 Del Skrevet 8. juli 2021 Så denne tråden først nå. Og nå fikk jeg vondt i magen. Dette fortjener du ikke @EmilieH!❤️ Å havne på fylla en hverdag og ikke klare å gå på jobb dagen etter kan man til nød se gjennom fingrene med om du er tidlig i 20-årene, IKKE når man er en voksen mann som han er! Den hadde jeg slitt voldsomt med. Arbeidsmoral er viktig! Og å ringe kjæresten eller i det minste sende en melding eller 2 når man er på tur gjør man bare. Spesielt når man vet det er viktig for kjæresten. Og å ende opp med å blokkere? Med mindre du har prøvd å ringe 20 ganger om dagen så er det bare tull å holde på sånn. En utrolig umodenhet. Han har kanskje vært singel i lang tid og har lagt seg til en måte å leve på med å fylle opp tiden sammen med kompiser, men han må vise at han er villig til å rydde tid og plass til deg i livet sitt også. Han her virker faktisk som et stort barn. Han har ikke klart å bli voksen. Og virker ikke klar for det et forhold innebærer. Jeg ser du gir han en ny sjanse. Men jeg tror du skal passe på å åpne øynene nå. Ja han har mange gode sider. Men hvordan får totalbildet deg til å føle deg? Føler du deg trygg og glad? Det virker ikke sånn. Det aner meg at dette er en mann som vil møte motstand og utfordringer (som vil komme før eller siden i alle forhold) med å "forsvinne" istedet for å ta en prat og løse det. Altså han trekker seg vekk og blir vanskelig å få tak i mens han håper det skal gå over. Det kommer til å bli utrolig slitsomt og vanskelig for deg på sikt. Og sannsynligvis ødelegge deg bit for bit med usikkerheten det skaper, at man aldri blir trygg på at han faktisk vil være der når du trenger han. Her må du virkelig se at han skjerper seg om dette skal gå framover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blyana Skrevet 8. juli 2021 #42 Del Skrevet 8. juli 2021 EmilieH skrev (På 6.7.2021 den 11.02): Nå har vi tatt en lang prat og blitt enige om noen kjøreregler fremover. Jeg har vært endel i leiligheten hans når han har vært borte disse dagene og i dag sa at jeg kunne få beholde ekstranøkkelen. Dette er egentlig et forhold som jeg synes alle jenter fortjener. Han er raus, gir meg plass til å være meg, viser meg hver eneste dag hvor mye jeg betyr og hvor mye han elsker meg. Jeg er egentlig ufattelig heldig som har kapret akkurat han ❤️ Hvorfor startet du denne tråden hvis han er så raus og viser deg hver dag hvor mye du betyr for han? Er det ikke samme fyr som for noen dager siden blokkerte deg og ikke kontaktet deg på dagesvis og anklaget deg for å kvele han? Tror du er utsatt for en typisk player, en som alltid får det som han vil og vil ha det beste av begge verdener (singelliv pluss forhold). Håper du våkner opp og innser dette selv... heldig? Nei, han er heldig ikke du! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilieH Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #43 Del Skrevet 9. juli 2021 Jeg hadde bursdag onsdag og da spiste vi en bedre middag sammen, fikk snakket masse og diskutert hvordan vi ønsker dette fremover. Jeg vet at det ikke blir enkelt men jeg kan rett og slett ikke se for meg hverdagen uten han nå. Han er et fantastisk menneske sett bort i fra dette. Håper det går fint fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #44 Del Skrevet 9. juli 2021 EmilieH skrev (På 3.7.2021 den 12.17): Denne ferien var planlagt lenge. Vi er stort sett sammen hver helg. Men ukedagene er det kompiser. Uka har 7 dager. Hvis han prioriterer deg kun i helgene, hadde jeg trukket meg tilbake. Ja, vi skal ta vare på vennene våre selv om vi går inn i et forhold, men kjæresten skal da være førsteprioritet og vennene andreprioritet. Jeg hadde testet han litt. Lag avtaler med veninne ei helg og to, se hvordan han reagerer da. Hvis du plutselig blir mer opptatt med planer, når han muligens forventer du er der, kommer det nok en reaksjon om følelsene er ekte. Anonymkode: 12857...394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilieH Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #45 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Uka har 7 dager. Hvis han prioriterer deg kun i helgene, hadde jeg trukket meg tilbake. Ja, vi skal ta vare på vennene våre selv om vi går inn i et forhold, men kjæresten skal da være førsteprioritet og vennene andreprioritet. Jeg hadde testet han litt. Lag avtaler med veninne ei helg og to, se hvordan han reagerer da. Hvis du plutselig blir mer opptatt med planer, når han muligens forventer du er der, kommer det nok en reaksjon om følelsene er ekte. Anonymkode: 12857...394 Han har faktisk sagt nei til kompiser denne uken fordi vi skulle være sammen fra søndag til onsdag. Så han kan si nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilshma Skrevet 9. juli 2021 #46 Del Skrevet 9. juli 2021 EmilieH skrev (1 time siden): Han har faktisk sagt nei til kompiser denne uken fordi vi skulle være sammen fra søndag til onsdag. Så han kan si nei! Men hvorfor lager du denne tråden? For sympatiens skyld? Folk kommer med råd til deg og du tar jo ingenting til deg. Hva er vitsen da? Mener ikke at du skal slå opp med kjæresten din, men reflekter litt rundt hvordan han er. Du er for naiv pga forelskelsen til å forstå det nå, men bare vent.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #47 Del Skrevet 9. juli 2021 Anbefaler boken «hekta på et håp om kjærlighet». Har akkurat hørt den på lydbok, og fikk noen «aha-opplevelser» 🙂 Anonymkode: 46c4f...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilieH Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #48 Del Skrevet 9. juli 2021 lilshma skrev (4 timer siden): Men hvorfor lager du denne tråden? For sympatiens skyld? Folk kommer med råd til deg og du tar jo ingenting til deg. Hva er vitsen da? Mener ikke at du skal slå opp med kjæresten din, men reflekter litt rundt hvordan han er. Du er for naiv pga forelskelsen til å forstå det nå, men bare vent.. Selvfølgelig reflekterer jeg, og har kommet frem til at om vi jobber for dette har jeg funnet verdens fineste fyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #49 Del Skrevet 9. juli 2021 EmilieH skrev (På 3.7.2021 den 12.08): Hei. Må bare få luftet litt og hørt hva andre tenker om dette. Jeg har vært sammen kjæresten i 4 mnd nå og fra dag en har egentlig det sosiale vært et problem. Han er veldig mye mer sosial enn meg og har et veldig stort nettverk. Spesielt i sommerhalvåret skjer det nesten noe hver dag. Jeg derimot liker å ta det litt mer rolig og finne på ting med venner innimellom. Jeg syns også han til tide drikker veldig mye øl. En episode jeg ble spesielt frustrert over var for 2 uker siden. Han var først på stranden med noe kompiser og dro hjem til han ene etterpå. Kommer hjem klokken 04 på natten og tar seg fri fra jobb dagen etter fordi han var så dårlig. Sånne ting blir feil i mine øyne. Nå er han på ferie i Bergen med tre kompiser. Han sa her for noen dager siden at vi skulle ringes men så avlyser han tre dager på rad. Jeg skjønner at ferie er viktig og at han ikke kan snakke med meg hele tiden men å avlyse avtaler sånn er ikke bra syns jeg. I går hadde han vært hos en kompis hele dagen uten strøm fordi de hadde festet til 03 på natta. Hører ikke et pip fra han hele dagen. Tok opp hvordan jeg følte det igår og da ble han bare sur og tverr og sa at jeg "kvelte" han. Skal egentlig møte han i byen imorgen for han kommer med toget men er egentlig ambivalent til hele greia nå. Jeg elsker dette mennesket veldig mye men ser at dette kan bli en problem for oss. Skal jeg bare revurdere hele forholdet nå og bli singel igjen eller er dette noe vi kan jobbe oss gjennom? 😔 Mange kvinner forstår ikke båndet menn har med sine gode kompiser. Da snakker jeg om skikkelig gode kompiser som en har kjent i mange år og opplevd mye sammen med i årevis. Kompiser som en ser på som sin egen bror / brødre. En oppegående mann glemmer aldri sine svært gode kompiser og du kan ikke forvente det heller. Det er en grunn til at menn har den "koden sin" : Bros Before Hoes - og for noen gjelder det hele livet. Misforstå meg rett, jeg mener ikke at du er "hoe". Problemet med samfunnet i dag er følgende: Du er ei som kan avslutte forholdet når som helst fordi du har (dessverre vil noen si) makta i form av å være en kvinne som bor i et vestlig land. Men til gjengjeld, så kan du ikke kreve at en mann (typen din) skal glemme folk (kompisene hans) som kommer ALLTID til å være der for han. Du derimot, kan med jevne mellomrom enten "true med" eller vurdere å dumpe typen din og hva står typen din igjen med da? En person han har brukt mye tid på (deg) som er ute av livet hans på permanent basis. Dette er svært traumatisk for mange menn - spesielt menn som går "all-in" og satser på en kjæreste og kone, for å så oppleve skilsmisse og alle årene de har brukt på den kvinnen er plutselig borte. Det føles litt som et fengsel - år man aldri får tilbake igjen. Med kompiser, derimot, så er de der for en - hele tiden. De truer ikke med å "slå opp med han", osv. Det er en spesiell følelse. All investert tid i kompiser fra hans side garanterer at han får "tilbake igjen" i form av forsterket bånd som varer resten av livet hans, fordi hvis kompisene er ordentlige som man har dypt bånd med, så er dette folk som stiller opp for en når som helst. Kvinner, derimot, er ikke "wired" slik som menn. Kvinner går for seleksjon av en mann, og gir seg hen til mannen, og siden barn etterhvert kommer inn i bildet for kvinnen sin del, så forsvinner venninner og mannlige venner spesielt LANGT NED på lista. Som forøvrig er en av grunnene til at det heller ikke er noe poeng for en mann å være "venn" med en kvinne, nettopp på grunn av dette her. Nettopp fordi kvinner velger "en person" å fokusere på, mens menn kan ha mange flere de fokuserer på, herunder kollegaer fra jobb, generelt personlig nettverk, svært gode kompiser. Anonymkode: c12fb...f8a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 9. juli 2021 #50 Del Skrevet 9. juli 2021 EmilieH skrev (44 minutter siden): Selvfølgelig reflekterer jeg, og har kommet frem til at om vi jobber for dette har jeg funnet verdens fineste fyr! Gratulerer, er det det å drikke og skulke jobb som gjør han til verdens fineste? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #51 Del Skrevet 9. juli 2021 EmilieH skrev (44 minutter siden): Selvfølgelig reflekterer jeg, og har kommet frem til at om vi jobber for dette har jeg funnet verdens fineste fyr! Du tenker da rent bortsett fra at han på kun fire måneder sammen har droppet jobb på grunn av fyllesjuke, dropper å ringe deg etter avtale, ikke lar høre fra seg gjennom en hel fest-helg, påstår du kveler han... På 18 år har ikke mannen min gjort en eneste av de tingene du beskriver i HI. Anonymkode: 524fa...29b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #52 Del Skrevet 9. juli 2021 Antiviruset skrev (På 3.7.2021 den 22.18): At man er totalt forskjellig betyr bare at man ikke passer sammen. Det ender aldri bra. Når det er sagt er ikke dette bare å være totalt forskjellig. Han er totalt uansvarlig, egoistisk og uten empati. Drikker så mye at jobben også får lide. Prioriterer kamerater og fylla! Det er ikke et forholdsmateriale for noen som helst. Så da handler det ikke om å være forskjellige, det handler om at han ikke passer inn i noe som helst seriøst forhold med andre en kompisene sine. Uten empati osv? Kanskje han ikke ser på forholdet på samme måte som henne??? Eller kjenner du ham, siden du vet ALT om ham?? Anonymkode: 5b44e...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #53 Del Skrevet 9. juli 2021 Apis skrev (1 time siden): Gratulerer, er det det å drikke og skulke jobb som gjør han til verdens fineste? Haha den var god. Synes det var flere ting her som pekte på han ikke var den beste fyren hun hadde funnet. Blind av kjærlighet kanskje? Men vil hun ha en som prioriterer henne kun i helgene, så lykke til til henne. Blir et godt familieliv om han aldri forandrer seg. Anonymkode: 12857...394 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #54 Del Skrevet 11. juli 2021 EmilieH skrev (På 3.7.2021 den 12.08): Hei. Må bare få luftet litt og hørt hva andre tenker om dette. Jeg har vært sammen kjæresten i 4 mnd nå og fra dag en har egentlig det sosiale vært et problem. Han er veldig mye mer sosial enn meg og har et veldig stort nettverk. Spesielt i sommerhalvåret skjer det nesten noe hver dag. Jeg derimot liker å ta det litt mer rolig og finne på ting med venner innimellom. Jeg syns også han til tide drikker veldig mye øl. En episode jeg ble spesielt frustrert over var for 2 uker siden. Han var først på stranden med noe kompiser og dro hjem til han ene etterpå. Kommer hjem klokken 04 på natten og tar seg fri fra jobb dagen etter fordi han var så dårlig. Sånne ting blir feil i mine øyne. Nå er han på ferie i Bergen med tre kompiser. Han sa her for noen dager siden at vi skulle ringes men så avlyser han tre dager på rad. Jeg skjønner at ferie er viktig og at han ikke kan snakke med meg hele tiden men å avlyse avtaler sånn er ikke bra syns jeg. I går hadde han vært hos en kompis hele dagen uten strøm fordi de hadde festet til 03 på natta. Hører ikke et pip fra han hele dagen. Tok opp hvordan jeg følte det igår og da ble han bare sur og tverr og sa at jeg "kvelte" han. Skal egentlig møte han i byen imorgen for han kommer med toget men er egentlig ambivalent til hele greia nå. Jeg elsker dette mennesket veldig mye men ser at dette kan bli en problem for oss. Skal jeg bare revurdere hele forholdet nå og bli singel igjen eller er dette noe vi kan jobbe oss gjennom? 😔 Det er ikke noe problem å ha ulikt ønske om sosial omgang. Men det er et problem at han ikke prioriterer en kort telefonsamtale med en kjæreste man fremdeles bør være nyforelsket i (4 mnd!) og "avlyser" dette flere kvelder på rad. Da er du bare et sideprosjekt. En mann som vil ha deg ofrer 10 min av tiden sin. Finn deg en annen. En som vil ha deg. Anonymkode: a126c...6fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #55 Del Skrevet 12. juli 2021 Her er det vanskelig å vite hvordan det egentlig er, så nå skal jeg gjette. Jeg gjetter at typen din jatter med kompisene og klarer ikke å si nei. Jeg gjetter at typen din jatter med deg og klarer ikke å si nei. Dermed ender han opp med å dobbeltbooke seg og avlyse, og han ender opp med masete kompiser og kjæreste. Og når han sitter på fest med kompisene, og han egentlig hadde lovet å være hos kjæresten som nå er skuffet, og sender på skuffede meldinger og lager "diskusjon" og får i tillegg ikke svar. Så reagerer kompisene, og han fremstiller saken selvsagt ikke slik den egentlig er, og blokkerer deg for å utsette problemet. Så kan han heller være en grei kjæreste senere. Til neste gang det oppstår noe slikt. Anonymkode: e7c04...472 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #56 Del Skrevet 12. juli 2021 EmilieH skrev (På 3.7.2021 den 12.44): Nå har han tydeligvis blokkert meg på telefonen også. Herregud for en fyr! Du får jo ikke endret han, tydeligvis. Da må du enten lære deg å leve med at han alltid prioriterer kompisene sine fremfor dine ønsker, eller så må du gå fra han. Anonymkode: f989c...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #57 Del Skrevet 13. juli 2021 EmilieH skrev (På 9.7.2021 den 17.39): Selvfølgelig reflekterer jeg, og har kommet frem til at om vi jobber for dette har jeg funnet verdens fineste fyr! Da vil det vise seg om han legger inn innsatsen. AnonymBruker skrev (På 9.7.2021 den 18.18): Mange kvinner forstår ikke båndet menn har med sine gode kompiser. Da snakker jeg om skikkelig gode kompiser som en har kjent i mange år og opplevd mye sammen med i årevis. Kompiser som en ser på som sin egen bror / brødre. En oppegående mann glemmer aldri sine svært gode kompiser og du kan ikke forvente det heller. Det er en grunn til at menn har den "koden sin" : Bros Before Hoes - og for noen gjelder det hele livet. Misforstå meg rett, jeg mener ikke at du er "hoe". Problemet med samfunnet i dag er følgende: Du er ei som kan avslutte forholdet når som helst fordi du har (dessverre vil noen si) makta i form av å være en kvinne som bor i et vestlig land. Men til gjengjeld, så kan du ikke kreve at en mann (typen din) skal glemme folk (kompisene hans) som kommer ALLTID til å være der for han. Du derimot, kan med jevne mellomrom enten "true med" eller vurdere å dumpe typen din og hva står typen din igjen med da? En person han har brukt mye tid på (deg) som er ute av livet hans på permanent basis. Dette er svært traumatisk for mange menn - spesielt menn som går "all-in" og satser på en kjæreste og kone, for å så oppleve skilsmisse og alle årene de har brukt på den kvinnen er plutselig borte. Det føles litt som et fengsel - år man aldri får tilbake igjen. Med kompiser, derimot, så er de der for en - hele tiden. De truer ikke med å "slå opp med han", osv. Det er en spesiell følelse. All investert tid i kompiser fra hans side garanterer at han får "tilbake igjen" i form av forsterket bånd som varer resten av livet hans, fordi hvis kompisene er ordentlige som man har dypt bånd med, så er dette folk som stiller opp for en når som helst. Kvinner, derimot, er ikke "wired" slik som menn. Kvinner går for seleksjon av en mann, og gir seg hen til mannen, og siden barn etterhvert kommer inn i bildet for kvinnen sin del, så forsvinner venninner og mannlige venner spesielt LANGT NED på lista. Anonymkode: c12fb...f8a Dette er tull, statistisk sett. Det kvinner som har flest nære venner gjennom livet. Anonymkode: 09d6d...8dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:55 #58 Del Skrevet fredag kl 19:55 Hvordan har det gått TS? Føler jeg er i samme dilemma Anonymkode: 54cf0...846 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:45 #59 Del Skrevet fredag kl 22:45 Du kommer til å få mye forskjellig svar her. Ingen er nok riktige. Du må brette ut følelsene dine for han, våge å miste han og våge og krangle om dette, men dere må snakke ærlig om dette. Det kan være mye du ikke forstår om han. Jeg hadde en sånn mann en gang, han hadde hyperaktiv adhd, og var på eventer hver kveld etter jobb, og var den mest sosiale mannen jeg noen sinne hadde møtt. Fordi hodet hans sa at han måtte jage sosiale situasjoner og han ble lei seg oppriktig av å sitte stille Anonymkode: 677e8...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:48 #60 Del Skrevet fredag kl 22:48 EmilieH skrev (På 3.7.2021 den 12.08): Hei. Må bare få luftet litt og hørt hva andre tenker om dette. Jeg har vært sammen kjæresten i 4 mnd nå og fra dag en har egentlig det sosiale vært et problem. Han er veldig mye mer sosial enn meg og har et veldig stort nettverk. Spesielt i sommerhalvåret skjer det nesten noe hver dag. Jeg derimot liker å ta det litt mer rolig og finne på ting med venner innimellom. Jeg syns også han til tide drikker veldig mye øl. En episode jeg ble spesielt frustrert over var for 2 uker siden. Han var først på stranden med noe kompiser og dro hjem til han ene etterpå. Kommer hjem klokken 04 på natten og tar seg fri fra jobb dagen etter fordi han var så dårlig. Sånne ting blir feil i mine øyne. Nå er han på ferie i Bergen med tre kompiser. Han sa her for noen dager siden at vi skulle ringes men så avlyser han tre dager på rad. Jeg skjønner at ferie er viktig og at han ikke kan snakke med meg hele tiden men å avlyse avtaler sånn er ikke bra syns jeg. I går hadde han vært hos en kompis hele dagen uten strøm fordi de hadde festet til 03 på natta. Hører ikke et pip fra han hele dagen. Tok opp hvordan jeg følte det igår og da ble han bare sur og tverr og sa at jeg "kvelte" han. Skal egentlig møte han i byen imorgen for han kommer med toget men er egentlig ambivalent til hele greia nå. Jeg elsker dette mennesket veldig mye men ser at dette kan bli en problem for oss. Skal jeg bare revurdere hele forholdet nå og bli singel igjen eller er dette noe vi kan jobbe oss gjennom? 😔 Nei, man elsker i gen etter så kort tid. Man er full av hormoner. Dette virket totalt dødfødt. Han vil feste, skulke jobben og være en tenåring, mens du vil det motsatte.. Anonymkode: 8200c...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå