AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Del Skrevet 3. juli 2021 Jeg ønsket i lang tid barn, uten å lykkes med det. Min mor kunne være litt masete på å spørre meg om jeg brukte prevensjon. Hun håpet på at jeg brukte prevensjon, og at jeg var ferdig med barn. Jeg fikk 2 barn i ung alder, men etter det så ble jeg aldri gravid igjen. Forholdet tok slutt, og jeg traff en ny barnløs mann da jeg var 40 år. Min mor begynte igjen å spørre om jeg gikk på prevensjon. Jeg sa at det hadde ikke hun noe med å gjøre. Men hun sa at hun håpet for all del at jeg var ferdig med barn. Nå er planen å starte IVF denne måneden. Min mor kom innpå temaet om hvorfor jeg ikke skulle ta korona-vaksinen. Jeg sa sannheten rett ut at hun må respektere at jeg og min nye mann ønsker et barn sammen, og skal ta ivf, og at det er derfor. Hun begynte fortvilet å fortelle at hun var sjokket over at jeg ønsket flere barn. Hun begynte å kommentere at min søster har 2, og at hun også sier det samme. Altså at det er galskap med flere barn enn det. Mine 2 er voksne. Men heldigvis roet det seg tilslutt. Min mor stoppet å prate om det. Jeg tror at hun forsto at hun måtte gjøre det fordi det er ikke rett å blande seg inn i andres ønsker i privatlivet sitt. Men jeg fikk dårlig samvittighet fordi vi skal ta ivf , og fordi jeg ønsker å få et barn sammen med min nye mann. Fikk mye tankesurr av det der. Noen som har opplevd det samme? Eller ville du slitt med følelsen av at din familie ikke ønsket at du skulle få flere barn? Jeg er glad i min mor, og håper på at hun endelig har forstått at hun må akseptere mine ønsker. Jeg er voksen og ansvarlig for det jeg holder på med. : Anonymkode: 36d85...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blyana Skrevet 3. juli 2021 #2 Del Skrevet 3. juli 2021 Jeg synes det er ditt eget valg. Nå er det jo ganske vanlig at 40-åringer får barn, og det er uansett ikke et valg du trenger å forsvare. Synes moren din ikke har noe som helst med å prøve å få deg til å endre mening. Har egentlig ikke hørt om noen foreldre som ikke ønsker et barnebarn til, så hun høres ganske sær ut. Gjør hva du vil. Du er en godt voksen kvinne 💓 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 3. juli 2021 #3 Del Skrevet 3. juli 2021 Nei ærlig talt det er ditt valg og ditt liv. Helt naturlig at dere ønsker barn sammen. Hun synes nok det virker «rart» nå, men om en baby kommer så er alt glemt og hun er overlykkelig bestemor igjen😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Del Skrevet 3. juli 2021 Det et ditt valg.. men jeg ville tenkt på barna du allerede har. De er voksne som du skriver, og ved å få barn nå så frarøver du dem/fremtidige barnebarn muligheten til å ha en bestemor med overskudd. Å bli småbarnsmor i en alder av 40 er slitsomt, og det vil bli ødeleggende for besteforeldrerelasjonen. Tro meg - snakker av erfaring, har 3 tanter fra 3 ulike besteforeldre som er 4, 6 og 8 år eldre enn meg. Jeg har teknisk sett vokst opp uten besteforeldre, fordi de selv var fullt opptatt med barn. Vi store barnebarna blir også sammenlignet med tantene våre, fordi vi er i samme «generasjon». 😅 nå som tantene våre har begynt å yngle (noen få år før oss), så ble det en ny periode med sammenligning av barnebarn og oldebarn. Vi eldre barnebarn og de 20 år yngre barnebarna blir ikke sidestilt over hodet. Ekstremt mye forskjellsbehandling i alle ledd - og første kullene kommer alltid dårlig ut av det. Så ja, hør på din mor. Hun vet antagelig hva hun snakker om, og har sikkert sett lignende ila et langt liv. Anonymkode: da283...22c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 3. juli 2021 #5 Del Skrevet 3. juli 2021 Høres ut som du har en mor som driter i dine grenser og dine følelser. Narcissistic parent - Wikipedia Det eneste som ergrer meg mer enn kvinnfolk som flytter inn hos menn og plager oss, er når kvinner plager døtrene sine med alle sine lidelser. Du får vel for faen en unge til om du har lyst. Når man er førti år så er man ferdig med å snakke med mor om "lov". Be henne reise til helvete. Det samme gjelder dritsøstera di som forteller deg hva du kan og ikke kan gjøre med fitta di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #6 Del Skrevet 3. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det et ditt valg.. men jeg ville tenkt på barna du allerede har. De er voksne som du skriver, og ved å få barn nå så frarøver du dem/fremtidige barnebarn muligheten til å ha en bestemor med overskudd. Å bli småbarnsmor i en alder av 40 er slitsomt, og det vil bli ødeleggende for besteforeldrerelasjonen. Tro meg - snakker av erfaring, har 3 tanter fra 3 ulike besteforeldre som er 4, 6 og 8 år eldre enn meg. Jeg har teknisk sett vokst opp uten besteforeldre, fordi de selv var fullt opptatt med barn. Vi store barnebarna blir også sammenlignet med tantene våre, fordi vi er i samme «generasjon». 😅 nå som tantene våre har begynt å yngle (noen få år før oss), så ble det en ny periode med sammenligning av barnebarn og oldebarn. Vi eldre barnebarn og de 20 år yngre barnebarna blir ikke sidestilt over hodet. Ekstremt mye forskjellsbehandling i alle ledd - og første kullene kommer alltid dårlig ut av det. Så ja, hør på din mor. Hun vet antagelig hva hun snakker om, og har sikkert sett lignende ila et langt liv. Anonymkode: da283...22c Jeg forstår at hun mener alt som råd, og ser sin side av dette, og ønsker å råde meg til å ikke få flere barn pga alder, og dette med å starte på nytt med alt ansvaret. Hun sier at det er godt ment. Jeg forstår det. Hun sier samtidig at hun respekterer mine valg. Og at det ikke var meningen å være masete. Hun bare ser sin side av dette etter et langt liv. Ja, jeg forstår bekymringene. Hun er også redd for prosessen jeg skal gå igjennom. Jeg forstår at det er god mening fra hennes side i det, selv om jeg ble litt irritert på henne iblant. Hun mener det helt sikkert bare godt. 3 hours ago, Laura80 said: Nei ærlig talt det er ditt valg og ditt liv. Helt naturlig at dere ønsker barn sammen. Hun synes nok det virker «rart» nå, men om en baby kommer så er alt glemt og hun er overlykkelig bestemor igjen😍 Tror at hun vil bli en overlykkelig bestemor om vi lykkes. . Hun sier det nå, men hun tenkte bare så mye på hele prosessen som jeg må igjennom osv. Han har ingen barn fra før, og det ville bli et ekstra bånd med å ha et barn sammen. Jeg har så lyst til å la han få oppleve samme glede som jeg har hatt med å være mor. Det er det som gjør at jeg har ekstra lyst til å forsøke dette. Jeg ønsker å gi han gleden av å få et felles barn sammen. Og jeg er veldig familiekjær og elsker tid med familie så jeg har derfor veldig lyst til dette. Anonymkode: 36d85...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Del Skrevet 3. juli 2021 Hei😊 Hun mener sikkert godt, men hvor mange barn du skal få er jo bare ditt og din mann sitt valg. Rist det av deg, noen velmenende råd fra henne må ikke hindre deg i å få barn. De som mener at man er "sliten" som 40 åring kan umulig være 40 selv 😅 Jeg ser du ikke skal ta vaksinen pga IVF, er det noe du har blitt anbefalt? Jeg spør fordi jeg og skal ha IVF forsøk etter sommeren, og har fått time til vaksine om noen uker.. Burde jeg droppe timen..? Er det pga bivirkninger med menstruasjonssyklus du velger å ikke ta den? Anonymkode: f59d1...3de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Del Skrevet 4. juli 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Hei😊 Hun mener sikkert godt, men hvor mange barn du skal få er jo bare ditt og din mann sitt valg. Rist det av deg, noen velmenende råd fra henne må ikke hindre deg i å få barn. De som mener at man er "sliten" som 40 åring kan umulig være 40 selv 😅 Jeg ser du ikke skal ta vaksinen pga IVF, er det noe du har blitt anbefalt? Jeg spør fordi jeg og skal ha IVF forsøk etter sommeren, og har fått time til vaksine om noen uker.. Burde jeg droppe timen..? Er det pga bivirkninger med menstruasjonssyklus du velger å ikke ta den? Anonymkode: f59d1...3de Det er helt klart bare velmenende råd, selv om jeg kunne oppleve det som et press. Men jeg forstår bekymringene hennes. Hun er også bekymret for behandlinen som jeg skal igjennom, og jeg ser den. Jeg har to voksne barn fra tidligere forhold, og jeg er enig med henne i at det er ikke verdt å bli syk eller dø av prøverør, dersom risikoen er tilstede for alvorlige bivirkninger, men jeg regner med at risikoen for at alt skal gå bra er ganske stor for ellers hadde de vel ikke praktisert ivf / metodene. Jeg fikk først beskjed fra klinikken om å ikke ta vaksinen. Men fikk etterhvert beskjed om at jeg kunne ta første dose. Den dosen skal jeg egentlig ta den 9 juli. Jeg vurderer å utsette dosen pga frykten for å få kluss med syklus, siden syklusen min starter den 24 juli, med hormonkur og da skal jeg til utlandet for innsett. Det blir for tett mellom vaksinen og syklus for min del, men jeg er fristet til å ta vaksinen slik at jeg er litt beskyttet mot korona også. Men jeg tror ikke at jeg tør. Håper det er mulig å ta første dose i september ( om jeg ikke lykkes med ivf) Anonymkode: 36d85...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #9 Del Skrevet 5. juli 2021 jeg er 38 og har ingen barn. heller ikke min mann på 43. men han er ikke noe gira på det og vil helst slippe... sikker på at din mann på død og liv må ha barn ? Anonymkode: b11ac...4f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #10 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 3.7.2021 den 21.27): Det et ditt valg.. men jeg ville tenkt på barna du allerede har. De er voksne som du skriver, og ved å få barn nå så frarøver du dem/fremtidige barnebarn muligheten til å ha en bestemor med overskudd. Å bli småbarnsmor i en alder av 40 er slitsomt, og det vil bli ødeleggende for besteforeldrerelasjonen. Tro meg - snakker av erfaring, har 3 tanter fra 3 ulike besteforeldre som er 4, 6 og 8 år eldre enn meg. Jeg har teknisk sett vokst opp uten besteforeldre, fordi de selv var fullt opptatt med barn. Vi store barnebarna blir også sammenlignet med tantene våre, fordi vi er i samme «generasjon». 😅 nå som tantene våre har begynt å yngle (noen få år før oss), så ble det en ny periode med sammenligning av barnebarn og oldebarn. Vi eldre barnebarn og de 20 år yngre barnebarna blir ikke sidestilt over hodet. Ekstremt mye forskjellsbehandling i alle ledd - og første kullene kommer alltid dårlig ut av det. Så ja, hør på din mor. Hun vet antagelig hva hun snakker om, og har sikkert sett lignende ila et langt liv. Anonymkode: da283...22c Dette trenger jo ikke gjelde alle, selv om det har skjedd deg og din familie. Anonymkode: 4b08c...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 5. juli 2021 #11 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 3.7.2021 den 21.27): Det et ditt valg.. men jeg ville tenkt på barna du allerede har. De er voksne som du skriver, og ved å få barn nå så frarøver du dem/fremtidige barnebarn muligheten til å ha en bestemor med overskudd. Å bli småbarnsmor i en alder av 40 er slitsomt, og det vil bli ødeleggende for besteforeldrerelasjonen. Tro meg - snakker av erfaring, har 3 tanter fra 3 ulike besteforeldre som er 4, 6 og 8 år eldre enn meg. Jeg har teknisk sett vokst opp uten besteforeldre, fordi de selv var fullt opptatt med barn. Vi store barnebarna blir også sammenlignet med tantene våre, fordi vi er i samme «generasjon». 😅 nå som tantene våre har begynt å yngle (noen få år før oss), så ble det en ny periode med sammenligning av barnebarn og oldebarn. Vi eldre barnebarn og de 20 år yngre barnebarna blir ikke sidestilt over hodet. Ekstremt mye forskjellsbehandling i alle ledd - og første kullene kommer alltid dårlig ut av det. Så ja, hør på din mor. Hun vet antagelig hva hun snakker om, og har sikkert sett lignende ila et langt liv. Anonymkode: da283...22c Slitsomt med barn som 40åring? Vi er ikke fossiler, det går fint altså. Lykke til med IVF 💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #12 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg er 38 og har ingen barn. heller ikke min mann på 43. men han er ikke noe gira på det og vil helst slippe... sikker på at din mann på død og liv må ha barn ? Anonymkode: b11ac...4f2 Haha - i all verden - siden din mann ikke ønsker barn, så gjelder det TS sin mann også? Anonymkode: 6e91e...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå