AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 Føler jeg ofte har mer eller mindre diffuse plager som jeg er usikker på om jeg burde dra til legen med. Av en eller annen grunn tenker jeg at det er rart å komme med en liten smørbrødliste med ting som er relativt urelatert til hverandre. Nå har jeg f.eks. en føflekk som klør og tidvis lager sår. Redd det kan være kreft, den burde jeg sikkert sjekke. Tror også jeg har øregangseksem, og trenger dermed antibiotika. Har hatt vondt i en finger i flere uker, og tror egentlig den er forstuet, smertene sprer seg av og til til hele hånden. Er dette ting du ville dratt til legen med? Føler det liksom alltid er et eller annet, en liten småting jeg burde sjekke, er det sånn for alle? Anonymkode: 09a71...8d8 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 Jeg har det også sånn. En hel del småting jeg gjerne skulle fått sjekket, men det blir ikke. Problemet med leger er jo at de stort sett nekter å se på mer en en ting pr legetime. Anonymkode: 9a329...c19 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 Fingeren får ikke legen gjort noe med. De andre to tingene får du sikkert tatt i samme konsultasjon. Anonymkode: 3d2f3...11f 2
Bøtteballetten Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Føler jeg ofte har mer eller mindre diffuse plager som jeg er usikker på om jeg burde dra til legen med. Av en eller annen grunn tenker jeg at det er rart å komme med en liten smørbrødliste med ting som er relativt urelatert til hverandre. Nå har jeg f.eks. en føflekk som klør og tidvis lager sår. Redd det kan være kreft, den burde jeg sikkert sjekke. Tror også jeg har øregangseksem, og trenger dermed antibiotika. Har hatt vondt i en finger i flere uker, og tror egentlig den er forstuet, smertene sprer seg av og til til hele hånden. Er dette ting du ville dratt til legen med? Føler det liksom alltid er et eller annet, en liten småting jeg burde sjekke, er det sånn for alle? Anonymkode: 09a71...8d8 Føflekken bør du få sjekket. Mener apotekene er behjelpelig med å scanne føflekker hvis det sitter langt inne å innom lege. En forstuet finger hadde jeg ikke gjort noe med. Det går over av seg selv og er ikke så mye å få gjort noe med. Evt eksem hadde jeg nok prøvd å få gjort noe med selv, hvis det ikke er veldig plagsomt. Jeg er ikke så ivrig på å gå til lege. Men enkelte ting er mer viktig enn andre ting å få sjekket. 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Føler jeg ofte har mer eller mindre diffuse plager som jeg er usikker på om jeg burde dra til legen med. Av en eller annen grunn tenker jeg at det er rart å komme med en liten smørbrødliste med ting som er relativt urelatert til hverandre. Nå har jeg f.eks. en føflekk som klør og tidvis lager sår. Redd det kan være kreft, den burde jeg sikkert sjekke. Tror også jeg har øregangseksem, og trenger dermed antibiotika. Har hatt vondt i en finger i flere uker, og tror egentlig den er forstuet, smertene sprer seg av og til til hele hånden. Er dette ting du ville dratt til legen med? Føler det liksom alltid er et eller annet, en liten småting jeg burde sjekke, er det sånn for alle? Anonymkode: 09a71...8d8 Pga kronisk sykdom er jeg hos lege hver 4-6 uke og min lege ser gjerne på andre ting siden timen egentlig bare er preik og fornyelse av sykemelding (skal over på aap men vil vente i 8 uker ekstra pga flytting fra en til en annen kommune) Anonymkode: 9bd40...411
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 Pga psykisk helse er jeg hos lege 1 gang per uke. Lege leverer ut medisiner 1 gang per uke (suicidalitet) Anonymkode: 5851b...c7c
enkefru Skrevet 1. juli 2021 #7 Skrevet 1. juli 2021 Stort sett blir det med blodprøvektrl, bt og fornyelse av resepter 1 gang i året. Kvinne /52 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #8 Skrevet 1. juli 2021 Var hos legen for 2 år siden og satte inn p-stav, før det igjen var det vel 5 år siden sist. Så én gang på 7 år? Er heldig som er frisk og har god helse. Anonymkode: e2f04...e3b 3
Daryl Dixon Skrevet 1. juli 2021 #9 Skrevet 1. juli 2021 Ca 1 til 2 ganger i mnd, ettersom hva legen vurderer. Håper på litt lengre mellom hver gang snart. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #10 Skrevet 1. juli 2021 Når jeg var frisk gikk jeg en gang i året. Nå som jeg er kronisk syk (fysisk sykdom), så har det i en lang periode vært en gang i mnd for sykemelding og oppfølging. Nå er jeg over på AAP, og jeg snakker med legen ca hver tredje måned. Har kontakt og oppfølgning med andre i helsevesenet også. Anonymkode: f331e...28a 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #11 Skrevet 1. juli 2021 Det går flere år imellom hver gang, til tross for ulike plager. Anonymkode: 6d320...29a
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #12 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pga psykisk helse er jeg hos lege 1 gang per uke. Lege leverer ut medisiner 1 gang per uke (suicidalitet) Anonymkode: 5851b...c7c Psykisk syke blir tydeligvis prioritert i helsevesenet nå! Anonymkode: 64aca...3d0 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #13 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Psykisk syke blir tydeligvis prioritert i helsevesenet nå! Anonymkode: 64aca...3d0 Jeg kan ikke svare for om andre med psykiske problemer prioriteres, men jeg har hvertfall blitt tatt på alvor. Anonymkode: 5851b...c7c 1
Million Skrevet 1. juli 2021 #14 Skrevet 1. juli 2021 (endret) Det vet jeg ikke. En gang i året kanskje? Det har ikke vært så mye de siste årene, men en eller to ganger for noe, og så et par-tre ganger for urinveisinfeksjon som jeg må få antibiotika for. Nå har jeg en føflekk på ryggen som stadig klør og irriterer meg, som jeg har tenkt å få fjernet. Må bare rote meg til å bestille time, men jeg tenker jeg venter til etter at fellesferien (juli) er over. Endret 1. juli 2021 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #15 Skrevet 1. juli 2021 Da jeg var yngre reiste jeg til legen kun når jeg absolutt måtte. Nå når jeg nærmer meg 50 så er jeg der titt og ofte. Kjipt å føle at ting ikke stemmer med kroppen, men alle prøver er normale. Anonymkode: 06fbb...c86
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #16 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Psykisk syke blir tydeligvis prioritert i helsevesenet nå! Anonymkode: 64aca...3d0 Denne personen får åpenbart utlevering av medisin en gang i uka fordi noe annet ikke ville vært trygt. Tror ikke psykisk psyke prioriteres så veldig nei. For å skape en sunn motbalanse: jeg får ingen medisiner utskrevet fordi man ikke tar sjansen på det. Så her er løsningen man har valgt å ikke gjøre noe.. Husker ikke hvor ofte jeg har kontakt med legen. Relativt ofte tror jeg men nå får han "silent treatment" siden han har satt meg på "no treatment" 😂 Anonymkode: c615d...c3c 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #17 Skrevet 1. juli 2021 Tror jeg snitter en gang annenhvert år. Har også litt ymse jeg skulle ha sjekket opp, men det blir liksom aldri noe av det. Nå har jeg nylig operert innvendig, så blir årlig oppfølging et par år fremover, men vanligvis går jeg sjeldent til lege. Anonymkode: b6f93...b66
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #18 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Psykisk syke blir tydeligvis prioritert i helsevesenet nå! Anonymkode: 64aca...3d0 Og ikke et sekund for sent Anonymkode: 1b5c4...4ce
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #19 Skrevet 1. juli 2021 Ukentlig grunnet kronisk sykdom Anonymkode: 1b5c4...4ce
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 1. juli 2021 #20 Skrevet 1. juli 2021 (endret) Det kommer litt an på. Nå er jeg der ca hver 2-3. måned. Må også ta blodprøver ofte. Om det skulle dukke opp noe i mellomtiden så ringer eller melder jeg. Har super fastlege. Er også ofte hos øyenlegen. Endret 1. juli 2021 av Hvemsomhelst
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå