Gå til innhold

Rullings vs ferdigrøyk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en diskusjon med typen… 

Han har alltid røyka Rødmix rullings, ca 4 pk i uka, mens jeg røyker ca en Paramount Red 30pk om dagen.
 

Han mener jeg burde gå over til rullings jeg og, siden det er billigere. Også mener han at man røyker mindre når man ruller selv, fordi man får mer ut av hver røyk… 

Jeg sier at rullings er mer skadelig, men da ler han og sier at røyking er like skadelig uansett om hva slags røyk man røyker.

Spørsmålet er: Er rullings mer skadelig enn ferdigrøyk, og røyker man mindre om man røyker rullings?

Anonymkode: 00685...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Røyk er like skadelig uansett.

Om man røyker mindre eller mer på rullings er vanskelig å si, siden det kommer an på personen. Jeg har oppholdt meg med noen som røyka som besatt med rullings og andre igjen som er spar på det, og i tillegg nesten bare patter på papir uten tobakk i 😅

Og som ex røyker gjennom 18 år vil jeg bare si en ting. Stump den jævelskapen og bruk pengene på noe fornuftig 🙏🏻

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøvftta skrev (45 minutter siden):

Røyk er like skadelig uansett.

Om man røyker mindre eller mer på rullings er vanskelig å si, siden det kommer an på personen. Jeg har oppholdt meg med noen som røyka som besatt med rullings og andre igjen som er spar på det, og i tillegg nesten bare patter på papir uten tobakk i 😅

Og som ex røyker gjennom 18 år vil jeg bare si en ting. Stump den jævelskapen og bruk pengene på noe fornuftig 🙏🏻

Jaja, det beste er jo å stumpe røyken for godt, men det skjer ikke nå 😂 
Om rullings ikke er mer skadelig, men får meg til å røyke mindre, og det er billigere, så vil jo det være en fordel!

Anonymkode: 00685...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker ikke selv, men samboer gjør. Og om han har ferdigsydd røyker han ekstremt mye. Ferdigsydd har ikke like mye nikotin og det er veldig lettvindt.

Så han holder seg til rullings. 

Rullings lukter også bedre spør du meg, slipper all den parfymen ferdigsydd er dynka i. Om man må velge best luft, så er det rullings.

Anonymkode: 75d93...fae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg røyket så ble det litt mindre røyk når jeg hadde rullings. Fryktelig lettvint med den ferdigrulla. Men med ferdigrøyk så vil filteret ta bort en del stoffer, så det er LITT bedre, men svarte lunger får man uansett. 

Anonymkode: 7be18...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpe winnertip rullemaskin. Da kan du røyke rullings med filter og slipper all parfymen i sigarettene. 

 

Anonymkode: 6a1bf...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... jobbet på tobakksfabrikk i over 20 år...og ler litt av noen uvitende utsagn her.  Ikke prat om noe dere ikke vet noe om.  Synsing blir bare teit.   ☺

 

Og, nei...Jeg blander meg ikke mer inn i tråden.  Måtte bare si det.    ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerry Lee skrev (3 minutter siden):

Hmm... jobbet på tobakksfabrikk i over 20 år...og ler litt av noen uvitende utsagn her.  Ikke prat om noe dere ikke vet noe om.  Synsing blir bare teit.   ☺

 

Og, nei...Jeg blander meg ikke mer inn i tråden.  Måtte bare si det.    ☺

Hvorfor kan du ikke hoste opp litt fakta da hvis du ser noe som ikke stemmer ;) 

Anonymkode: 7be18...a99

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid foretrukket rullings og røyker kun sigaretter som "byrøyk" for å slippe rare blikk og misforståelser. Jeg ruller med tynt papir og smale filter, slik at rullingsen blir mye smalere enn vanlige sigaretter. Bruker en pakke tobakk på to uker.

