Gå til innhold

Å si farvel til hunden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Her skrev (1 time siden):

Uff, jeg føler med deg. Måtte avlive min som var noen dager i fra 14 år, i april. Om jeg kunne valgt igjen ville jeg fått en veterinær til å komme hjem til meg. For hunden min ble stresset av å være hos dyrlegen, og hun ble dessverre også veldig stresset og redd da den første sprøyten ble satt.. Det var ikke hyggelig å se.. Hun roet seg til slutt i armene mine, og da hun ikke kunne ense noe lengre ble hun lagt på benken for siste dose. Det var helt forferdelig opplevelse. Samtidig er jeg glad jeg var med hun til siste sekund. Savner henne hver dag og vil bare ha hun tilbake, men det var rett avgjørelse mtp aldersrelaterte plager og livmorsbetennelse. Jeg ville ikke ha noe aske eller noe etter henne. For meg betyr det mer å ha gode bilder og minner i hodet ❤️ 

Åh , så leit :(  Hunden min er alltid stresset hos dyrlegen, liker seg absolutt ikke der, så håper ikke vi får en sånn uhyggelig opplevelse. Har absolutt, uansett tenkt å være med ham hele veien ❤️ 

Anonymkode: 88205...60c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
lehangolta skrev (2 timer siden):

Måtte avlive min i fjor, 13 år gammel. Hun var alene i 45 min mens jeg var å trente, og når jeg kom hjem var det oppkast over alt, pupillene gikk att og fram veldig fort og hun klarte ikke reise seg, ene siden var kraftløs. Dette var på kvelden. Tok henne med til nærmeste veterinær vakt som sa hun hadde fått hjerneslag, og med alder tatt i betraktning ble hun avlivet med sprøyte der, slik som beskrevet over her. Kostnaden med singel kremering og urne, samt veterinærundersøkelsen og avliving, ble 10.000kr! Synes det var veldig mye, men jeg hadde ikke noe valg.. 

Velger du å kremere hunden din sammen med andre dyr blir det billigere, men jeg ville jo ikke ha andre enn min hund i urna.. 

Oi, så skummelt! Og så brått!  Ja, da ble det fort dyrt :(  Så klart, med urne vil man jo bare ha sin egen.. ❤️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åh , så leit :(  Hunden min er alltid stresset hos dyrlegen, liker seg absolutt ikke der, så håper ikke vi får en sånn uhyggelig opplevelse. Har absolutt, uansett tenkt å være med ham hele veien ❤️ 

Da ville jeg absolutt ringt rundt og prøvd å finne alternative løsninger. Noen dyrleger drar hjem til deg, med en hund som stresser hos dyrlegen er det et godt alternativ. Jeg fikk avlivet min av en hestevetrinær på hennes klinikk, min var veldig stressa hos dyrlegen de siste årene men på hesteklinikken var hun i stallen og helt rolig. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skal avlive min 12 årige hund på tirsdag. Blir helt grusomt og gruer meg sinnsykt. Men vet det er det beste for han. Skal kremere og få igjen asken i urne. Skal stå ved siden av den andre hunden vår vi hadde for 5 år siden

Anonymkode: e2365...7a2

Forstår godt at du gruer deg. Ja vi må bare klare å tenke på det beste for hundene, og ikke våre egne egoistiske ønsker om å beholde dem bare litt til . Tenker på deg ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg valgte å få asken. Tenkte jeg skulle ta den med ned på kirkegården og diskret tømme den på gravstedet til moren min. Aner ikke om det er lov, men det tar jeg meg lov til. 

Anonymkode: 95f7b...9e1

Var faktisk innom tanken selv å få ham begravet sammen med min mor som døde for 2 år siden, de var gode kompiser ❤️ Men tror nok ikke det er lov? Jeg har igrunnen bestemt meg etter svar her at det får bli felleskremering, og minnene, og heldigvis mange bilder tar vi med oss videre ❤️ 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi må også gjøre dette 😭. Jeg planlegger å legge asken i en potte jeg planter et lite tre i, til minne. 

Anonymkode: 2cfe1...f53

Høres fint ut ❤️

AnonymBruker
Skrevet
Khadira skrev (1 time siden):

Min aller dypeste medfølelse går til deg ts, og dere andre her i tråden som har sagt farvel til deres firbeinte venner, eller som må ta den avgjørelsen snart. ❤️ 

Jeg måtte ta den tunge avgjørelsen for min bestevenn for fem år siden. I øyeblikket jeg gikk inn til dyrlegen helt oppløst i tårer, så føltes det som om hjertet mitt skulle knuses helt - men jeg måtte tenke på hva som var best for han. Dyr er heldige som har mennesker som kan hjelpe de når de har det vondt, og de ikke klarer si ifra selv. 

