Gå til innhold

En uke siden sex, utflod med blod... hva kan det være?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

ca en uke siden mensen var slutt, hadde ubeskyttet sex med kjæresten. I ettermiddag så jeg utflod med litt rødt/brunt i. Det er ca fire dager igjen til eggløsning i følge appen.  Ingen sjans for graviditet vel??  

Anonymkode: 0ad61...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Klamydia. Du har vært utro og smittet kjæresten din.

Anonymkode: b5cf4...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du behøver å gå til legen med det første. 
Har hørt om flere kvinner som opplever dette. Det kan være rester fra menstruasjonen som kommer ved eggløsning eller rift i skjeden etter sex. Det kan sikkert være flere grunner enn det idioten av en AB kommenterer. 

MEN! Hvis du er urolig, da tenker jeg at du kan kontakte legen for å bli beroliget selv. 

Endret av Vintermorgen
Slettet sitat er fjernet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Klamydia. Du har vært utro og smittet kjæresten din.

Anonymkode: b5cf4...d64

🤣

ja så mye rart man skal høre her altså... gå å ta deg en bolle. 

Takk ellers til gode svar, jeg er ikke urolig sånn egentlig - bare lurte hva det kunne være. Men har legetime mandag, så kan spørre om det fortsetter. 

Anonymkode: 0ad61...d88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være en bakterie eller soppinfeksjon. Det kan skje hvis gutten f.eks. puttet fingeren inn i deg og den ikke var helt ren. Aldri putt noe inn der nede som ikke er rent nok til at du ville puttet det i munnen. Vask hendene (og evt. penis) godt før sex. Hvis han f.eks puttet en finger i rumpehullet ditt så kan også dette ha forårsaket at bakterier havnet der det ikke skal. F.eks. hvis han lekte med litt der bak, så berørte egen penis og så puttet penisen i vaginaen din så kan det være nok til å skape trøbbel.

Så til behandling. Dette er litt ekkelt, så hvis du er mann trenger du ikke å lese.

Spoiler

Vaginaen har sitt eget «spytt» som er den viktigste delen av immunforsvaret dets. Vanligvis vil vaginaen bekjempe en sopp/bakterieinfeksjon selv, men det kan ta noen dager med svie og blodig, luktende utflod. 

Pass på følgende: ikke vask vekk utfloden fra innsiden av hullet selv om denne kan lukte litt når den er infisert. Prøv å unngå at det tørker ut der inne og hold deg passe våt helt til det går over (3-5 dager er vanlig). 

Hvis det lukter IKKE sprut vann opp der med dusjhodet eller liknende, det ødelegger vaginaens prosess med å bekjempe infeksjonen. Faktisk bør du i stedet prøve å få deg selv ekstra våt (ja seriøst) slik at strømmen av fuktigheten dytter det infiserte ut av vaginaen.  Først da kan du tørke det vekk. Se/les litt på noe som gjør deg kåt hvis det tørker ut, da blir du fortere frisk (stol på meg, det funker). Du kan også la håret gro der nede til infeksjonen er bekjempet hvis du har for vane å glattbarbere. Hårene hjelper også immunforsvaret til vaginaen.

Hvis det ikke blir bedre innen en uke kontakt lege. Han vil skrive ut en spesiell antibiotika til deg. Men slik som du beskriver det tror jeg ikke det er så alvorlig at det ikke går over av seg selv.

Anonymkode: eb97f...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet så mye fjas. Spotting er normalt og ofte hormonelt betinget. Trenger ikke bety hverken det ene eller det andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...