Gå til innhold

Speech therapy?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2021 den 18.49):

Han har mye ørevoks, vi har fått beskjed at det er helt normalt. Derimot virker han å ha god hørsel, men jeg har allerede bestilt legetime for å insistere på å få henvisning til ordentlig test. Men han hører masse lyder og reagerer på de, så tror i grunn han har helt fin hørsel men håper jo litt det kan vise seg å være noe så simpelt 🥺

Anonymkode: e02f9...4d4

Vi har fått SÅ masse forskjellig informasjon om det med ørevoks. Vi har vært til tre forskjellige øre nese hals leger og alle har sagt forskjellige ting. Jeg blir ikke klok på om det med mye ørevoks påvirker hørselen, men vi ble kvitt hele problemet med ørevoks ved å dryppe ørene med vanlig matolje en gang i mnd. Skader kanskje ikke å prøve? 

Anonymkode: 8d00c...a10

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2021 den 20.53):

Nei, logoped heter speech and language pathologist i statene.

Til TS: jeg har inntrykk av at "språkbad" (som jeg tenker er et slags norsk speech therapy for alle barn) og opplegg for å stimulere språket er veldig vanlig i barnehagen, og de vil reagere hvis barnet ikke følger adekvat utvikling. De skal ha tidlig innsats, men her er ventetid på logoped 2-3 år... Samtidig tviler jeg på at ekstra tiltak rettet mot enkelte barn blir satt inn før barnet har fylt tre år siden det er så store variasjoner når det gjelder utvikling.

Anonymkode: 8cc65...b66

Det heter begge deler. Forskjellen på «psychologist» og «therapist» er bare om de jobber praktisk eller teoretisk. 

278B6A77-10DD-4790-B0FE-5AFFB05A5AE6.png

Anonymkode: 8d00c...a10

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2022 den 11.16):

Vi venter på dren. Han har væske i mellomøret. Men vi vet han hører, for han synger masse. Han mangler også språkforståelse og generelle ikke-verbale gester som Peking og vinking. Så vi håper væsken u øret kan stå for noe, men det står jo ikke for mangel på Peking uansett hvor mye vi håper..

Å ha væske i mellomøret er som å høre under vann det blir rett p slett slim i øret . Når væsken blir drenert så vil språket komme om det ikke er hørseltap i tillegg . 

AnonymBruker
Skrevet
Burugla63 skrev (23 timer siden):

Å ha væske i mellomøret er som å høre under vann det blir rett p slett slim i øret . Når væsken blir drenert så vil språket komme om det ikke er hørseltap i tillegg . 

Det håper vi:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...