For meg var det aldri et alternativ å ikke være med han til han trakk sitt siste åndedrag. Han hadde vært der for meg når jeg hadde det som verst, selvfølgelig skulle jeg følge han inn i evigheten, og være sammen med han. Det siste han skulle føle før han dro videre, var at jeg holdt rundt han, nusset han mellom øynene og fortalte han hvor glad jeg var i han. 

Nå i ettertid, så ser jeg på det som en utrolig verdig avslutning. Dyrlegen var en så god person og støtte for oss begge to på det siste. 

Jeg valgte separat kremering og en relativt dyr urne. For meg kom dette på ca 5800kr. 

Huff, ja det er en tung avgjørelse, men har de det ikke godt så har de det ikke godt :(   Høres ut som han fikk en fin slutt ❤️  Ikke såå veldig dyrt det heller , som jeg hadde trodd, men har sikkert steget litt siden da.  

AnonymBruker
Skrevet

Mine hunder er 1.5 år og 6mnd, og jeg gruer meg til den dagen jeg må ta dette valget. Kjenner jeg blir på gråten bare av å tenke på det. Men når de har det vondt, så må man bare gjennomføre det.

Ts, har så utrolig med medfølelse for hva du går gjennom nå ❤️ Det vil gå bra. Du får dysse hunden din i søvn, og den vil ikke merke noe som helst. Etterpå får du tenke på alle de gode stundene dere har opplevd sammen ❤️

Anonymkode: c2250...92d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er ikke mye liv på gava til moren mi. 

Anonymkode: 95f7b...9e1

Ikke gjør deg vanskelig. Du har ikke lov til å tømme asken på en gravplass. Andre mennesker ferdes der. 

Anonymkode: 250a9...279

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg TS, og alle dere andre som står ovenfor dette. Vi sa farvel til vår fantastiske kompis på 12 nå i kveld, og det gjør så ufattelig vondt. Samtidig som det var det eneste rette for ham. 

jeg leste meg opp i denne tråden i går, for å forberede meg litt, og finner en slags trøst i å lese her. 

lykke til ❤️

Anonymkode: 39662...da3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler med deg TS, og alle dere andre som står ovenfor dette. Vi sa farvel til vår fantastiske kompis på 12 nå i kveld, og det gjør så ufattelig vondt. Samtidig som det var det eneste rette for ham. 

jeg leste meg opp i denne tråden i går, for å forberede meg litt, og finner en slags trøst i å lese her. 

lykke til ❤️

Kondolerer ❤️ 

Anonymkode: 9a65a...5f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kondolerer ❤️ 

Anonymkode: 9a65a...5f6

Tusen takk 💔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere det i tiden før? Fra dere får dato for avlivning? Tar dere farvel med hunden på en spesiell måte? 

Anonymkode: 01567...304

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hunden vår elsket hytta så hun fikk være der hele siste mnd av sitt liv (vi byttet på hvem som dro opp for å være med henne, men hadde jo hjemmekontor uansett så de fleste var der mye). På søndagen kom en venninde av meg som er veterinær opp, hun kjente jo hunden vår godt da hun tidligere har passet og vært mye med hunden også. Etter en lang fjelltur og så mye vaffler hun bare orket så var hele familien samlet på hytta da hun fikk sprøytene, i kosekroken på sofaen (og før hun ble dårlig av alle vafflene hehe). Hun ble begravet senere på kvelden og har egen gravplass på hytta.

Anonymkode: de630...200

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte si farvel tirsdag da han ble akutt dårlig :( Problemer med å puste. Ingenting å gjøre, så han ble avlivet der og da. Forferdelig trist :( 

Men heldigvis hadde jeg lest tråden, og ble beroliget. Det gikk fint, rolig og verdig for seg. Så fint at så mange svarte og delte ❤️ 

Takk for alt vår beste venn ❤️ 

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga hunden min alt når den levde, og i mange år før avliving ble aktuelt kunne jeg briste i gråt av bare tanken på å skulle miste hunden. Så det var mange tårer, våkne netter, hårtap og diverse før dagen for avliving kom. Jeg klarte ikke være med til dyrlegen men fikk to av hundens andre nærmeste til å bli med den til dyrlegen. For meg personlig var det riktig valg, for jeg ville blitt så opprørt at det ville stresset hunden opp, og selv om jeg skulle gjerne vært der til det siste kan ikke det gå på bekostning av hunden. Hunden min fikk en rolig avskjed, og ble ikke oppkavet av meg som gråt og hyperventilerte.

Anonymkode: 47f3c...771

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...