Gå til innhold

Kan seksuell Legning forandre seg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en liker sex med samme kjønn er man homo, motsatt kjønn hetero. Dette er en født med.

De som kommer ut sent har vært i skapet.

Anonymkode: 54607...921

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fant ut at jeg var bifil i voksen alder, jeg fant ut at jeg var transe i veldig ung alder, rundt 7 års, visste ikke hva det var, bare følte meg som jente.

Endret av jentegutt
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (På 2.7.2021 den 21.39):

Jeg har alltid ansett meg som heterofil - helt frem til jeg brøt ut av et forhold med psykisk vold. Etter det har jeg blitt usikker, og jeg tror ikke jeg er helt heterofil lenger. Det har jeg aldri kjent på før. Jeg tror absolutt at legning kan endres hos noen. Både naturlig, og hos andre etter traumatiske hendelser. Andre igjen er født med en legning som er uforanderlig.

Man blir ikke homofil fordi man har hatt negativ erfaring med motsatt kjønn. Dette er en stygg fordom vi som er skeive og har opplevd vold/seksuelle overgrep osv ofte blIr møtt med

Anonymkode: b98f6...757

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror faktisk det er noe som kan utvikle seg over tid også. Noen vet det fra starten av noen oppdager det etterhvert. Mitt tilfelle var fra hetro til bi

Jeg tenker da på meg selv. Alltid vært tiltrukket av damer og er det fortsatt (gift med små barn) jeg syns fruen min er ekstremt sexy og sliter med å holde fingra av fate. Alt annet er også perfekt i mine øyne. 

For noen år siden opplevde jeg å bli tatt på i hærre dusjen. Første reaksjon var, hva driver du med. Dette er ikke innafor. Gå vekk. 

Tenkte for meg selv, dette var siste gang jeg drar dit. Men så dro jeg tilbake i håp om å møte personen igjen. Det utviklet seg og ble en liten flørt. (Vi begge er gift) 

Anonymkode: 6871a...1d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror faktisk det er noe som kan utvikle seg over tid også. Noen vet det fra starten av noen oppdager det etterhvert. Mitt tilfelle var fra hetro til bi

Jeg tenker da på meg selv. Alltid vært tiltrukket av damer og er det fortsatt (gift med små barn) jeg syns fruen min er ekstremt sexy og sliter med å holde fingra av fate. Alt annet er også perfekt i mine øyne. 

For noen år siden opplevde jeg å bli tatt på i hærre dusjen. Første reaksjon var, hva driver du med. Dette er ikke innafor. Gå vekk. 

Tenkte for meg selv, dette var siste gang jeg drar dit. Men så dro jeg tilbake i håp om å møte personen igjen. Det utviklet seg og ble en liten flørt. (Vi begge er gift) 

Anonymkode: 6871a...1d3

Litt guttekos på si har vel aldri skadet noen🙂

Anonymkode: 03e64...ace

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.7.2021 den 21.29):

Nei. Man BLIR ikke plutselig homo. Det er noe man ER. Men jeg tenker at legning ikke er sort/hvitt. Alle befinner seg på en plass på skalaen fra het hetro til helt homo. 

Anonymkode: ef68f...352

Tull og vas. En kan oppleve endringer i alle retninger ang dette hele livet.

En må bare være åpen for alt og ikke ha tullete vrangforestillinge om dette.

Anonymkode: b68bc...368

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis en liker sex med samme kjønn er man homo, motsatt kjønn hetero. Dette er en født med.

De som kommer ut sent har vært i skapet.

Anonymkode: 54607...921

Så gammledags😂😂😂

Anonymkode: b68bc...368

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror dette er et felt der en rett og slett ikke vet, men mye tyder på at det i hovedsak er snakk om biologi. Samtidig er veldig mye av politikken vår tuftet på at vi skal kunne endre og forme preferanser og adferd, og det ville vært litt rart om tiltrekning stod i særstilling som det eneste som var 100% biologisk. 

Skrevet

Tror mer på at det går an å oppdage en seksuell interesse/tenning man ikke alltid har hatt - men som har ligget der latent hele tiden. Tror ikke det forrige forsvinner selv om noe annet trer i forgrunnen. Å skifte legning høres litt vel drastisk ut. 

Tror også at en såkalt homoterapi kan forandre en på en slik måte at all seksualitet blir ødelagt, f.eks. påføre så mye skam og negative reaksjonsmønstre rundt tenning på "uønsket" kjønn at seksualiteten ødelegges varig. Hipp hurra! Jeg er kurert - liksom 🙈 Er i alle fall slik jeg forestiller meg en slik terapi. Noen som har prøvd? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Man blir ikke homofil fordi man har hatt negativ erfaring med motsatt kjønn. Dette er en stygg fordom vi som er skeive og har opplevd vold/seksuelle overgrep osv ofte blIr møtt med

Enig. 

Anonymkode: 088bf...552

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hevdes igjen og igjen i denne tråden, at legning er stabil, at man er født som msn er født etc. 

Som jeg sa tidligere, jeg har hørt at forskningen spriket, men om noe så heller den mer mot miljø, enn mot arv. 

Hvorfor uttale seg så bastant? Når vi egentlig ikke vet? Når det er sannsynlig at det varierer fra individ til individ?

Anonymkode: e85bd...dd9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det hevdes igjen og igjen i denne tråden, at legning er stabil, at man er født som msn er født etc. 

Som jeg sa tidligere, jeg har hørt at forskningen spriket, men om noe så heller den mer mot miljø, enn mot arv. 

Hvorfor uttale seg så bastant? Når vi egentlig ikke vet? Når det er sannsynlig at det varierer fra individ til individ?

Vis meg gjerne kilder på at man blir homofil grunnet arv og miljø. Altså at man har vært heterofil hele livet,men plutselig blir homofil fordi man havner i en krets hvor flere er skeive og også motsatt. At man er homofil og så blir heterofil 

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Vis meg gjerne kilder på at man blir homofil grunnet arv og miljø.

Hva mener du? 

15 hours ago, AnonymBruker said:

Vis meg gjerne kilder

Jeg er ikke engasjert nok i temaet til å ha kilder på det som finnes av forskning, ikke gidder jeg lete det opp heller. Jeg gjenforteller bare hva en som er engasjert sier.

Jeg tror at det for flertallet er noe man blir, ikke noe man er født til.

Jeg er ydmyk nok til å ikke påstå at det jeg tror er sannheten. 

Du/dere får selvsagt tro det du/dere vil, uten å påstå det er sant. Dere vet heller ikke.

Ser ingen kilde henvisninger fra de som påstår man er født sånn heller. Bare bastante holdninger. Det er egentlig litt fascinerende hvor bastante folk er når derfjelder dette 😉

Det er forøvrig helt uviktig om man er født homofil, eller har tatt et mer eller mindre bevisst valg.

Alle skal selvsagt ha like rettigheter, friheter, og fravær av hets og hat. 

• Liker 1
Skrevet
jentegutt skrev (På 8.7.2021 den 20.10):

Jeg fant ut at jeg var bifil i voksen alder, jeg fant ut at jeg var transe i veldig ung alder, rundt 7 års, visste ikke hva det var, bare følte meg som jente.

Jeg og ❤️

Skrevet
Gangerolv skrev (3 minutter siden):

Jeg og ❤️

❤️😁

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg er blitt bi-nysgjerrig i godt voksen alder, paradoksalt nok samtidig som jeg gikk inn i et dypt og varmt kjærlighetsforhold til en kvinne.

Jeg tror denne kjærligheten har åpnet mange luker for meg og gjort meg mer åpen som person.

Kanskje har jeg alltid vært biseksuell, eller kanskje er det slik at min heteroseksualitet har vært kulturelt betinget?

når jeg snakker med de som er unge i dag, er det overraskende mange som hevder de er bi- eller pan-seksuelle. Dette er info som de selv gir uten å gjøre et nummer ut av det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.7.2021 den 21.00):

Mye snakk om konverterings terapi nå og forbud. Kan forstå det, for er jo sikkert veldig psykisk krenkende.

men det jeg lurer på er om noen har faktisk vært en legning for så å bli en annen etter x antall år?

feks at man er homofil eller heterofil eller bifil i mange år og så merker man at man ikke er det lengre? Dvs at man ikke kommer ut av noe skap men rett og slett har endret tenningsmønster…

Anonymkode: 5fe53...47a

Det er fullt mulig. Men ikke med tvang, terapi eller overtalelse. Legning er ikke et valg man bevisst kan gjøre seg. En endring av legning kan skje om man lærer seg selv bedre å kjenne på følelsene sine. Gjetter på at sannsynligheten for å være hetero og så bli homofil, er langt større enn omvendt. 

Anonymkode: e9cad...6de

AnonymBruker
Skrevet

Gud, jeg orker ikke damer. 

Er dame selv. 

Men ironisk nok er jeg sammen med en mann som er et vrak av følelser. :grine:

Jaja. 

Anonymkode: e0f92...fc2

Skrevet

Det er jo mange eksempler på personer som har levd og opplevd seg selv som heterofile, som etterhvert har enten oppdaget, utviklet eller blitt homofile. Aktuelt i nyhetene er RIMI-Hagen. Det er mange tilsvarende, både menn og kvinner. 

Men jeg har ikke registrert noen som har gått andre veien. Fra homofil til heterofil. Kanskje det er bare jeg som ikke har lagt merke til det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om miljøet aldri har snakket om eller sett homofili, og det åpenbare er at man finner partner av motsatt kjønn, så er det lett å tro at det er slik det skal være og innfinne seg med det. Man vet ikke om annet, selv om noe føles som ikke å stemme. 

Vi er sosiale flokkdyr og  ganske avhengige av å føle/få aksept. 

Anonymkode: e9cad...6de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...