Gå til innhold

Kan man bli gravid før eggløsningslimet kommer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde sex 1-2 døgn før eggløsningslimet kom. (På dag 9, noe som er veldig rart) Trodde vi skulle rekke det til helgen ut ifra syklusen, så nå er vel hele pp bortkastet. Er ikke sammen i ukedagene pga ferie. 

Anonymkode: 634e5...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg mistenkte at eggløsningen var litt tidligere enn fertilitetsappen foreslo sist syklus. Den foreslo eggløsning på dag 15 av syklusen, men jeg så slim og hadde el-smerter dag 12, ca. Jeg bruker ikke el-tester. Vi hadde sex på dag 11 og 13. Ble gravid og ble satt litt frem på tidlig ultralyd, så det kan godt hende at det var samleiet på dag 11 førte til det. 

Anonymkode: 90688...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg mistenkte at eggløsningen var litt tidligere enn fertilitetsappen foreslo sist syklus. Den foreslo eggløsning på dag 15 av syklusen, men jeg så slim og hadde el-smerter dag 12, ca. Jeg bruker ikke el-tester. Vi hadde sex på dag 11 og 13. Ble gravid og ble satt litt frem på tidlig ultralyd, så det kan godt hende at det var samleiet på dag 11 førte til det. 

Skjønner! Jeg er usikker på hvordan syklusen min er nå.. Sist mens var på overtid i følge gynekolog som fulgte opp med ultralyd. Var en stor mens, den første etter abort. Så mistenker at eggløsningen nå kom før den skulle. Skulle kanskje tempet og testet. Ser det er så vanlig her inne, men prøver fremdeles å komme over aborten, så stresser ikke enda. Hadde bare vært veldig fint om det klaffer uten så mye styr. 

Gratulerer så mye med lille spiren 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner! Jeg er usikker på hvordan syklusen min er nå.. Sist mens var på overtid i følge gynekolog som fulgte opp med ultralyd. Var en stor mens, den første etter abort. Så mistenker at eggløsningen nå kom før den skulle. Skulle kanskje tempet og testet. Ser det er så vanlig her inne, men prøver fremdeles å komme over aborten, så stresser ikke enda. Hadde bare vært veldig fint om det klaffer uten så mye styr. 

Gratulerer så mye med lille spiren 🥰 

Tusen takk! 😍

Et tips er å følge med på hvilepuls hvis du bruker aktivitetsklokke som f.eks Fitbit. Hvilepuls og kroppstemperatur henger sammen, så hvis du bruker app kan den brukes til å få oversikt over syklusen din. 

Men det skal klaffe hvis man har regelmessig sex :) Håper du snart blir gravid igjen. Jeg mistet selv i høst og ble gravid igjen på første forsøk et par sykluser senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...