Gå til innhold

- Jeg mister matlysten av å handle på Rimi!


SuperNova

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Spør en ansatt på Rema/rimi om eks kjøtt. Hva det er/kan brukes til .HÆ?

Som regel unge ufaglærte folk- Ikke noe galt i det, men de er satt til å prise varer og få penga i kassa.

I min butikk er det fagfolk i kjøttdisken. de kan svare på det som måtte være.

Så klart jeg er villig til å betale 30 øre mere for kaffeposen enn hva dere gjør på Rema.

Tror folk beg. å få et bevist forhold til mat og kvalitet.(snakker ikke om basisvarer, for det er ikke det disk. går på) Det er med mat som andre ting.du får hva du betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg er en av den som kjører opp på Ultra en gang i uken og handler inn endel varer jeg ikke får andre steder. Synes Ultra er en super butikk med hyggelige ansatte og noe som må være Oslos flotteste frukt- grønt avd.

Min nærmeste butikk er en Meny forretning så der handler jeg basisvarer, slipper heldigvis Rema/Rimi butikkene.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CC Vest Mat er bra :)

Men ellers så går det nok i Prix og Rimi varer :roll: Dessverre. Det er det som ligger nærmest, og jeg har ikke lappen. *damn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sissan :

Kjøtt/ferskvarer og frukt og grønt blir IKKE kastet, skjønner du. De blir såvidt jeg vet sendt tilbake til grossisten (les: retur). Slik er det stort sett også med ødelagte/dårlige varer, boller og brød som er ferske, osv. Da får butikken, såvidt jeg vet penger for det de har sendt tilbake til grossisten. Vet ikke sikkert der, men tror de får igjen en del av summen ihvertfall. Det som sendes til retur, blir nøye redegjort for og skrevet opp på lister som da sendes grossistene.

Så butikker skal ikke ha så mye svinn som du vil ha det til. Ikke på denne måten iallefall.

Jeg har aldri hørt om at noe særlig mengder med mat eller ikke-matvarer blir kastet i en dagligvarebutikk.

Hilsen tidligere Kiwimedarbeider :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...