Det er noe i sigaretter som jeg reagerer veldig på, både det tykke papiret og selve tobakksblandingen. Har hørt astmatikere fortelle om det samme, at de reagerer mye kraftigere på sigaretter enn rullings. Sigaretter ryker og lukter mye sterkere også, og er svært dyrt å bruke.

Anonymkode: 03c61...32b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor kan du ikke hoste opp litt fakta da hvis du ser noe som ikke stemmer ;) 

Anonymkode: 7be18...a99

Orker ikke begynner for da blir jeg aldri ferdig...   5 sider fakta kjeder dere i hjel og blir slettet som spam.

 

Og det var dumt av meg å si noe i denne tråden selvom jeg har mer kunnskap om tobakksprodukter enn noen her.

 

Glem at jeg var her.  ☺

Takk for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er noe i sigaretter som jeg reagerer veldig på, både det tykke papiret og selve tobakksblandingen. Har hørt astmatikere fortelle om det samme, at de reagerer mye kraftigere på sigaretter enn rullings. Sigaretter ryker og lukter mye sterkere også, og er svært dyrt å bruke.

Anonymkode: 03c61...32b

Rullings er billigere og bedre enn ferdigrøyk, men lettvint med ferdigrøyk da 🙂

Endret av TinaEmilie98
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har alltid foretrukket rullings og røyker kun sigaretter som "byrøyk" for å slippe rare blikk og misforståelser. Jeg ruller med tynt papir og smale filter, slik at rullingsen blir mye smalere enn vanlige sigaretter. Bruker en pakke tobakk på to uker.

Det er noe i sigaretter som jeg reagerer veldig på, både det tykke papiret og selve tobakksblandingen. Har hørt astmatikere fortelle om det samme, at de reagerer mye kraftigere på sigaretter enn rullings. Sigaretter ryker og lukter mye sterkere også, og er svært dyrt å bruke.

Anonymkode: 03c61...32b

Typen min sier også at han blir dårligere i halsen og pusten av ferdigrøyk, og at han røyker mer av det enn rullings. 
 

Jeg syns også rullings smaker bedre enn ferdigrøyk, men har liksom aldri blitt til at jeg kjøper meg det. Får kanskje gå over til det, og heller bruke ferdigrøyk til fest

Anonymkode: 00685...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerry Lee skrev (2 timer siden):

Orker ikke begynner for da blir jeg aldri ferdig...   5 sider fakta kjeder dere i hjel og blir slettet som spam.

 

Og det var dumt av meg å si noe i denne tråden selvom jeg har mer kunnskap om tobakksprodukter enn noen her.

 

Glem at jeg var her.  ☺

Takk for meg.

Du er typen som legger ut at du er på sykehus og nekter å si hvorfor?

Anonymkode: 91b98...1a7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 pakker rullings i uka er ekstremt mye. :)

Jeg har en pakke i 4 dager og da røyker jeg hele tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Natta1980 skrev (22 minutter siden):

4 pakker rullings i uka er ekstremt mye. :)

Jeg har en pakke i 4 dager og da røyker jeg hele tiden.

Det blir vel rundt 30 om dagen? Blir det ikke ca 50 røyk av en pakke? 

Anonymkode: 00685...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerry Lee skrev (6 timer siden):

Orker ikke begynner for da blir jeg aldri ferdig...   5 sider fakta kjeder dere i hjel og blir slettet som spam.

 

Og det var dumt av meg å si noe i denne tråden selvom jeg har mer kunnskap om tobakksprodukter enn noen her.

 

Glem at jeg var her.  ☺

Takk for meg.

😂😂😂 Ts stilte ett spørsmål. Det trenger man ikke å greie ut over 5 sider. Og man kunne kortet ned svaret til ja/nei. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det blir vel rundt 30 om dagen? Blir det ikke ca 50 røyk av en pakke? 

Anonymkode: 00685...a22

Jeg har forsøkt å telle flere ganger men kom ut av tellinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...