Gå til innhold

Rullings vs ferdigrøyk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvordan unge folk kan røyke idag når man vet hvor farlig det er. Ikke minst Harry. At Olga på 100 som begynte å røyke i 1935 fortsatt røyker er selvfølgelig helt annerledes. På den tiden røyket alle.

Anonymkode: 78684...788

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var en røyker en gang i tiden, men det var aldri snakk om rullings for meg. Alltid Prince. 

Å sitte og patte på det rullingspapiret så det klebet seg sammen og få tobakksrusk i munnen hele tiden, nei takk. Er klar over at filteret på ferdigrøyk nok er litt "falsk trygghet", men NOE tjære og dritt holder det jo tilbake, det ser man jo på filteret på hver ferdigrøykte sigarett.

Anbefaler at du slutter helt å røyke ts. Tenk på alle de PENGENE du sparer og ikke sløser bort på røyk da!

Anonymkode: 15459...976

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var en røyker en gang i tiden, men det var aldri snakk om rullings for meg. Alltid Prince. 

Å sitte og patte på det rullingspapiret så det klebet seg sammen og få tobakksrusk i munnen hele tiden, nei takk. Er klar over at filteret på ferdigrøyk nok er litt "falsk trygghet", men NOE tjære og dritt holder det jo tilbake, det ser man jo på filteret på hver ferdigrøykte sigarett.

Anbefaler at du slutter helt å røyke ts. Tenk på alle de PENGENE du sparer og ikke sløser bort på røyk da!

Anonymkode: 15459...976

Haha, Prince. Alle andre-merker-røykeres og kke-røykeres skrekk. jeg har ikke tall på alle de ganger jeg har sett folk insistere på at Prince-røykere de har på besøk skal røyke noe annet: "Du kan få en av meg i stedet! Ta så mange du vil! Vær så snill!"

Jeg har aldri hevdet for noen at det er sunt å røyke, men at mengden og typen røyk har noe å si. Maks forbruk jeg var oppe i tidligere var en pk. tobakk i uka. Dette har jeg halvert, pluss at jeg har begynt med filter i rullingsen. Papiret har også noe å si, for der er det mye tjære.

Det blir noe tilsvarende med andre usunne ting: Mengden, måten og typen ting man inntar, har forskjellige konsekvenser. Og ikke minst. den totale mengden av usunne ting man utsetter seg for, kontra sunne ting.

Anonymkode: 03c61...32b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har en diskusjon med typen… 

Han har alltid røyka Rødmix rullings, ca 4 pk i uka, mens jeg røyker ca en Paramount Red 30pk om dagen.
 

Han mener jeg burde gå over til rullings jeg og, siden det er billigere. Også mener han at man røyker mindre når man ruller selv, fordi man får mer ut av hver røyk… 

Jeg sier at rullings er mer skadelig, men da ler han og sier at røyking er like skadelig uansett om hva slags røyk man røyker.

Spørsmålet er: Er rullings mer skadelig enn ferdigrøyk, og røyker man mindre om man røyker rullings?

Anonymkode: 00685...a22

Pest eller Kolera..? Drikker dere diesel til røyken kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ruller røyken min stort sett, men jeg kjøper økologisk fremstilt tobakk uten tilsetningsstoffer, jeg kjøper hemp rullepapir, og jeg kjøper bomullsfilter -min sneip kandermed kastes på bakken uten å forsøple (den blir til jord og har ingen skadelige stoffer eller plastikk i seg) og røyken er bedre for helsa enn annen tobakk. Ikke sunt å røyke, men jeg mimimerer i allefall skaden så godt jeg kan. Røyker heller ikke mer enn ca. 10 om dagen om jeg ikke er sosial over en øl eller noe. 

Anonymkode: e7c99...c5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var en røyker en gang i tiden, men det var aldri snakk om rullings for meg. Alltid Prince. 

Å sitte og patte på det rullingspapiret så det klebet seg sammen og få tobakksrusk i munnen hele tiden, nei takk. Er klar over at filteret på ferdigrøyk nok er litt "falsk trygghet", men NOE tjære og dritt holder det jo tilbake, det ser man jo på filteret på hver ferdigrøykte sigarett.

Anbefaler at du slutter helt å røyke ts. Tenk på alle de PENGENE du sparer og ikke sløser bort på røyk da!

Anonymkode: 15459...976

Som jeg nevnte i mitt innlegg, så går det faktisk an å kjøpe filter å rulle med da, det er helt vanlig for meg. 

Anonymkode: e7c99...c5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for innlegg hvor bruker utgir seg for å være to ulike brukere. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Alterego666

Med forbruket til TS og kjæresten kommer de begge til å dø av lungekreft.

Som gammel kjederøyker kan jeg med tyngde si at hjemmerulla smaker vesentlig bedre en ferdigsydde parfymeprodukter. Dessuten er det mye kulere, og mer hensynsfullt overfor omgivelsene.

Skal man først dø, bør man gjøre det med velbehag og stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilts skrev (8 timer siden):

Røyker kun ferdig sigaretter, kan ikke ne for det men synes rulling ser så lite feminint ut

Syns ikke ferdigsigaretter heller ser særlig feminint ut jeg da...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2021 den 8.02):

Har en diskusjon med typen… 

Han har alltid røyka Rødmix rullings, ca 4 pk i uka, mens jeg røyker ca en Paramount Red 30pk om dagen.
 

Han mener jeg burde gå over til rullings jeg og, siden det er billigere. Også mener han at man røyker mindre når man ruller selv, fordi man får mer ut av hver røyk… 

Jeg sier at rullings er mer skadelig, men da ler han og sier at røyking er like skadelig uansett om hva slags røyk man røyker.

Spørsmålet er: Er rullings mer skadelig enn ferdigrøyk, og røyker man mindre om man røyker rullings?

Anonymkode: 00685...a22

Rullings har ikke filter, filteret filtrerer ut endel. 

Ferdig er dyrere og røyker seg opp selv når man ikke røyker aktivt, rullings må man suge på selv så det blir flere trekk per røyk og mindre filter mot gift.

Anonymkode: 3a390...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilts skrev (18 timer siden):

Røyker kun ferdig sigaretter, kan ikke ne for det men synes rulling ser så lite feminint ut

Skjønner ikke hva som skal være mindre feminint med rullings… men uansett så driter jeg i det! Rullings smaker best, og gir mest for pengene.
Ferdigrøyk er lettvint, men forsvinner fort, også er jeg ikke noe glad i filteret på ferdigrøyk. Har jeg ferdigrøyk så er det helst Prince 100’s, og da fjerner jeg ofte filteret 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest stilts
4 hours ago, TinaEmilie98 said:

Skjønner ikke hva som skal være mindre feminint med rullings… men uansett så driter jeg i det! Rullings smaker best, og gir mest for pengene.
Ferdigrøyk er lettvint, men forsvinner fort, også er jeg ikke noe glad i filteret på ferdigrøyk. Har jeg ferdigrøyk så er det helst Prince 100’s, og da fjerner jeg ofte filteret 🙂

Ikke ment som noe kritikk av de som røyker rullings.

Selv liker jeg filteret på sigarettene, det jeg røyker er Marlboro og noe New Port (røyker så klart andre også hvis bare det er å få tak i ha ha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stilts
14 hours ago, jukkapalme said:

Syns ikke ferdigsigaretter heller ser særlig feminint ut jeg da...

Ikke?

1243532.jpg.efe1b13063fda31301d961e3eb33e263.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere røyker såpass mye at...samme hva med mindre dere trapper ned for dere er i tillegg også passive røykere av hverandres røyk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Natta1980 skrev (På 28.6.2021 den 19.06):

Jeg har forsøkt å telle flere ganger men kom ut av tellinga :)

Det blir litt over 60 winnertip-sigaretter av en pakke. Så det spørs jo hvor tykke røyk man ruller med sigarettpapir 🙂

Anonymkode: ea747...f6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2021 den 19.34):

Skjønner ikke hvordan unge folk kan røyke idag når man vet hvor farlig det er. Ikke minst Harry. At Olga på 100 som begynte å røyke i 1935 fortsatt røyker er selvfølgelig helt annerledes. På den tiden røyket alle.

Anonymkode: 78684...788

Da kan man like gjerne spørre seg hvorfor folk drikker, siden man også vet hva det kan føre med seg av uheldige bivirkninger. 

Anonymkode: 00260...50a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da kan man like gjerne spørre seg hvorfor folk drikker, siden man også vet hva det kan føre med seg av uheldige bivirkninger. 

Anonymkode: 00260...50a

Man vet det kan være farlig, men det er godt… Også er man avhengig! 
Kan ikke skjerme seg for alt som kan være farlig heller… Det er farlig å leve 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stilts
3 hours ago, TinaEmilie98 said:

Man vet det kan være farlig, men det er godt… Også er man avhengig! 
Kan ikke skjerme seg for alt som kan være farlig heller… Det er farlig å leve 😂

Så sant så sant😀 Det å leve er jo farlig i seg selv. Jeg kommer aldri til å slutte å røyke uansett hva 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...