Gå til innhold

Erfaringer med Emmali / annen yrkesveiledning?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Kristinita

Hjelp! Jeg har blitt 33 år og ennå ikke funnet ut hva jeg skal bli når jeg blir stor! Jobber som sekretær og har ok lønn, men ønsker meg noe mer her i livet enn å koke kaffe og kopiere dokumenter for alle andre...

Har tenkt på å begynne å studere på kveldstid, evt. ta nettstudier, men aner ikke hvilken retning jeg bør eller vil ta. Private kveldskoler koster mange penger, og det vil selvfølgelig kreve mye tid og innsatsvilje fra en ellers sliten og stressa småbarnsmor, derfor er det utrolig viktig at jeg velger RETT studie, og at jeg ender opp med en jobb som gjør meg mer lykkelig og tilfreds enn hva jeg er i dag.

Tenkte derfor å henvende meg til en profesjonell yrkesveileder. Har lest om Emmali på nettet, og har lyst til å prøve dem. Men det koster 3750 kr for et standard opplegg på to konsultasjoner, og det svir i vårt allerede stramme småbarnsbudsjett...

Er det noen som har gode / dårlige erfaringer med yrkesveiledere? Er det verdt pengene, eller forteller de deg egentlig bare det du vet fra før? Takknemlig for syn på saken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

I vestfol i disse dager er det gratis skole for de som er født før 1978. På kveld/nett. Det er fylkekomunens regi. Studieveileder er også gratis,

Mulig andre fylker har det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var totalt forvirret etter å ha tenkt gjennom ALLE yrker da jeg skulle finne ut hva jeg skulle utdanne meg til. Prøvde da Emmali og ble kjempefornøyd. Du legger selv premissene for hvor lang tid du kan bruke på en utdannelse. Den første gangen du er der, må du gjennom div. tester, også IQ-test. Andre gang får du veilederens konklusjon. Jeg fikk en liste på 8-10 yrker som hun mente jeg passet til, av disse mente hun at jeg var perfekt til ett spesielt yrke. Har siden utdannet meg til akkurat dette yrket og stortrives. Så selv om det koster en del, er det absolutt å anbefale. Håper du er like heldig som jeg var! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært hos Emmali. Er vel sånn passe fornøyd, hadde kanskje håpet på litt klarere svar. Men det er interessant å ta disse testene og få en annen persons syn på deg, dine evner og hva du kan passe til.

Jeg var der vel for et par år siden, og mener jeg betalte rundt 4.000 kroner.

Jeg vil anbefale deg å ta en telefon til et av Emmali-kontorene og snakke med konsulenten, så får du en bedre følelse av hva du går til. Da får du også en føling med hvordan hun er, om kjemien stemmer. Det er nemlig veldig viktig, siden dere evt. skal jobbe tett sammen i flere timer.

Lykke til - synes det er tøft å bestemme seg for en forandring i stedet for å fortsette i den gamle, kjente tralten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...