Gjest Gulltopp Skrevet 13. september 2005 #21 Skrevet 13. september 2005 Der de har kadaverdisiplin er vel spanskrøret mye brukt. Framfor det foretrekker jeg snop. Men det finnes flere alternativer... ← Selvfølgelig finnes det flere alternativer. Jeg synes ikke det er relevant å dra inn spanskrør her.
Gjest porselen Skrevet 14. september 2005 #22 Skrevet 14. september 2005 På vår SFO var det en av de voksne som stadig hadde meg godteri til sin gruppe, hvor min datter var. Flere av oss foreldre reagerte negativt på dette, i tillegg var det ofte vafler eller kaker på fredager for hele SFO. Og når det i tillegg til dette var barn som hadde med seg kaker i klassen når de hadde bursdag så ble det veldig mye kos med sukkerholdige produkter. Vi klaget og det ble slutt på dette på SFO, og de har også redusert fredagskosen til en gang i måneden. Klassen har også blitt oppfordret til kun å ha med frukt når det er bursdager. Det er så mange andre måter å belønne et barn på enn å gi dem godteri, det går an å bruke klistremerker eller andre goder.
Gjest Piper Skrevet 14. september 2005 #23 Skrevet 14. september 2005 Fint at de er rolige men skoler i andre land der disiplinen råder, og ikke barna bestemmer over de voksne, der bruker de ikke godteri. Det er bare en kortsiktig nødløsning for lærere som ikke vet bedre. ← Gidder faktisk ikke prøve å forklare, for du vil ikke forstå likevel
Gjest Mayamor Skrevet 14. september 2005 #24 Skrevet 14. september 2005 Jeg ville iallefall likt å vite hvor mye det er snakk om: Er det 2 nonstopper, en drops el en gang i blandt. Eller er det en hel sjokolade pr barn dersom de "oppfører seg". Det er ikke nødvendig å stå på barikadene for hver minste lille ting heller. Kommunikasjon er stikkordet... Mayamor
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2005 #25 Skrevet 14. september 2005 Når ble det lurt å gi barn godteri / mat som belønning?
Gjest Mayamor Skrevet 14. september 2005 #26 Skrevet 14. september 2005 Det var dette om å stå på barikadene for hver minste lille fjær jeg mente. Snakk med læreren og se om det er snakk om fjær eller 10 høns... Mayamor
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå