Gå til innhold

Blod i avføring(obs bilde)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er den beste tråden jeg har lest på KG på månedsvis!! 🤣🤣🤣🤣 

Ts! Jeg skjønner at du ble redd, men jeg er 100% sikker på at alt er i orden ❤

Anonymkode: 7c06d...90e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det ser ut som at du har litt rødbrunt slim mellom "knollene", noe som kanskje kan bety at du har irritabel tarm. Ideelt sett burde bæsjen vært mer glatt og ikke så knollete (knoller betyr at avføringer er litt hard og nesten deler seg opp i små harepus-kulebæsjer), men ellers er dette en ganske fin bæsj ja :ler: Bare det å få ut alt i én pølse er et veldig godt tegn på at magen din fungerer bra! ;)

Hvis du er nervøs, snakk med legen. Mest sannsynlig er det hemorroider grunnet litt hard avføring, og/eller eventuelt litt irritert tarm. Det er som oftest ikke det verste man tenker.

Anonymkode: 32227...335

• Liker 1
Skrevet

Har du spist mais i det siste😂

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig har du blødd litt etter å ha klemt ut den bæsjen der. Ikke unormalt i det hele tatt.

Anonymkode: 31953...911

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2021 den 23.45):

Du har jo hard avføring, om du sier at du har denne type avføring annenhver dag vil jeg si det handler om at du må drikke mer, få i deg mer fiber og være mer aktiv. Avføringen har «ferskt» blod i noen av «knollene», er du sår i endetarmsåpningen? Tenker dette handler med om obstipasjon enn tarmkreft. 

Bra at du spiser mais da ;) 

Anonymkode: d163f...595

Ja, ts spiser i det minste grønnsakene sine😂

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er mais, liker ikke det

Anonymkode: 65746...9ea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også opplevd liknende TS, flere ganger. Jeg har vært hos spesialist og undersøkt tarmene med kamera, og det har ikke blitt funnet noen årsak til blodet hos meg. Tror det dreier seg om mindre rifter/hemoroider som har forårsaket det.

Så - jeg tror ikke det er noe farlig, men ville tatt en tur til legen uansett bare for å få ro i sjela:)

Anonymkode: 41a48...519

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har også opplevd liknende TS, flere ganger. Jeg har vært hos spesialist og undersøkt tarmene med kamera, og det har ikke blitt funnet noen årsak til blodet hos meg. Tror det dreier seg om mindre rifter/hemoroider som har forårsaket det.

Så - jeg tror ikke det er noe farlig, men ville tatt en tur til legen uansett bare for å få ro i sjela:)

Anonymkode: 41a48...519

Takk for beroligende svar

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2021 den 1.35):

Selvfølgelig har du blødd litt etter å ha klemt ut den bæsjen der. Ikke unormalt i det hele tatt.

Jeg tror også det har å gjøre med størrelsen. Når den ble presset ut kom det kanskje en liten rift i åpningen som blødde litt. Det har jeg opplevd flere ganger selv.

Anonymkode: 280f1...453

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror også det har å gjøre med størrelsen. Når den ble presset ut kom det kanskje en liten rift i åpningen som blødde litt. Det har jeg opplevd flere ganger selv.

Anonymkode: 280f1...453

Takk for beroligende svar😊

AnonymBruker
Skrevet

Wow, størrelsen på den bæsjen slår nesten han Randy i south park. Ser ganske frisk ut den lorten der, men kanskje for stor og hard. Hard avføring kan føre til at du blør ved avf. Dette lille friske blodet nederst, der hvor avf er hardest tyder nesten på det. Spesielt om du har hemorider. 

Anonymkode: d60a1...d25

AnonymBruker
Skrevet

Flott bæsj, den må du få. Men jeg lurer på hvordan du oppdaget blodet, siden vi må zoome inn. Når jeg bæsjer så tørker jeg meg ferdig og trekker ned. See you never mr.poopz

Anonymkode: 1a328...f7a

AnonymBruker
Skrevet

For en smooth bæsj! 

Ser antydninger til noe rødt/blod der, men det kan komme av innvendige hemoroider eller rift i endetarmen. Ingenting unormalt her, det er et prakteksemplar av en bæsj. Hilsen sykehjemsansatt. 😎

Anonymkode: 8dc45...238

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også har en tendens til å bajse gigagubber 🙈😂Og da har jeg også hatt litt blod innimellom slik som hos deg. Ikke minst om man er litt hard i magen i tillegg. Har vært på sykehuset for å undersøke dette, og det de så var innvendige hemoroider. Ingenting farlig. 

Men lurt å ta en sjekk til lege, mest for å berolige seg selv. 

Anonymkode: 251d2...ae8

AnonymBruker
Skrevet

Mmmm me like;) Deilig bæsj

Anonymkode: 66322...c6f

AnonymBruker
Skrevet

Friskt, rødt blod er som oftest ikke farlig og kommer gjerne av ei rift eller en hemoride. Mtp størrelsen på den bæsjen på bildet så gjetter jeg på ei rift i endetarmsåpningen. Det er heller ikke mye blod å se. 

Hvis du får gjentatte tilfeller med blod så ville jeg oppsøkt lege. 

Anonymkode: 9b71f...a89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...